advies gevraagd - vetverbranding - afvallen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• advies gevraagd - vetverbranding - afvallen

Hallo Allemaal,

Ik zal me even in het kort voorstellen.
    Ik ben nieuw hier, nou nieuw, lees al jaren mee op jullie fora.....
    Alleen vind ik nooi informatie die op mijn situatie slaat, dus account aangemaakt om mijn persoonlijke vraag te stellen.

Ik ben 26 jr, werk 4 dgn en daarnaast heb ik een huishouden te runnen en een dochter van 2.5jr..... erg druk dus.....

Ik ben 1.65 en weeg plm. 53.5 kilo
    Maar nou heb ik al jaren een speklaag op mijn buik (zelfs toen ik 46.5 kilo woog had ik een blubberbuikje)
    Nadat mijn dochter 1.5 was ging ik serieus aan de slag om af te vallen, in ong. een half jaar was ik van 62 naar 53 gegaan, goed op mijn eten letten en elke avond braaf 200 situps doen.....
    aan discipline ontbreekt het niet bij mij, al was het 2 uur snachts maar zonder mijn situps te doen ging ik niet naar bed...
    Maar helaas heb ik nog steeds een blubberbuik, ik ben niet dik, maar door die buik voel ik me wel heel dik.
    Onlang heb ik meegedaan aan een onderzoek voor diabetes onder jongeren (heb zelf geen diabetes) en daar werd ik gemeten en gewogen, alles prima in orde bmi enzo alleen was mijn vetpercentage het maximale!!!

Hieronder een berekening van mijn lengte en gewicht
    lengte : 165
    gewicht: 53.5
    lichaamsvet: 28.7%
    kilo's vet: 15.4

Wie kan mij advies geven om nu die vetlaag eindelijk eens goed aan te pakken, want op internet kan je heel veel vinden en sukkel er nu al lang genoeg mee, heb ook al van alles uitgeprobeerd, dieten, stackers, hcg-kuur, pillen, en nog veel meer.....

Ik heb voor de avond uren geen oppas dus kan helaas niet de deur uit om te gaan sporten, graag advies wat ik thuis kan doen.
    wat kan ik doen aan eten, sporten, producten gebruiken, pillen, maakt niet uit als die vet maar een eindelijk verdwijnt.

Alvast bedankt!
    Angela

Wat je thuis kan doen, zomersticky lezen staat precies in hoe je je vetpercentage kan verlagen

Comment

Originally posted by angel-a View Post
      Hallo Allemaal,

Ik zal me even in het kort voorstellen.
      Ik ben nieuw hier, nou nieuw, lees al jaren mee op jullie fora.....
      Alleen vind ik nooi informatie die op mijn situatie slaat, dus account aangemaakt om mijn persoonlijke vraag te stellen.

Ik ben 26 jr, werk 4 dgn en daarnaast heb ik een huishouden te runnen en een dochter van 2.5jr..... erg druk dus.....

Ik ben 1.65 en weeg plm. 53.5 kilo
      Maar nou heb ik al jaren een speklaag op mijn buik (zelfs toen ik 46.5 kilo woog had ik een blubberbuikje)
      Nadat mijn dochter 1.5 was ging ik serieus aan de slag om af te vallen, in ong. een half jaar was ik van 62 naar 53 gegaan, goed op mijn eten letten en elke avond braaf 200 situps doen.....
      aan discipline ontbreekt het niet bij mij, al was het 2 uur snachts maar zonder mijn situps te doen ging ik niet naar bed...
      Maar helaas heb ik nog steeds een blubberbuik, ik ben niet dik, maar door die buik voel ik me wel heel dik.
      Onlang heb ik meegedaan aan een onderzoek voor diabetes onder jongeren (heb zelf geen diabetes) en daar werd ik gemeten en gewogen, alles prima in orde bmi enzo alleen was mijn vetpercentage het maximale!!!

