Afvallen hulp a.u.b

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen hulp a.u.b

Hallo,

Ik ben een jongen van 19 jaar en weeg 84 kilo op dit moment. Mijn lengte is 1,78. Sinds vandaag ben ik weer begonnen met sporten (Mountainbike). 30 km gedaan in iets meer dan een uur. Na de tijd voelde ik me NIET uitgeput.

Sinds vorig jaar augustus ben ik gestopt met voetbal. Heb hier 13 jaar aan besteed, en vond het wel mooi zo. Ik heb er zeer dikke bovenbenen aan overgehouden, dus die 84 kilo baat me geen zorden. Helaas heb ik sinds die tijd weinig aan sport gedaan, en is er een buikje op komen zetten. Het is laag vet, daaronder zitten spieren (merk ik wel als ik mijn buik aanspan)

Mijn vraag is of ik vet verbrand rond mijn buik, door elke morgen de mountainbike te pakken en +- 2 uren er tegenaan te trappen op een constante snelheid van 25 km/h. Of moet ik dan ook totaal mijn voeding veranderen? (tussendoortjes nuttig ik nu al minder).

Heb er zelf geen verstand van, dus hierbij de vraag aan jullie

Gegroet,
    René

zorg dat je er verstand van krijgt, voeding en training op orde en klaar ben je.
    2 uur mountainbiken als je het leuk vindt is prima maar zal je weinig helpen als je voeding niet goed is.
    Ga krachttraining doen ( en ook benen!!!!)

stickies lezen helpt ook

owja en benen trainen...
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

als je perse wilt mountenbiken,
      dan ga ook echt mountainbiken.
      (ik zeg dit omdat krachttraining efficienter is om vet kwijt te geraken,
      in vergelijking met cardio)

Op een constante snelheid rijden is minder efficient en saai.
      beter ga je in een bos, op een heuvel/bergje mountainbiken.
      je klimt bergje heuvel omhoog, downhill ervanaf.

hierdoor krijg je een soort van interval training.
      1 uurtje per dag is zeker genoeg. (zelf zou ik 5 x per week een uur doen)
      dat is veel efficienter als op constante snelheid fietsen,
      en is meteen een uitdaging.

ikzelf heb een aantal jaren veel gemountainbiked,
      en ik moet zeggen, het is superleuk, en verslavend.
      zeker in de ardennen is het echt gaaf.

succes
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Hoogswaarschijnlijk ook je voeding veranderen. Geen idee wat je nu eet. Dat wil niet gelijk zeggen dat je minder moet eten, zoek even in de stickies, waarschijnlijk is daar veel nuttige info voo je. Das wat zinvoller dan dingen overnemen en niet weten waarom je het doet

Comment

En plaatselijke vetverbranding, forget it. Als jij je buik weg wil hebben, zul je je BF moeten verlagen, en in welke volgorde je dan wat kwijtraakt kun je weinig invloed op uitoefenen...
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Bedankt voor jullie hulp allemaal Verstand ervan hebben heb ik nog niet, maar probeer me er langzaam in te verdiepen. S´avonds eet ik voornamelijk pasta of iets dergelijks. Ik ben trouwens een vrij stevig gebouwd persoon.

@ Shredmaster

Wat bedoel je precies met benen trainen? Betekent dit dat mijn spieren verloren gaan? Ik bedoel dus dat mijn benen volzitten met spieren ipv vet (aanspannen is dus blokje boven de knieschijf, en zijkant een strakke plank)

Edit: foto http://img197.imageshack.us/img197/2388/s6000933.jpg
            Last edited by Volbeda; 05-07-2009, 19:26. Reason: foto

Comment

Als je je punt duidelijkheid bij wilt zetten en over benen praat post dan een pic van je benen en niet van je hoofd
              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                Als je je punt duidelijkheid bij wilt zetten en over benen praat post dan een pic van je benen en niet van je hoofd
                Hehe je hebt gelijk

bovenbeen : http://img401.imageshack.us/img401/1927/s6000925.jpg

Comment

aan je eerste foto te zien heb je zo'n 18/19 % bodyfat, je zal je bodyfat moeten verlagen wil je je buikwegtrainen. Door cardio te doen(mountainbiken) zal je veel energie gebruiken maar als je voeding niet goed is zal je veel spier verliezen door het eiwittekort. Ga dus daarnaast krachttraining doen en pas je voeding aan, overigens lijkt mij 3 keer mountainbiken per week voldoende, en inderdaad
                  probeer er iets van een interval training dit is erg efficient.

Benen trainen( en andere zware compounds) zorgen voor hormoonaanmaak in je lichaam.
                  Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                  Go heavy or go home!

Comment

Wees maar niet bang om er een paar squat sessies overheen te gooien, want als dit al doorgaat voor dikke bovenbenen dan ben zelfs ik breed (en benen zijn bij verre me slechtste spiergroep omdat ik wanna be badass beachboy was)

Lekker gymabbo kopen, mountainbiken is niks mis mee als je het leuk vind, goed leren eten hard traine en dan verdwijnt je buik vanzelf. Je overschat een beetje dat geen buik hebben je ineens sexy hot maakt, want trust me been there done that and it aint happening

Lekker compounds pakken, massa op je frame gooien en dan heb je pas echt profijt van een slank middel.
                    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Volbeda View Post
                      Precies wat ik al dacht toen ik je bericht las waarin stond dat je al grote bovenbenen had. Komop dit stelt niets voor man. Voetbal bouw je geen benen mee. Squatten wel.
                      Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
                        Precies wat ik al dacht toen ik je bericht las waarin stond dat je al grote bovenbenen had. Komop dit stelt niets voor man. Voetbal bouw je geen benen mee. Squatten wel.
                        Beetje opbouwende kritiek mag ook wel... Dat jullie allemaal dikke bovenbenen hebben door het vele trainen is gewoon goed, respect daarvoor Dit is alleen maar door het voetbal, en door niets anders. Vind het dus aardig wat voor mezelf, en ze hoeven ook niet dikken want daar ging het ook niet om

Groeten,

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X