3-daags eetschema High/Mid/No carbs?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 3-daags eetschema High/Mid/No carbs?

Heren en dames,
    Met hulp van BN, mijn vriendin en mijn sportschool ben ik veel kwijt geraakt. Ik ben beter gaan eten en beter gaan sporten! Het resultaat is dat er bijna 25 kg af is gegaan. En dat is wel zichtbaar! De striemen op mijn buik zijn weg. Ik ben 2 broekmaten naar beneden gegaan en mijn overige kleding is weer XL ipv XXL. In het algeheel heb ik zelfs een klein beetje een atletische look gekregen!

Overal is vet verdwenen ook op mijn buik. Helaas blijkt sporten en het verbeteren van je lichaam een verslaving, want ik ben nog (lang) niet klaar. Mijn buik moet nog strakker! Tijd om ook dat aan te pakken!

Nu kwam ik een schema tegen op internet dat een cyclus van 3-dagen hanteert:
    Dag 1: Veel carbs.
    Dag 2: Gematigd carbs.
    Dag 3: NO CARBS!
    Vervolgens weer terug naar dag 1.

Zijn er mensen die ervaring met een dergelijk schema?
    Is een degelijk schema aan of juist af te raden? (ook gezien mijn trainingsschema onderstaand!!!Carbs zijn volgensmij wel essentieel voor het mountainbiken :P )

Ma: RUST
    Di: Bovenrug, Benen, biceps, buik (30 min hardlopen)
    Wo: Borst, schouders, triceps (30 min hardlopen)
    Do: SPINNING
    Vrij: Bovenrug, Onderrug, biceps, buik (30 min hardlopen)
    Za: RUST (Als ik zondag niet ga mountainbiken doe ik op zaterdag ook spinning)
    Zo: Mountainbiken of Borst, schouders, triceps (30 min hardlopen)

n.b. Ik wil het hardlopen na training van 30 minuten gaan vervangen door 15 min. HIIT (iig 2 v/d 3 kt dagen)

voorbeeld van een soortgelijk schema:
    linkje

Alvast bedankt voor de reacties!

n2
    Start: 123 kg Nu: 95,6kg (13,2% vet)

Wat je nu voorstelt is carbcycling. Hele goede vorm van dieeten. Enige wat ik niet zou doen is no-carb dagen erin zetten. Dan ga je je echt gruwelijk kut voelen. Of je moet het op een IF protocol doen, waarschijnlijk heb je er dan veel minder last van.
    Ik zou op een regulier dieet eerder iets doen als 40% carbs, daar 10 procentpunt van af (oftewel, je zakt ook in kcal) en de dag erna daar nog eens 10 procentpunt van af.

Stel je behoefte is 2500kcal, dan krijg je dus het volgende:
    Dag 1: 2500kcal x 0,4= 1000kcal=250gr carbs
    Dag 2: 10 procentpunt van die 40 procent af, dus dan krijg je 250gr x 0,75= 187,5 gram carbs. En je mist dus (250-187,5gr=) 62,5gr carbs, dus je daalt in kcal inname ook nog eens 250kcal.
    Dag 3: 20 procentpunt van die 40% af, dus dan krijg je 250 x 0,5= 125 gram carbs. En je mist dus (250-125=)125 gram carbs, en je zakt dus ook in kcal met 600kcal.

Als opzetje. Je mag klooien met de percentages.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Hier één met ervaring met een dergelijk schema... En dat gruwelijk kut voelen op een no carb dag viel bij mij op zich wel mee, maar ik moest er wel definitely een dag mét carbs achteraan hebben.. één keer lopen klooien met de dagen waardoor ik twee no carb dagen achter elkaar had en dat was geen pretje voor mij en mijn omgeving . Volgens mij gewoon kwestie van proberen, je merkt snel genoeg of je er wel of niet tegen kan.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Carb cyclen is ideaal om resultaten te behalen. Aangezien je met mountainbiken zit zou ik me high carb dagen op die dagen plannen. De Low carb dagen er voor. Waarom? De dagen voor het mountainbiken worden je glycogeen voorraaden zo leeg mogelijk gemaakt. Dit stelt je lichaam in staat om op de high carb dagen meer koolhydraten op te slaan dan het normaal zou kunnen. En dat betekend meer energie om te gebruiken tijdens het mountainbiken.

Gen's berekening vind ik te complex hehe. Normaal zou je bijvoorbeeld rond de 170gr kh's op een dag zitten met afslanken. Nu zit je op een low carb dag 35gr. 250 op een "high" carb dag. En dan doen we de medium rond de 125gr. Klaar niet zo moeilijk doen.

Zorg dat je op de Low carb dag dus niet sport. En bij de medium dag de kh's juist timed qua inname.

Comment

Het is wel aan te raden om s'morgens op nuchtere maag wat lichte cardio te doen (laten we zeggen een half uurtje/45 min) om het meest hardnekkige vet te bestrijden dat er met het dieeten alleen niet vanaf gaat.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Bedankt voor de reacties.
            Onder de term carbcycling kon ik al meer info vinden. Ik heb toch besloten er even mee te wachten. Ik val nog steeds af!

De tip cardio op nuchtere maag vind ik een goede, alleen is het voor mij niet echt mogelijk. Het zou alleen op zondag kunnen en dan ga ik meestal mountainbike.

Krijg ik dat hardnekkige vet er wel af zonder deze methode?

gr
            n2
            Start: 123 kg Nu: 95,6kg (13,2% vet)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X