cardio/kracht/hiit/ doe ik het goed?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cardio/kracht/hiit/ doe ik het goed?

Beste,

Ben nu ongeveer 3 weken echt fanatiek bezig dus per weer 4 a 5 keer naar de sportschool dagen bestaan uit ma,wo,vrij eerst krachttraing daarna cardio
    lage hartslag rond op 130 een uur lang dan di,do alleen cardio extreme hartslag progamma is soort van hiit je begint eerst streefharstlag naar 130 dat hou je ongeveer een minuut vast dan verhoog je zo snel mogelijk naar 170 dat hou je 30 sec vast en dan daal je weer zo snel mogelijk naar 130 dan weer naar 170 enz dat doe ik 30 min.

Ik heb ook een voedingschema wat volgens mij wel in orde is alleen heb een probleem ik lijk wel niet aftevallen weeg nog steeds het zelfde. Ik dacht zal wel met krachtraining te maken hebben maar ook als ik me weeg nadat ik alleen cardio gedaan hebt dan weeg ik zelfs een kilo meer?

Iemand een idee hoe dit komt en ben ik goed bezig?
    Last edited by Pinada; 27-09-2009, 19:53.

je totaal is kcal 2208, maar als ik alles bij elkaar tel klopt er iets niet
    203 gram EW
    90 gram kh
    22.2 gram vet (VEEEELS TE WEINIG!!)

samen is dat 1370 kcal ofzo.

iets klopt er niet in je berekening?
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

berekeningen klopen als het goed is had met de voedingwijzer calculater uitgerekent dus zou moeten kloppen maar je vind 22.6 gram vetten te veel maar behoefte is 65 gram dus had al flink ingekort maar dus niet genoeg ? hoeveel zou dit ongeveer moeten zijn ?

Comment

volgens mij zei ik dat dat veeeeels te WEINIG was
        vetten moeten 30 % van je dagelijkse kcalinname uitmaken dan kom jij uit op 75 ongeveer.

maar je moet rekenen dat eiwit en kh per gram 4 kcal zijn en vetten 9 kcal
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

Oja ik zie het :$ verkeerd gelezen sorry zal er even na kijken wat er nog bij kan maar enig idee waarom ik ongeveer op het zelfde gewicht blijft met best wel intensieve cardio ?

Comment

Originally posted by boebaa View Post
            Oja ik zie het :$ verkeerd gelezen sorry zal er even na kijken wat er nog bij kan maar enig idee waarom ik ongeveer op het zelfde gewicht blijft met best wel intensieve cardio ?

Je zit inderdaad veeeeeeeel te laag in je vetten, als die berekening überhaupt klopt. Zie namelijk bij je eetlepels MCT olie geen vetten ingevuld staan bijvoorbeeld.

En houd er rekening mee dat het vet in je voeding niet in relatie staat tot wel of geen vet aanzetten. Vet heb je nodig (onder andere voor je testosteron).

Wat betreft eiwitten: reken de eiwitten uit graanproducten niet mee in je dagelijkse hoeveelheid eiwitten (wel in je totale kcal).

En ik zou ook niet al je geld zetten op 'intensieve cardio'. Houd een goed trainingsschema aan met intensieve krachttraining (vooral compounds zou ik aanraden) en dan nog 2 keer week HIIT bijvoorbeeld. Als je daarnaast ook nog redelijk vaak langdurige cardio gaat doen, heb je nog wel eens kans dat je testosteron weer op zijn gat gaat.
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Dan klopt je voedingsschema niet of je cardio/krachttraining is bij lange na niet zwaar genoeg

Comment

Originally posted by jcr20 View Post
                Dan klopt je voedingsschema niet of je cardio/krachttraining is bij lange na niet zwaar genoeg

Wat bedoel je met zwaar?
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

bij de sticky`s kun je lezen wat er nodig is om een voedingsschema te maken misschien als je hem nog een keer door leest zie je ook wat je fout doet

Comment

Ik denk dat de berekening van kcal wel correct is, maar de overige kolommen niet. Om een voorbeeld te noemen: om 15:00 eet je 150 gram tonijn en volgens je spreadsheet bevat dat nul eiwitten, nul koolhydraten en 1 vetten ( 1 = 1 gram?). Ik denk dat 150 gram tonijn wel wat meer bevat dan dit. Toen ik dit zag heb ik niet meer naar de overige regels van het spreadsheet gekeken. De totale hoeveelheden eiwitten, koolhydraten en vetten zal dan ook wel niet korrekt zijn.

Over je cardio beschrijf je dat je met "hoge hartslag" en met "lage hartslag" oefeningen doet. "hoog" en "laag" is relatief en is afhankelijk van je leeftijd. Het is duidelijker als je het omschrijft als "x% van het maximum" en je maximum kan je grofweg benaderen met de formule (220-leeftijd).
                    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                      Wat bedoel je met zwaar?

Ik bedoel dat iedereen wel naar de gym kan gaan en ff wat gewichten kan gaan tillen maar het is de bedoeling dat je probeert de max eruit te halen

Comment

Originally posted by Pinada View Post

Wat betreft eiwitten: reken de eiwitten uit graanproducten niet mee in je dagelijkse hoeveelheid eiwitten (wel in je totale kcal).
                        Waarom moet je die niet meerekenen, zijn toch ook eiwitten?
                        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                          Waarom moet je die niet meerekenen, zijn toch ook eiwitten?

Jup, zijn eiwitten, maar ons lichaam kan niet bijzonder veel met plantaardige eiwitten (m.u.v. soja), dus beter niet meetellen in je dagelijkse behoefte aan eiwitten.

Comment

@ Pinada

Ook de eiwitten uit peulvruchten kun je meerekenen. Ze zijn welliswaar niet zo ideaal als dierlijke proteinen maar ze zijn nagenoeg gelijk aan die uit soja.
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

Stickies al paar keer gelezen als ik me schema aanvul met bijv wat noten voor meer vetten
                              Dan klopt me schema wel?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X