Hieronder een berekening van mijn lengte en gewicht
      lengte : 165
      gewicht: 53.5
      lichaamsvet: 28.7%
      kilo's vet: 15.4

Wie kan mij advies geven om nu die vetlaag eindelijk eens goed aan te pakken, want op internet kan je heel veel vinden en sukkel er nu al lang genoeg mee, heb ook al van alles uitgeprobeerd, dieten, stackers, hcg-kuur, pillen, en nog veel meer.....

Ik heb voor de avond uren geen oppas dus kan helaas niet de deur uit om te gaan sporten, graag advies wat ik thuis kan doen.
      wat kan ik doen aan eten, sporten, producten gebruiken, pillen, maakt niet uit als die vet maar een eindelijk verdwijnt.

Alvast bedankt!
      Angela
      Welkom gehete...
      Weet je absoluut zeker dat je een BF hebt van 28,7%?
      Het lijkt me zo onwaarschijnlijk voor iemand van 1,65m met een gewicht van 53,5kg.

Comment

Tits or GTFO;

Ik bedoel: Welkom. Wat eet je zoal op een dag?
        "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Hoi angela en welkom hier! Ik zou inderdaad de stickys over voeding even goed doorlezen.

Stop met situps. Dit duwt je buikvet verder naar voren doordat je buispieren groter worden.

Voeding is de key tot vetverbranding. Ga zeker niet crashen maar reken eerst je dagelijkse behoefte uit. Om te cutten ga je daar geleidelijk aan qua calorien onder zitten tot je ongeveer 400 minder eet. Vervolgens spieren trainen. Speieren verbranden calirien zelfs in ruststand.

Maar nogmaals lees de stickys. Word je wijzer van.

En een bf van 28,7% lijkt mij ook erg hoog hoor! hoe heb je het gemeten? toch niet op een weegschaal?

Comment

Je mag je buik wel trainen, alleen ga je geen plaatselijk vet verbranden.
            Iedere dag is wel een beetje overkill.

28,5% is niet overdreven voor een vrouw, zelfs redelijk normaal
            "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
              Hoi angela en welkom hier! Ik zou inderdaad de stickys over voeding even goed doorlezen.

Stop met situps. Dit duwt je buikvet verder naar voren doordat je buispieren groter worden.

Voeding is de key tot vetverbranding. Ga zeker niet crashen maar reken eerst je dagelijkse behoefte uit. Om te cutten ga je daar geleidelijk aan qua calorien onder zitten tot je ongeveer 400 minder eet. Vervolgens spieren trainen. Speieren verbranden calirien zelfs in ruststand.

Maar nogmaals lees de stickys. Word je wijzer van.

En een bf van 28,7% lijkt mij ook erg hoog hoor! hoe heb je het gemeten? toch niet op een weegschaal?
              Ze mag van jou geen sit-ups doen, wat spieren trainen is, want dan krijgt ze buikspieren en daardoor duwt het haar buikvet naar voren.
              Dan vertel je haar dat ze onder haar onderhoud moet gaan zitten en vervolgens spieren moet trainen want die verbranden zelfs calorieen in ruststand.
              Sorry bro, maar kan je even niet volgen, geen spieren trainen of juist wel, wat is het?

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                Ze mag van jou geen sit-ups doen, wat spieren trainen is, want dan krijgt ze buikspieren en daardoor duwt het haar buikvet naar voren.
                Dan vertel je haar dat ze onder haar onderhoud moet gaan zitten en vervolgens spieren moet trainen want die verbranden zelfs calorieen in ruststand.
                Sorry bro, maar kan je even niet volgen, geen spieren trainen of juist wel, wat is het?
                Sorry mijn bericht, was te snel gepost. Ben aan het werk en was even chaotisch.
                Wat ik wilde zeggen: Buikspieren zo vaak trainen is niet nodig. een enkele keer is genoeg.

Met spieren trainen bedoel ik alle spieren en niet alleen die van de buik. Dus ja wel spieren trainen.

