20 kilo afvallen, heb echt hulp nodig..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Vigrex View Post
    wat kan ik het beste gaan doen om vet te verbanden
    HIIT of cutten of.. ?
    moet ik met mijn situatie eerst alleen voedingschema en cardio volgen om aantals kilo's te verliezen en dan pas beginnen met een fitness schema ?
    of kan ik gewoon gelijk met alles beginne, voedingschema, cardio en fitness schema ?

die dingen moet ik echt weten dus help aub...
    Je wil toch afvallen? het is vrij nutteloos om Hiit te doen voor vet verbranding, als je niet aan het cutten bent ( cutten is onder je behoefte zitten, niet meer dan 500 kcal natuurlijk ) Dus beide werkt perfekt.

Maar ga ook gewoon krachttraining doen. Het beste doe je de Hiit op niet trainingsdagen.

Comment

Had je nog wat verder gekeken op het forum zou je nog de antwoorden op de laatste vragen gevonden hebben ook

Anyhow... Training blijven verder doen, zo krijg je iets meer VVM (vet vrije massa) en die verbruikt meer energie.

Cardio kun je kiezen wat je graag doet. Vele hier zullen je HIIT of tabata aanraden, moet maar een youtube afzoeken naar dat laatste. HIIT is high intensity interval training, maw lopen/fietsen in intervalstijl aan hoog tempo. Dit doe je best een minuut of 20, kijk zelf hoe je dit wilt indelen.

Zelf vind ik het af en toe ook leuk om gewoon te gaan lopen, minuutje of 20 op een rustig tempo.

edit: had de 2de pagina nog niet gezien
      The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Lees de regels nog eens door.
        Last edited by Pinada; 05-04-2009, 09:32.

Comment

Originally posted by Sancho View Post
          Had je nog wat verder gekeken op het forum zou je nog de antwoorden op de laatste vragen gevonden hebben ook

Anyhow... Training blijven verder doen, zo krijg je iets meer VVM (vet vrije massa) en die verbruikt meer energie.

Cardio kun je kiezen wat je graag doet. Vele hier zullen je HIIT of tabata aanraden, moet maar een youtube afzoeken naar dat laatste. HIIT is high intensity interval training, maw lopen/fietsen in intervalstijl aan hoog tempo. Dit doe je best een minuut of 20, kijk zelf hoe je dit wilt indelen.

Zelf vind ik het af en toe ook leuk om gewoon te gaan lopen, minuutje of 20 op een rustig tempo.

edit: had de 2de pagina nog niet gezien

ok bedankt
          ik heb ook geleze dat je het beste cardio pas na fitness training moet doen, is dat wel zo ?
          dat je eerst begint met fitness en daarna cardio

Comment

Originally posted by Vigrex View Post
            ok bedankt
            ik heb ook geleze dat je het beste cardio pas na fitness training moet doen, is dat wel zo ?
            dat je eerst begint met fitness en daarna cardio
            Je kunt het beste cardio erna doen ja, zodat je alle energie voor de krachttraining hebt. Daarna is je lichaam "leeg" van de krachttraining en zou het lichaam de vetreserves meer aanspreken.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
              Je kunt het beste cardio erna doen ja, zodat je alle energie voor de krachttraining hebt. Daarna is je lichaam "leeg" van de krachttraining en zou het lichaam de vetreserves meer aanspreken.
              En in dat geval zou ik mijn cardio-training niet te intensief maken, geen tabata of HIIT maar bijvoorbeeld een duurloop van een half uur op 60-70% van je maximale hartslag.

Comment

Originally posted by Emagix View Post
                En in dat geval zou ik mijn cardio-training niet te intensief maken, geen tabata of HIIT maar bijvoorbeeld een duurloop van een half uur op 60-70% van je maximale hartslag.
                Enige onderbouwing waarom je dit niet zou doen?
                The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Originally posted by Sancho View Post
                  Enige onderbouwing waarom je dit niet zou doen?
                  HIIT en tabata vreten energie en putten in no-time je glycogeenvoorraad uit.
                  Ik zou zo'n training niet inplannen direct na krachttraining maar op een moment dat mijn directe energievoorraden op peil zijn.

Een duurloop op 60-70% zal voornamelijk op basis van aërobe verbranding plaatsvinden en vetreserves aanspreken.

Voor wie er toch aan wil beginnen lijkt het me raadzaam om tussen de krachttraining en HIIT de suikertekorten aan te vullen. Ik kan niet uit eigen ervaring spreken hoe dat uitpakt, misschien wel interessant om een keer uit te proberen.

Hieronder nog wat info die ik via Google heb gevonden:
                  Verschillende bewegingsintensiteiten vragen andere energievormen

In je lichaam vinden er verschillende processen plaats, afhankelijk van de bewegingsintensiteit. Het is goed om even stil te staan bij deze processen, zodat je weet wanneer je lichaam vet verbrandt en waar je grenzen liggen.

Wanneer je lichaam in rust is, wordt er voornamelijk aëroob vet verbrand. Dit wil niet zeggen dat je niet hoeft te bewegen om vet te verbranden, omdat de hoeveelheden vet die verbrand worden zeer miniem zijn.

