Q and A to get ripped

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

500 gram kwark met een appel en een perzik, is toch ook een goeie cutmaaltijd of niet, perzik en een appel zijn toch ook goeie koolhydratenbronnen?...of zitten er in kwark te veel suikers?

Comment

Originally posted by cojones View Post
      500 gram kwark met een appel en een perzik, is toch ook een goeie cutmaaltijd of niet, perzik en een appel zijn toch ook goeie koolhydratenbronnen?...of zitten er in kwark te veel suikers?
      Nee, in MAGERE kwark zitten niet teveel suikers. Het is daarom uitermate geschikt voor zowel de cut als de bulk. Ik zou tijdens de cut echter proberen er geen fruit in te doen, daarmee voeg je alleen maar onnodige suikers toe.

Comment

Originally posted by boelie View Post
        Punani een vraagje.
        een paar van mn maaltijden bestaan uit 50gr rijst en 250 gr kip. maar als ik dit de vorige dag klaar heb gemaakt en mee neem naar mn werk en het dus koud op eet, is het allemaal zo droog en moeilijk weg te krijgen en aangezien ik het binnen een kwartiertje weg moet krijgen, heb je nog tips hoe jij dat doet of wat anders kan doen?
        grtz
        Geen magnetron op je werk? Ik snap wat je bedoeld maar ik heb niet echt tips. Ik eet erg snel dus ik heb altijd mijn maaltijden binnen 10min op(heb ook 15min pauze). Ik heb dus ook soms droge kip. Misschien wat ketchup om het weg te eten?

Comment

Originally posted by cojones View Post
          nou in de cut zou ik dat niet doen. Ik zou de carbs vooral uit havermout,rijst halen en een beetje ananas

Comment

Waarom kunnen aardappelen eigenlijk niet. Ik kan me niet voorstellen dat de carbs daaruit minder complex zijn dan zilvervliesrijst.

Comment

Heb even zitten puzzelen. Dacht: "als ik me brood van 10.00 weg laat en dan tonijn neem...dan kan ik om 15.00 wat pre-workout kh's nemen. Wat qua dagtotaal praktisch gelijk blijft."

7.00 1 kiwi, 200ml magere melk, 50gr brinta, 25gr whei, multivits&mineralen.
              10.00 150gr tonijn
              12.00 1 kiwi, 150gr tonijn

15.00 maaltijd is dan 50gr brinta met 200ml water en 2 eiwitten
              16.00 BCAA's en dan sporten tot 17.30
              17.30 BCAA's, Creatine, Banaan (tijdelijke oplossing tot ik hier een sup voor heb gehaald), 25gr whei
              18.15 1 kiwi, 120gr rijst (ik koop van die builtjes) of 200gr groenten en 200gr kipfilet.

21.30 3 eiwitten, 100ml magere melk

Zit ik zo beter qua KH's en sups rondom het trainen? Mijn eigen verdeling van 50ew/35kg/15vet blijft intact en ik heb je adviezen er in weten te verwerken.

Verder nog tips? :P
              Last edited by Falstyr; 24-01-2008, 10:32.

Comment

De carbs uit aardappelen zorgen voor een hogere insulinepiek. Die van zilvervlies rijst doen dat minder. Zou eens kijken naar de GI van beide producten.
                Hoezo of 120gram rijst of 200gr kipfilet en 200gr groenten?
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Het is....
                  120gr rijst (1builtje) OF 200gr groenten (1pot). Dit omdat ze beiden koolhydraten bevatten. En groenten bevatten minder KH waardoor je er wat meer van moet eten geloof ik.

200gr kipfilet neem ik zo wie zo voor de eiwitten. Maar omdat die gekken bij de slager geen pakken van 300gr meer hebben met 2 losse stukken er in moest ik overstappen op pakken van circa 400gr met 2 stukken.

Comment

en wat wilt die insulinepiek in feite zeggen? Waarvoor is dat nadelig enzo. Sorry voor de domme vraag.

Comment

zoete aardappelen moet je pakken.......

Comment

Originally posted by Spectral View Post
                        en wat wilt die insulinepiek in feite zeggen? Waarvoor is dat nadelig enzo. Sorry voor de domme vraag.
                        snellere/hogere piek wordt veroorzaakt door een hogere Glycemische Index. Hierdoor heeft je lichaam erg snel veel energie tot zijn beschikking. Echter wanneer je die niet verbrandt zullen je vetreservers eerder toenemen

Comment

ik eet bij mn avondmaal altijd aardappelen maar daarna train ik wel, dus kan het voor mij niet zoveel kwaad dan? correct?

Comment

minder. Alleen als je echt aan het cutten bent kan je het beter helemaal laten staan

Comment

maar in rijst zitten veel meer kcalorieën dan in aardappellen, das het probleem

Comment

Veel meer valt wel mee hoor.
                                Je moet kijken naar rijst die gekookt is he niet naar ongekookt want dan scheelt het wel veel
                                Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X