Sorry angela voor de verwarring.

en 28% is toch wel iets te hoog? voor een vrouw is 20 tot 25% normaal?

Comment

25-31 is acceptable, alles daaronder is goed

Maar maakt allemaal niet uit, want angela wil het toch gewoon lager hebben.
                  Dus angela: posten dat voedingsschema

Comment

Bedankt voor de reacties,

wat ik zo ongeveer eet op een dag:

s'ochtends: eet ik meestal (doordeweeks dus) 2 a 3 crackers, tarwe/volkoren, doe er niks op, want ik vindt ze droog al lekker en meestal drink ik een cappucino uit de automaat, niks erin (geen suiker of zoetje)

s'middags eet ik meestal 3 sneetjes brood (verschil van donkerbruin, lichtbruin tot wit) of anders 1 pistolet en 1 sneetje brood, als beleg doe ik meestal 2 sneetjes met kaas of kipfilet of ham met mosterd en 1 sneetje met pindakaas of hagelslag ik eet ook altijd boter op mijn brood. soms maak ik een tosti of eet ik 2 knakworsjes als beleg en ik eet ook vaak gekookte ei op mijn brood.
                    ik drink altijd 1 glas melk bij de lunch.

s'avonds is verschillend, maar mijn aardappels, rijst of pasta zijn denk ik rond de 180 gr het zijn 2 opscheplepels ong., ik heb meestal 1 stuk vlees (en die krijg ik ook niet echt altijd op) en groente eet ik best veel ik denk wel 220 gr.

tussendoor eet ik niet zoveel, meestal in de middag neem ik een manderijn of banaan of een cup a soup.

Comment

owww jah, ik wil wel vanaf maandag een eierdieet doen (duurt 7 dgn)
                      en ik (probeer) ook elke dag omega 3 en magnesium in capsules in te nemen

Comment

Je zit volgens mij al een behoorlijke tijd aan een crash-dieet waardoor je je lichaam heb laten aanpassen aan je eetgewoontes en je stofwisseling(metabolisme) op een héél laag pitje staat te pruttelen......

is ook de reden van je blubberbuikje ondanks je gewicht, weinig spiertjes, veel vet. Tijdens het afvallen in dat half jaar heb je dus veel spieren en vocht verloren en weinig vet.

Zorg dat je je metabolisme herstelt alvorens weer af te vallen.
                        En ga krachttrainen, eet meer eiwitten en vetten en minder je koolhydraten.

succes ermee.....
                        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                        There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by angel-a View Post
                          owww jah, ik wil wel vanaf maandag een eierdieet doen (duurt 7 dgn)
                          en ik (probeer) ook elke dag omega 3 en magnesium in capsules in te nemen

voorlopig even geen dieet meer doen......
                          .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                          There is no failure except in no longer trying

Comment

ok, bedankt, zat net sticky te lezen.
                            Ik snap het allemaal wel, misschien moet ik gewoon een oppas gaan zoeken zodat ik 2 x p wk naar de sportschool kan.........

ik heb thuis wel gewicht, maar sta er zo lomp mee te slungen, doe het vast niet goed.
                            Ik denk zelf dat ik gewoon zwaar moet trainen, met gewichten enzo......

en ja, die crashdieten, ik ben sinds dat ik een puber werd (11jr) bezig met mijn gewicht, vond dat ik als kind altijd dik was... en dat is altijd zo gebleven. En ik maar denken dat ik te veel eet........

Comment

Heb een hoop gelezen hier, maar hoop toch dat iemand mij goed advies kan geven wat een beetje op mij gericht is.
                              Het is dat ik mij studie heb afgerond afgelopen zomen, daarvoor had ik het nog drukker (volgde ook nog een hbo studie) Maar ik wil echt tijd vrij maken om te sporten, alleen hoe doe je dat als je een kind thuis heb en een man met een eigen zaak (horeca) die s'avonds nooit thuis is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X