Formule om je kcal te bereken adhv lean body mass

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Formule om je kcal te bereken adhv lean body mass

In de Q&A van Punani miste ik eigenlijk een kcal berekening aan de hand van je lean body mass (het gewicht van je lichaam zonder je vet meegerekend). In zijn berekening wordt het aanwezige vet meegenomen en je vet onderhouden willen we nu eenmaal niet

Ik ben zo vrij geweest om de formule van het e-book 'Burn the Fat - Feed the Muscle' in een excelsheet te zetten. (Dit boek is overigens een aanrader, zeer compleet en ook ontzettend goed ontvangen door 'de scene').

Zo moet het voor iedereen een eitje worden om je kcal uit te rekeken. Of dit nou voor onderhoud/afslanken of aankomen is.

Je hebt hier wel twee getallen voor nodig: Je lichaamsgewicht en je vetpercentage.

Hoop dat het wat toevoegt!
    Attached Files
    Last edited by GeneralIx; 16-03-2008, 18:49. Reason: Op verzoek verbeterd.

Hij is trouwens ingevuld met mijn gewicht/% al is die weer een paar weken verouderd.

Comment

ik geloof niet zo echt in die formules.

afhankelijk van je type (endo,meso,ecto) mag je veel meer of minder eten om te cutten. Dit kan misschien een richtlijn zijn maar echt nauwkeurig zal het nooit worden.

Ik ben bv endo. ik kwam uit op 1930kcal om af te vallen (via je formule in de sheet). Als ik hier echter een cutschema van 2000kcal poste kreeg ik te horen dat het heel weinig was.

ik ben op die 2000kcal echter heel goed afgevallen dus voor mij klopt de formule min of meer. Een ecto echter heeft hier helemaal niets aan?

Comment

Mooi dat ie voor jouw klopt. Onderstreept hem alleen maar

Een ecto zal niet vaak willen afvallen, dus hij kan 20% boven zijn onderhoud gaan zitten en kijken wat er dan gebeurt. Aanpassingen zijn altijd mogelijk en uiteraard moet er met veel meer rekening gehouden worden (kh/ew/vet etc)

Echter dit is iig een beter startpunt omdat ie uitgaat van lbm

Comment

Eensch mbt al die rekensommetjes. Het geeft een startpunt om te beginnen. Als je zelf om de zoveel tijd wat gegevens verzameld en conclusies trekt weet je zelf of je meer of minder moet doen van iets.

Moet er niet aan denken om de berekende 2700kcal te moeten eten :S
          Dat is veel te hoog voor mij

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Eensch mbt al die rekensommetjes. Het geeft een startpunt om te beginnen. Als je zelf om de zoveel tijd wat gegevens verzameld en conclusies trekt weet je zelf of je meer of minder moet doen van iets.

Moet er niet aan denken om de berekende 2700kcal te moeten eten :S
            Dat is veel te hoog voor mij
            Precies. Daarnaast geeft dit een berekening aan de hand van lbm. Je kan hem blijven gebruiken en wat spelen met het %.

Comment

Als het goed is klopt hij nou. Zeg het maar als het nog niet klopt.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X