Q and A to get ripped

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Op T-nation volg ik de Physical Clinique. Een aantal gasten die naar een bepaald doel werken on begeleiding. Daarin wordt aangeraden veel groene groentes te eten zoals Bloemkool, selderij, sla en komkommers. Dit had te maken met de vezels. Maar elders hoor ik weer dat die groentes weinig tot geen voedingswaarden bevatten en alleen een verzadigd gevoel geven zonder dat je iets gegeten hebt.

Hoe en wat is hun toepassing in de cut? Maak je eerst je eetschema en prop je die groenten er in op momenten dat je honger gevoel hebt? Dat het zonder veel kcal/voeding je honger gevoel onderdrukt net zoals water?

Comment

• Ik heb in eerdere topics al aangegeven dat groene groenten en kruisbloemige groenten fytochemicalieen aan ons lichaam afgeven, indolen genaamd, die de werking van oestrogeen remmen en testosteron "voorrang" geven.
      Met andere woorden..het schakelt oestrogeen als concurrent uit waardoor testosteron vrij spel heeft.
      En testosteron zorgt voor meer kracht, agressie, sexdrift, meer spiermassa maar ook een hogere vetverbranding.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

• in de cut veel groenten eten om 2 redenen:
        1 je raakt vol
        2 je krijg vitamines en vezels binnen

Comment

• Jouw "Q en A to get ripped"- schema lijkt mij heel interessant en ik ga het proberen toe te passen, maar ik heb er eerst een aantal vraagjes over. Ten eerste je hebt het over het bepalen van de totale caloriebehoefte en je gebruikt : aantal kcal/dag= (gewicht *2*16)-400.
          Zoals het nu staat maakt het totaal niet uit welk vetpercentage je hebt als er 2 mensen hetzelfde gewicht hebben.
          Dus iemand die 80kg weegt en 10% BF heeft zal dezelfde caloriebehoefte hebben als iem die 80kg weegt en 25% BF heeft(lijkt mij niet zo logisch)?
          Is het niet zo dat hoe meer pure spiermassa je hebt, hoe meer cal. je nodig hebt? Dus zou er niet 1 of andere correctiefactor moeten aangebracht worden voor verschillende BF's of bedoelde je heel de tijd de vetvrij massa bij het gewicht(in dat geval heb ik het verkeerd verstaan).

Ten tweede gebruik je voor het aantal eiwitten: # gram eiwit= gewicht*2.5
          Hetzelfde hier, vetvrije massa of totale gewicht?
          En verder vraag ik mij dan af als je total massa in die formule gebruikt, heb je dan niet teveel aan eiwitten binnen, is het dan niet schadelijk(op langere termijn)? Want in sommige sticky's die ik hier op het forum gelezen heb staat dat er max 3g/kilo vetvrij massa aan eiwit mag gegeten worden( zelfs voor bodybuilders en krachtsporters). Of is dit niet zo'n stricte grens?
          Dat was het, hopelijk zijn de vragen niet te vervelend :-).

Comment

• Originally posted by punani View Post
            in de cut veel groenten eten om 2 redenen:
            1 je raakt vol
            2 je krijg vitamines en vezels binnen
            Reden 3..het lichaam moet extra calorieeen uit lichaamsvet gebruiken om de vezels uit de groenten te verteren. Daarom val je ook sneller af als je meer groenten eet.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

• is gerookte zalm in pakjes even goed als zalm die je zelf klaarmaakt?

