Goed bezig zo??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goed bezig zo??

Ik wil graag afvallen, in mijn voorstel topic staat het hele verhaal. Maar nu ben ik met het volgende schema begonnen en ik wou graag advies hebben:

07:00 u: 2 sneetjes bruinbrood met kipfilet
    Tussendoor: plakje ontbijtkoek
    11:00 u: 1 sneetje bruinbrood met gerookte ham (maar 3% vet)
    12:00 u: kopje magere bouillon
    15:00 u: 2 kiwi's en 1 sinaasappel
    18:00 u: warme maaltijd
    20:00 u: kop magere bouillon

En ik drink nu ruim 1,5 liter water per dag
    Is dit voldoende of moet ik het nog aanpassen?
    Bedankt alvast!
    Groetjes Tamara

lijkt me veeeeeeeeeeel te weinig

Comment

Originally posted by Tamara25 View Post
      Ik wil graag afvallen, in mijn voorstel topic staat het hele verhaal. Maar nu ben ik met het volgende schema begonnen en ik wou graag advies hebben:

07:00 u: 2 sneetjes bruinbrood met kipfilet
      Tussendoor: plakje ontbijtkoek
      11:00 u: 1 sneetje bruinbrood met gerookte ham (maar 3% vet)
      12:00 u: kopje magere bouillon
      15:00 u: 2 kiwi's en 1 sinaasappel
      18:00 u: warme maaltijd
      20:00 u: kop magere bouillon

En ik drink nu ruim 1,5 liter water per dag
      Is dit voldoende of moet ik het nog aanpassen?
      Bedankt alvast!
      Groetjes Tamara
      stats ed posten is dan ook wel handig. Verder doelen, trainingen, frequentie etc.

Comment

:S sorry ik ben echt een beetje een noob nog hoor, ik probeer een juiste manier te vinden maar het lukt me gewoon niet. Ik heb de suikers al zoveel mogelijk geschrapt. Op het moment weeg ik 113 kilo, dit zijn 26 kilo's van mijn zwangerschap die ik er niet af krijg, mijn doel is om naar de 90 kilo te gaan, vanaf daar kijk ik weer verder. Ik probeer een beetje realistisch te blijven. Maar ik probeer op het forum een goed trainings en voedingsschema te vinden maar ik snap niks van al die cut? schema's enzo. Zou iemand mij wat op weg kunnen helpen?????
        thanks

Comment

Reken je dagelijkse behoefte uit en lees de voedingsticky van dit forum. Ideeen kun je zat opdoen uit schema's van andere leden. Je hebt legio opties.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

hoeveel kcal zijn dit? 1200 ofzo? VEEEEEELS te weinig! hiermee doe je je lichaam (op de lange termijn) meer kwaad dan goed!!! Dit lijkt wel een beetje op een vilocity diet en die zijn a) relatief moeilijk vol te houden en b) zeer jojo gevoelig dus zonde van je tijd.

je zegt ook 90 kg en dan zien we wel verder: als je gewoon goed je best doet met een goed voedings en trainingsschema kan je eruit zien zoals je wilt! dus hoef je geen genoegen te nemen met 90 kilo!!

check anders ff q and a to get ripped in het voedings topic en als je daar je berekende hoeveelheid kcal op toepast, dan ben je al op 50%! dan hoef je alleen nog maar een goed trainingsschema en een hoop discipline

HEEL erg veel succes en ontzettend goed van je om je leven om te gooien op deze manier!
            22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Inderdaad je voedingsbehoefte uitrekenen, niet meer dan 500 kcal onder je behoefte gaan zitten en probeer er krachttraining bij te doen.

Je hoeft inderdaad geen genoegen te nemen met 90 kilo. Waar een wil is, is een weg. Mijn startgewicht was 108.5 kg op 1 aug 2006 en vandaag woog ik 67.5 kg. -41kg

Als je start lijkt het allemaal een eeuwigheid te duren, maar de tijd gaat sneller dan je denkt, en als je eenmaal je levenspatroon verandert hebt, wil je ook niet meer terug!

Veel succes en kijk eens bij andere trainings en voedingsschema's!
              Bis vincit, qui se vincit in victoria.

Comment

wow 41 kilo in een half jaar, goed bezig!

zo zie je maar, beter een GOED voedingsschema en trainingsschema dan af en toe crashdieten die je steeds enorm teleurstellen en deprimeren. Het lijkt in het begin sneller en je wilt natuurlijk snel afvallen, maar daar denkt je metabolisme anders over
                22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
                  wow 41 kilo in een half jaar, goed bezig!

zo zie je maar, beter een GOED voedingsschema en trainingsschema dan af en toe crashdieten die je steeds enorm teleurstellen en deprimeren. Het lijkt in het begin sneller en je wilt natuurlijk snel afvallen, maar daar denkt je metabolisme anders over

Helaas, in 1,5 jaar. Je kan beter langzaam afvallen (en voorgoed), dan kan je lichaam en je huid meegaan met het proces, dan vlug en te zitten met de gevolgen van dien!

