20 kilo afvallen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hoi Bonita,

Ik zou niet als doel 20 kilo neerzetten. Doe je dat wel dan ben ik bang dat je misschien iemand gaat tegenkomen die tegen je gaat zeggen dat het wel gaat lukken als je gaat crashen. Dat moet je niet doen!

Hoe oud ben je als ik vragen mag? Ik wil daarmee zeggen dat als je nog jong bent je het beter kan gaan verspreiden over een jaar of zo want als je het op een verantwoorde manier doet zullen die kilo's ook wegblijven en daar heb je veel meer aan dan nu proberen 20 kilo kwijt te raken en over een half jaar zitten ze er weer aan + 10.

Dit bedoel ik ook niet demotiverend maar mensen die in dit tijdsbestek 20 kilo willen afvallen zijn vaak gevoelig voor al die reclame shit waarbij ze garanderen dat dit lukt in 3 mnd. Dat is echt BS. Je hoort ze niet spreken over het jojo effect, spierafbraak, hangende vellen, ongezonde taferelen enz. enz.

Dus bonita, doe het verantwoord en dan ben jij verzekerd dat je ook Bonita blijft. (Bonita is spaans voor mooi in vrouwelijke zin Bonito is de mannelijke vorm) niet te verwarren met bocito das weer wat anders.

Comment

Als je al 20kg verliest in zon korte tijd, dan trekt je vel nooit zo snel bij.
      Verder sluit ik me helemaal aan bij Phoenix.

Comment

Neem als doel 1kg per week. Dat zal al moeilijk genoeg zijn na een maand, zeker als beginner.
        the one and only tabata overlord

Comment

Als ik jou was zou ik me richten op volgend jaar zomer! 20kg in 3 maanden is heel veel. Kan wel, maar naar mijn idee alleen met een crash dieet. Als je dat doet krijg je het dubbel en dwars weer terug.
          Dus reken uit wat je voedingsbehoefte is, maak een goed schema. En ga je eraan houden. Hoe meer je er bewust mee bezig bent hoe makkelijker en leuker het is om af te vallen. En qua sporten, kijk uit dat je niet te hard van stapel loopt, anders krijg je binnen no time een burnout. Rustig beginnen dus!
          Een handige tool om te kijken wat er in verschillende etenswaren zit is de "eetmeter" kun je downloaden. Gebruik hiervoor de zoekfunctie.

Succes!
          The deadlift is more functional in that it’s very hard to imagine a more useful application of strength than picking heavy shit up off the ground.--Mark Rippetoe--

Comment

vraag jezelf eerst eens af of hoeveel je echt moet afvallen.
            daarmee bedoel ik het volgende:

stel jij bent 1m70 en weegt 80 kilo. en je hebt erg hoog vet% van laten we zeggen 40% (en dat is echt torenhoog).

dat betekent dat je in dat geval een vet vrije massa zou hebben van 48 kilo, en een vetmassa van 32 kilo.
            --------------------------------------------------------------------------

zou je dan een flink crashdieet volgen, en je valt die 20 kilo vrij snel af, dan moet je er rekening mee houden dat dit wellicht 7 kilo spiermassa zijn, en 13 kilo vetmassa. (plus je stofwisseling gaat aardig naar de klote, dus achteraf is het gewicht er vrij snel weer bij, maar de spiermassa niet, en ben je uiteindelijk vetter als voorheen).

maargoed zou je dit doen, dan weeg je achteraf 60 kilo. dat betekent dat je in dat geval een vet vrije massa zou hebben van 41kilo, en een vetmassa van 19 kilo. 19 delen door 0.6 = 31.6% vet. (wat nog steeds vet is).

ondertussen ben je dus al zoveel afgevallen, en nog steeds is het resultaat niet bevredigend, en ben je nog steeds vrij vet.

Ok, nu ga je op de langzame manier afvallen, met een goed voedingsschema en krachttraining (en met mate cardio op de juiste momenten).

stel je valt dan 20 kilo af (18 kilo vet, 2 kilo spiermassa). dan weeg je achteraf 60 kilo. dat betekent dat je in dat geval een vet vrije massa zou hebben van 46 kilo, en een vetmassa van 14 kilo. 14 delen door 0.6 = 23.3% vet. (wat er al aardig strak uit zal zien).

Jij denkt nu misschien dat je 20 kilo af moet vallen, omdat je denkt dat dit het gewicht is wat bij je past, of je hebt dit berekend met een bmi calculator of weet ik veel. Ga voor jezelf dus eens na wat je gewicht en vet% is. en hoeveel vet er nou echt daadwerkelijk af moeten.

dan nog even over de snelheid van afvallen. aangezien je doel is puur vetverlies, en geen spierverlies, zal afvallen nou eenmaal niet snel gaan.
            (behalve de eerste 1-2 weken omdat je dan ook veel vocht verliest)

om een kilo vet te verliezen moet je 7000 kcal extra verbranden. om op een gezonde manier af te vallen zul je maximaal een kcal tekort van 20% moeten maken. (dus als jij inclusief beweging en sport zoon 2200 kcal per dag eet, dan zul je rond de 1700-1800 kcal per dag moeten eten).

dat komt neer op een 3000-3500 kcal per week. wat neerkomt op een pond vetverlies per week, welke op een normale manier mogelijk is. (en tuurlijk een man met een caloriebehoefte van 3500, kan een kcal tekort van 700 kcal per dag maken, en kan zo 700-800g per week aan vet verliezen. maar als vrouw denk ik dat een pond per week echt al heel goed is).

nu klink dat vast en zeker demotiverend. heel hard trainen (niet heel lang en vaak, maar wel hard), gezond eten, voedingsschema volgen, en alles wat erbij komt kijken. En dan maar een pond gewichtsverlies per week!!!?.

dan heb ik het nog niets eens gehad over de dieetpauzes van 2 weken, die je na elke 8 weken het beste kan inlassen, om je stofwisseling even te boosten, en om nog meer redenen. (wat dus neerkomt op 4 kilo elke 10 weken).

maar onthoud dan goed mijn rekenvoorbeeld. en weet dat als je het wel te snel doet, dat je dan nog steeds vet blijft, dat je gewicht er dan niet blijvend afgaat, en dat het geen oplossing is voor lange termijn. (no matter wat iemand je ook wil laten geloven. maakt niet uit wat ze zeggen, het klopt niet.)

Ikzelf was vorig jaar nog 115 kilo. vetpercentage was rond de 30%. vetmassa was dus rond de 34 kilo. Ik ben in 1 jaar 24 kilo verloren (24 kilo pure vetmassa), en heb nu nog maar een vet% van 11-12%.

Rond mijn achtiende zag ik er vroeger eigenlijk op mijn best uit. ik woog altijd rond de 85 kilo. vet% van rond de 13-15%. Toen ik begon met afvallen dacht ik dus ook: Ik moet 30 kilo afvallen om terug te gaan naar die 85.

Maar nu met 10 kilo meer, en een lager vet%, ben ik slanker, strakker, en volgens de vrouwen ook nog lekkerder.

Dus ik denk niet dat het je nog gaat lukken om deze zomer in best shape of your life te komen. maar in 3 maanden kun je een begin maken. Denk dat het toch al snel 9-12 maanden gaat duren voordat je echt in topvorm bent. Als je in 2010 keihard werkt, dan ben jij volgend jaar die slanke chick met dat lekkere figuurtje die op het strand alle aandacht van de heren krijgt.

groeten
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Wie zegt dat mannen niet van een "beetje" vlees houden...

Zoals gezegd, gewicht zegt niet alles let op de spiegel.
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X