Comment

• Originally posted by rocket View Post
                Jouw "Q en A to get ripped"- schema lijkt mij heel interessant en ik ga het proberen toe te passen, maar ik heb er eerst een aantal vraagjes over. Ten eerste je hebt het over het bepalen van de totale caloriebehoefte en je gebruikt : aantal kcal/dag= (gewicht *2*16)-400.
                Zoals het nu staat maakt het totaal niet uit welk vetpercentage je hebt als er 2 mensen hetzelfde gewicht hebben.
                Dus iemand die 80kg weegt en 10% BF heeft zal dezelfde caloriebehoefte hebben als iem die 80kg weegt en 25% BF heeft(lijkt mij niet zo logisch)?
                Is het niet zo dat hoe meer pure spiermassa je hebt, hoe meer cal. je nodig hebt? Dus zou er niet 1 of andere correctiefactor moeten aangebracht worden voor verschillende BF's of bedoelde je heel de tijd de vetvrij massa bij het gewicht(in dat geval heb ik het verkeerd verstaan).

En verder vraag ik mij dan af als je total massa in die formule gebruikt, heb je dan niet teveel aan eiwitten binnen, is het dan niet schadelijk(op langere termijn)? Want in sommige sticky's die ik hier op het forum gelezen heb staat dat er max 3g/kilo vetvrij massa aan eiwit mag gegeten worden( zelfs voor bodybuilders en krachtsporters). Of is dit niet zo'n stricte grens?
                Sterke vragen, heb er zelf geen antwoord op maar ben er zeker nieuwsgierig naar!

Comment

• Originally posted by rocket View Post
                  Jouw "Q en A to get ripped"- schema lijkt mij heel interessant en ik ga het proberen toe te passen, maar ik heb er eerst een aantal vraagjes over. Ten eerste je hebt het over het bepalen van de totale caloriebehoefte en je gebruikt : aantal kcal/dag= (gewicht *2*16)-400.

altijd uitgaan van totale gewicht. eiwit is niet schadelijk voor nieren. zie laatste onderzoeken.

vraag 1 je hebt gelijk 100% dat het verschil groot is. Hier had ik nog niet over nagedacht. Als ik meer tijd heb kan ik dit misschien uitwerke

Comment

• Is Whey Classic Banaan ook een proteine bron?
                    En kan deze dus gelden als een ontbijt? en wat zou ik er dan bij kunnen eten?

EDIT: Whey Classis mixen met water of melk?

Comment

• Whey Classic Banaan is een uitstekende whey proteine zonder aspartaam
                      Eerste regel van de website.

Het is geen maaltijdvervanger, maar je kan het wel toevoegen aan je maaltijd. Denk bijvoorbeeld aan de combi melk/brinta/whey door elkaar heen. Ideaal ontbijt.

In de cut is het verstandiger geen melk te gebruiken en te vervangen door water. Maar weet je ik zet hier vraagtekens bij. Je hebt namelijk een x aantal gr eiwitten/kh/onverzadigde vetten nodig. En als je melk neemt heb je eiwitten en kh. Dus als je daar rekening mee houdt zodat je niet over je dagelijkse max heen gaat lijkt het me geen punt. Daarnaast assisteerd calcium en omega-3 in magere/halve melk juist bij vetverbranding. Nadeel is dat me huid wat stugger/dikker voelt wat je waarschijnlijk niet wilt als je voor competities gaat.

Misschien betekend die stuggere houd dat rekbaarheid minder wordt? Dan moet je rekening houden door meer olie te gebruiken om striae tegen te gaan.

Comment

• zullen je buikspieren er dan nooit zo duidelijk doorkomen als je melk blijft gebruiken 's morgens als dat je geen melk zou gebruiken?

Comment

• Lijkt me sterk.

Comment

• Whey met water + paar ananasschijven(op lichte siroop???), goed ontbijt?
                            En wat zou je adviseren als middageten/avondeten, heb beetje moeite met goede combos maken.

Comment

• Dat is geen ontbijt o.O
                              Lees de sticky onderwerpen, bekijk wat schema's van anderen en de adviezen daarin gegeven, stel je eigen schema op en post het ter beoordeling.

Comment

• Wat is nou een goede vervanger voor brinta? ik heb het vanmiddag is geprobeerd maar dat vind ik echt niet te eten. Het liefst in combinatie met wheyshake

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X