Comment

hehe ohwja, jaartje vegist

Comment

Originally posted by fanny View Post
                      Helaas, in 1,5 jaar. Je kan beter langzaam afvallen (en voorgoed), dan kan je lichaam en je huid meegaan met het proces, dan vlug en te zitten met de gevolgen van dien!
                      Heb jij nu ook last nog van overtollige huid? Of is ook dat eraf te trainen? Want dat vroeg ik mij af ivm de zwangerschap die ik van mijn tweeling heb gehad, in hoeverre dat eraf te krijgen is.
                      Verder ben ik helemaal niet ongemotiveerd hoor, ik bedoel alleen dat ik die 90 kilo aanhou omdat tuurlijk droom ik van een gewicht van 68 kilo, alleen ik wil het in realistische stappen doen.
                      Greetz..

Comment

Geen last van overtollige huid. Ik ben ook nog niet zwanger geweest en zeker niet van een tweeling. Overtollige huid is niet helemaal strak te trainen, het kan allemaal wel een stuk strakker worden.

Goed smeren, gun je lichaam de tijd om zich aan te passen en je voedingspatroon is bepalend samen met je trainingsschema hoe je eruit zal komen te zien. Je lichaam moet zich als het ware opnieuw gaan vormen, naarmate de kg's er verder af gaan.

Goed dat je de kg's in realistische stapjes doe! Haastige spoed is zelden goed!

Comment

Vandaar ook dat krachttraining zo belangrijk is. Nieuw spierweefsel vormt je lichaam zodat overtollige huid tegen gegaan wordt. Het voorkomt het ahw.
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Bedankt voor jullie reacties, ik zit namelijk met 1 brandende vraag: ik wil weer terug defensie in en ik weet dat ze bij de vetmeting een plooi in de buik pakken, maar ja als ik daar overtollig vel houd door de zwangerschap zou dat meegerekent worden? of word dat niet als vet beschouwd, hoe word zoiets in de sportschool gemeten??
                            Verder heb ik nu het volgende voedingsschema gemaakt:

07:00: 1 bord brinta
                            09:00: 2 snee bruin brood met kipfilet
                            10:00: 1 sinaasappel
                            12:00: 2 sneetjes brood met 2 gekookte eieren
                            14:00: 2 kopjes groene thee met 2 plakken ontbijtkoek
                            16:00: 1 snee bruin brood met zalm
                            18:00: warme maaltijd+kwark na
                            21:00: 2 sesamcrackers met kipfilet

Dit schema moet ik ook nog wat aanpassen omdat ik in de zorg werk en onregelmatige diensten draai, dus hier moet ik nog wat op aanpassen. Als ik het goed berekend heb zit ik op 1900 kcal per dag. En mijn verbruik zit op 2500.
                            Hoe ziet het er zo uit??

Comment

Originally posted by Tamara25 View Post
                              07:00: 1 bord brinta
                              09:00: 2 snee bruin brood met kipfilet
                              10:00: 1 sinaasappel
                              12:00: 2 sneetjes brood met 2 gekookte eieren
                              14:00: 2 kopjes groene thee met 2 plakken ontbijtkoek
                              16:00: 1 snee bruin brood met zalm
                              18:00: warme maaltijd+kwark na
                              21:00: 2 sesamcrackers met kipfilet
                              Persoonlijk denk ik dat je beter nog iets meer kunt eten als je onderhoud 2500 is. Je zit er dan nu namelijk al 600 onder, en het is bevorderlijk voor het afval-proces als je af en toe nog iets van koolhydraten uit je eetschema kunt schrappen. Begin rustig aan, resultaat zul je echt wel zien! Wees vooral niet bang in het begint "te veel" te eten. Je kan altijd langzaam maar zeker lager in de calorieën gaan zitten als het niet goed opschiet, maar andersom - meer gaan eten nadat je te laag bent begonnen - is veel lastiger.

Je kan bij je maaltijd van 10:00 bijvoorbeeld nog wat eiwitten toevoegen. Misschien 250 ml kwark? Ik zweer zelf bij whey-eiwitten, maar die kan je altijd nog aanschaffen.

Ontbijtkoek kan je beter niet eten. Dat zijn vrij loze koolhydraten. Probeer je lichaam iets beters te geven, zoals havermout of brinta. Bij sesamcrackers heb ik ook mijn twijfels. Voeg ook bij deze maaltijd eiwitten toe, want eiwitten heb je nodig om je spieren te beschermen tegen afbraak. Daarnaast heb ik begrepen dat het eten van eiwitrijke voedingswaren tegen schommelingen in bloedsuikerspiegel helpt - en dus tegen vreetbuien. Vooral voor ons vrouwen is dat erg handig

Wat betreft de gekookte eieren: zorg je wel dat je alleen het eiwit eet? Eigeel is niet zo goed voor je, zeker niet 2 stuks per dag.

Zorg ook dat je veel groente eet, vooral rauwe. Het vult je, en je mag er heel veel van eten. Rauwe wortels, komkommer, tomaatjes en zakjes rauwkost zijn ook makkelijk mee te slepen als snacks.

Wat betreft het overtollige vel, dat wordt wel meegenomen in de meting denk ik. Op bepaalde punten van je lichaam (buik, rug, biceps en triceps) wordt de huid en onderliggend vet met een tang gemeten tot op de spierlaag. Als daar veel huid bij zit pakt de tang dat mee. Maar misschien kunnen ze wel inschatten wat huid en wat vet is, geen idee.

Dat zijn zo'n mijn 2 centjes. Anderen hebben er vast nog meer nuttigs over te zeggen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X