Q and A to get ripped

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by cojones View Post
    doen jullie ook weleens een dag inlassen dat jullie helemaal geen koolhydraten eten???

dan mag je zeker ook geen kwark eten he? vanwege de suikers(koolhydraten)?

Een dag low carb wel..maar nooit koolhydraatloos
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by cojones View Post
      doen jullie ook weleens een dag inlassen dat jullie helemaal geen koolhydraten eten???

dan mag je zeker ook geen kwark eten he? vanwege de suikers(koolhydraten)?
      tijdens cutten neem ik aan? carbloos af en toe kan wel een inpuls geven

Comment

Koolhydraatloze dagen ben ik niet zo kapot van. Het is ongezond en ik voel me er klote bij. Nee ik doe tijdens de cut wel lowcarb en cardio op nuchtere maag, dat is voor mij veel dragelijker dan deze strategie punani.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
          Koolhydraatloze dagen ben ik niet zo kapot van. Het is ongezond en ik voel me er klote bij. Nee ik doe tijdens de cut wel lowcarb en cardio op nuchtere maag, dat is voor mij veel dragelijker dan deze strategie punani.
          is prima maar ik had het over hardcore cutten dus richting of onder de 5%

Comment

Originally posted by punani View Post
            is prima maar ik had het over hardcore cutten dus richting of onder de 5%
            Whoops, dan verstaan we mekaar verkeerd vriend ik cut nooit onder de 10%.
            Ja als je hardcore gaat...echt hardcore, dan is jouw methode uiteraard de beste. Voor de mensen die gewoon voor de fitness look gaan lijkt me wat ik doe afdoende niewaar?

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
              Whoops, dan verstaan we mekaar verkeerd vriend ik cut nooit onder de 10%.
              Ja als je hardcore gaat...echt hardcore, dan is jouw methode uiteraard de beste. Voor de mensen die gewoon voor de fitness look gaan lijkt me wat ik doe afdoende niewaar?
              zeker!

Comment

Originally posted by punani View Post
                zeker!

Thnx

Comment

Koolhydraatloos is eigenlijk een verkeerde term, want ook dan heb je een minimale hoeveelheid nodig (50 gram p.d).

Overigens in de cutfase voor een wedstrijd koolhydraatloos (om maar even bij deze term te blijven) gaan, is allang achterhaald.

Grtz.

Comment

Originally posted by Castaway View Post
                    Koolhydraatloos is eigenlijk een verkeerde term, want ook dan heb je een minimale hoeveelheid nodig (50 gram p.d).

Overigens in de cutfase voor een wedstrijd koolhydraatloos (om maar even bij deze term te blijven) gaan, is allang achterhaald.

Grtz.

Leg eens uit wat de moderne methode dan is?

Comment

Allereerst zal ik even verklaren waarom koolhydraatloos een verkeerde term is, namelijk je lichaam heeft een beperkt aantal koolhydraten nodig om verscheidene processen goed te laten functioneren, vandaar die 50 gram per dag (1½ banaan om je een indruk te geven). De theorie hierachter was, dat je in drie dagen je glycogeendepots helemaal leegtrok, om vervolgens in drie dagen je volledig op te laden. Vaak ging dit niet goed, waardoor je er smooth uitzag of volledig plat als je te weinig had geladen.

In huidige wedstrijdvoorbereiding, hou men gewoon koolhydraten in het dieet, alleen speelt men een beetje met de inname.
                      Dus men varieert per dag qua koolhydraatinname, een dag wat lager en de ander dag weer normaal.

Grtz.
                      Last edited by Castaway; 29-12-2007, 09:51.

Comment

Zat ik ook al aan te denken. Als je helemaal kh-loos gaat dan moet je zorgen dat je de dagen er voor voldoende hebt gehad. Maar wat is de bron dat je 50gr kh nodig hebt voor de lichaamsfuncties? Ver in mijn achterhoofd is namelijk 35gr bij gebleven.

Maar 2-3 dagen laag in KH en 1 dag hoog ben je in princiepe bezig met carbcycle. Werkt als een tierelier bij mij.

Comment

carb cyclen werkt ook erg goed.. geen koolhydraten zijn de koolhydraten uit groenten niet mee geteld. dus als je flink wat groenten eet kom je toch op 30/50gram

Comment

Ben ook een paar dagen aan de brinta gegaan. 220ml melk 2 mins verwarmen, 50gr brinta, 20gr muesli met rozijnen en zonnebloempitten. Daarnaast nam ik los me proteine shake. Toen bedacht ik me dat de wheij ook in de melk mag dus flikker mijn choco wheij er bij. Is erg lekker zo. Het is erg goedkoop en hou ik er in.

Maar nu heb ik alsnog een vraag. Ik had ooit eens ergens gelezen dat wheij, elk eiwit, boven een bepaalde temperatuur zijn nut verliest. Geloof dat ik het las in een topic waarbij men wheij bij pannekoeken deed en eieren die lecitine verloren als ze te lang doorkookte/braadde. Maar nu vraag ik me af in hoeverre dit ook van toepassing is bij opgewarmde melk.

Op zich neem je de wheij in dit ontbijt alleen maar voor de amino's aangezien de rest uit de andere produkten gehaald worden. Dus in mijn ogen is er dan niks aan het handje.

Comment

ik heb geen idee want ik eet altijd mijn ontbijt koud

Comment

Zou iemand de tijd willen nemen om commentaar te leveren op me huidige schema's? Ben niet hevig aan het cutten, maar afslanken is wel 1 hoofddoel wat ik afwissel met massa/kracht schema's.

Link naar mijn Excell bestand

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X