afvallen en spieren. Beste strategie?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• afvallen en spieren. Beste strategie?

Ik ben (nog steeds) bezig om de nodige kg's eraf te krijgen, maar ik merk dat mijn spiermassa aan het afnemen is. Niet zozeer mijn kracht, maar ik heb het idee dat ik geen extra spieren opbouw, sterker nog, dat ze afnemen.

Spier opbouwen en afvallen gaan ook niet samen. Hoe kan je ervoor zorgen dat je spieren (en spiermassa) het minst te lijden hebben onder het afvallen?

Ik ben nu zover dat ik nog een kilo of 6 wil afvallen en dan zit ik op een gewicht waarvan ik denk, dat is wel ok. Nu zit ik de laatste dagen toch wel te twijfelen of ik niet eerst meer spiermassa op moet bouwen en dan de laatste kilo's moet afvallen (ivm dat je meer verbrand, als je meer spiermassa hebt) of dat ik eerst op streefgewicht kom en dan bf ga verlagen door spiermassa op te bouwen. Iemand advies? Wat is de beste strategie?
    Bis vincit, qui se vincit in victoria.

Drink water+dextrose tijdens je training, dit houdt je cortisol lekker laag. Ga anders even een weekje op onderhoud zitten om je spijsvertering een opzwieper te geven en wellicht weer iets van spier op te bouwen.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Meng je dan water met dextrose of neem je de zogenoemde sportdrankjes (als aa of aquarius spor****************er) daarvoor? Indien je dextrose zelf met water meng, hoeveel gram dextrose voeg je dan toe aan het water? Is dat afhankelijk van bv lichaamsgewicht?

Last edited by fanny; 01-03-2008, 10:19.

Comment

Ik neem dan eerder een sportdrankje van isostar omdat ik dat beter te drinken vind. Aquarius bevat nagenoeg geen suiker en aa is geloof ik tafelsuiker(maar dat weet ik zo niet zekere). Dat maakt die twee ongeschikt. Maar dextrose met water is eigenlijk net zo goed.
        Het beste kun je het laten afhangen van je lichaamsgewicht, maar heb geen wetenschappelijke formule. Hou zelf iets aan van 1 gr per kg lichaamsgewicht.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Ik zal zo eens voor sportdrankjes (met dextrose gezoet) in de supermarkt kijken. En anders ga ik idd dextrose met water mengen.

Bedankt voor de tip!

Comment

Dextrose mag, of anders een variant van glucose, is eigenlijk hetzelfde.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X