Stel dat je meer wil bewegen en je kiest ervoor om regelmatig een aantal kilometers te gaan lopen. Welke processen worden in je lichaam uitgevoerd om je spieren van energie te voorzien?

Als je begint te lopen, zal het de eerste minuten moeizaam gaan. Opstarten kost namelijk extra brandstof: het vrijmaken van energie kost zelf al veel energie en daarom zal het altijd anaëroob gebeuren. Ongeacht de intensiteit wordt er zonder zuurstof energie vrijgemaakt.

Wanneer de voorraad ATP uitgeput is, maakt het lichaam energie vrij uit creatine-fosfaat. Dit opstarten gebeurt heel explosief. Na een tiental seconden schakelt de spierstofwisseling over op de 2e fase: anaëroob melkzuursysteem. Dit duurt ongeveer 2 tot 3 minuten.

Bij de start van de training is de hoeveelheid zuurstof in het lichaam (gebonden aan rode bloedlichaampjes in het bloed en de spieren) onvoldoende om aan de gestegen vraag naar energie te voldoen. Het longsysteem en het hart hebben minimaal 2 tot 3 minuten nodig om op gang te komen. Het lichaam heeft dus een aantal minuten nodig om op een comfortabeler zuurstofsysteem over te schakelen.
                  Hoe beter je conditie, hoe sneller je in de aërobe trainingszone zit, hoe prettiger de training aanvoelt.

Om de beweging langer vol te houden, schakelt het lichaam over op een ander systeem waarbij zuurstof nodig is. Na 2 tot 3 minuten komt de aërobe verbranding op gang. Dit wil zeggen dat de bij dergelijke training voornamelijk vetten worden verbrand. Deze vetten liggen opgeslagen op de spieren en rond de organen.

Bij het verder verhogen van de trainingsintensiteit (meer dan 80% van je maximale hartslag) zal het aërobe systeem opnieuw tekort schieten en moet het lichaam beroep doen op anaërobe systemen, waarbij overwegend suikers (glucose) worden verbrand. Dit noemt men de anaërobe drempel, je lichaam schakelt over van een aërobe naar een anaërobe verbranding.

In de eerste fase maakt je lichaam gebruik van de stof creatine-fosfaat, een super energieleverancier voor korte termijn. Dit proces is anaëroob en er komt geen melkzuur vrij. Dit gebeurt bijvoorbeeld ook wanneer je je lichaam gedurende een korte tijd zwaar belast.
                  De hoeveelheid kracht die je kan leveren is onder andere afhankelijk van de hoeveelheid creatine die in je spieren aanwezig is. Sommige krachttrainers gebruiken creatine-fosfaat supplementen om nog meer maximale kracht te kunnen ontwikkelen, om de spieren nog meer te kunnen belasten.

Comment

Kwaliteitsreactie. Heb alleen wel een kanttekening: na een normale KT sessie heb je nog bergen glycogeen over. Mocht je je daar toch zorgen over maken, gewoon dextrose water pakken. Kent nog meer voordelen namelijk, dus niks mis mee.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

zeer interessant!
                      Start: 123 kg Nu: 95,6kg (13,2% vet)

Comment

Om de beweging langer vol te houden, schakelt het lichaam over op een ander systeem waarbij zuurstof nodig is. Na 2 tot 3 minuten komt de aërobe verbranding op gang. Dit wil zeggen dat de bij dergelijke training voornamelijk vetten worden verbrand. Deze vetten liggen opgeslagen op de spieren en rond de organen.
                        Geldt dit dus als je na je KT rustig aan het rennen bent?
                        Ik neem aan dat je lichaam niet al na twee op drie minuten overschakelt?
                        En gebeurt dit eerder als je al KT hebt gehad?

Comment

hallo allemaal,

ik ben in de afgelopen 5 dagen ongeveer 2 kilo afgevallen
                          ik heb men eetpatroon verandert en ik doe 4 dagen per week 40min cardio (HIIT) en 3 dagen krachttraining (10min cardio als warmingup)

waar ik moeite mee heb is warme maaltijd
                          ik kom namelijk uit Azië en die hebbe totaal andere warme maaltijd dan de Nederlandse dusja
                          het is best moeilijk om de kcal enz te berekenen

voedingschema:
                          ochtend: 2-3 bruine brood met kaas
                          middag: meestal fruit, groente en als ik honger heb eet ik een boterham
                          warme maaltijd: verschillend alleen ik probeer een klein beetje minder te eten dan vroeger...

any advices ?

Comment

hier nog wat uitgebreidere info:
                            Het verschil tussen aërobe en anaërobe training

Wat ik me nog afvraag, waaronder vallen mountainbiken en spinning?
                            Ik verwacht onder een anaërobe training?

Comment

Waar het onder valt, hangt af van de intensiteit waarop je bezig bent.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                                Waar het onder valt, hangt af van de intensiteit waarop je bezig bent.
                                Ja HR natuurlijk. Maar ik dacht altijd dat HR bij cardio altijd overrated was. Dat je bijv. op 70% moest lopen voor de ideale vetverbranding. Dit artikel beweert volgensmij het tegendeel!?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X