carb cycle cut

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• carb cycle cut

Heyy allemaal,

Ik ga vanaf aanstaande vrijdag beginnen met mijn carb-cycle cut. De bedoeling is dat ik hiermee doorga totdat ik compleet droog sta. Ik schat mijn verpercentage nu op zon 14%. Dus er moet zon 5% vanaf. Ik wil de carb-cycle dus net zolang volhouden totdat dit doel behaald is:

ma: e300, k450, v50/ 3450 kcal (high)

di: e250, k250, v80/ 2720 (medium)

wo: e250, k100, v100/ 2300 (low/rust)

do: e300, k450, v50/ 3450 kcal (high)

vr: e250, k250, v80/ 2720 (medium)

za: e250, k100, v100/ 2300 (low/rust)

zo: e250, k100, v100/ 2300 (low/rust)

gemiddeld: 2750 kcal.

Op aanradan van dynobet, wil ik dit patroon gaan hanteren i.c.m. 4x per week een UB/LB schema waar fallus mij mee geholpen heeft. De high dagen gebruik ik voor de benen trainingen. Medium voor het upper budy. Op zaterdagen wil ik zo nu en dan wel eens een stukje gaan hardlopen LIT. Laag tempo, minuut of 40.

Ziet het schema er op het eerste gezicht een beetje goed uit??

Verder heb ik nog een aantal vraagjes:
    1. Kan ik nog krachtgains behalen tijdens deze periode en evt groeien in vetvrije massa?
    2. Hoeveel procent vetverlies kan ik rekening mee houden? 0.5%?
    3. Moet ik na zoveel weken van de carb-cycle nog een week onderhoud eten voordat ik weer verder ga?
    4. Junken? Aanbevolen of overrated binnen dit dieet?
    5. Als ik ga junken een keer, kan ik dan ipv vast voer ook een keer naar de fles grijpen?

Bedankt voor de tijd!

Groetjes,

Sjoerd
    Last edited by Beachboy; 02-09-2011, 16:51.
    Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Ik vind PERSOONLIJK dat je niet zo diep gaat met de carbcycle.

Naar de fles grijpen zou ik niet doen omdat alcohol namelijk niet zo goed is voor je spieren.
    Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
      Ik vind PERSOONLIJK dat je niet zo diep gaat met de carbcycle.

Naar de fles grijpen zou ik niet doen omdat alcohol namelijk niet zo goed is voor je spieren.
      Nee dat wordt maximaal ook 1x per maand. En wat bedoel je met niet diep genoeg gaan. Wat zou jij er aan veranderen dan? Of heb je het over de carb cycle over het algemeen als dieet zelf?

Comment

Originally posted by sjoerdiezee View Post
        Nee dat wordt maximaal ook 1x per maand. En wat bedoel je met niet diep genoeg gaan. Wat zou jij er aan veranderen dan? Of heb je het over de carb cycle over het algemeen als dieet zelf?
        nee niet over het algemeen, tuurlijk bepaal jijzelf hoe hoog je in kh gaat zitten, maar 450 gr vind ik best wel veel op een cut als carb cycle dieet.
        Op 25 april begin ik namelijk ook met carbcycling cut maar ga veel dieper als jou. Mijn kh inname is: 73 gram, 100 gram, 150 gram maar ik ben de carb cycle cut maar 40 daagjes te trekken .

Persoonlijl zou ik wat lager gaan zitten (max. Rond 200) en dan 1x in de week een refeed dag arbij doen waarbij je 500+- kh tot je neemt

Edit: de refeed dag niet op trainingsdagen doen , omdAt je als je echt diep gaat je behoorlijk misselijk kan voelen
        Last edited by gain is pain; 04-04-2010, 22:17.
        Make it happen, shock everyone!

Comment

je hebt veel koolhydraten nodig op een high dag, om glycogeenvoorraden goed te vullen voor de training, en een maximaal anabole respons te hebben na de training. zoveel koolhydraten bevorderen de spiergroei, en het herstel.
          heel hoog gaan op trainingsdagen. heel laag op rustdagen.

op deze manier kun je zeker krachtgains krijgen, spiermassa gains, en vetverlies. ga je dieper qua carbs, zul je wellicht iets sneller vet verliezen (100-200g per week meer), maar je kan kracht of massa winst dan wel vergeten. (ik persoonlijk vindt het motiverend om kick ass work outs te hebben).

op je vragen:

- vetverlies 1% per 2 weken lijkt me goed haalbaar.
          - Niet junken, absoluut geen alcohol, ook niet 1x in de maand.
          - na 8 weken is 2 weken op onderhoud (of clean bulk) goed.
          - naarmate afvallen langzamer/moeilijker gaat: LIT 30-45 minuten op alle low dagen. dus 3x per week.

zo sta je in 8 weken op 9-10%. als je minder carbs wil nemen, be my guest. maar ik weet zeker dat je zo beter spierbehoud hebt. (eventueel zelfs spiermassa winst). als je nog sneller droog wil worden, en je neemt spiermassa verlies voor lief, dan kun je lager gaan in carbs.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

hoe zwaar weeg je.

Je op zet is goed alleen je voedingsmiddelen iets minder.

Feedback Low dag:
            1- Het liefst zie ik geen yoghurt
            2- Tonijn op waterbasis nemen. Pindakaas zitten veel suikers in zou ik vervangen noor cashewnoten of olijf olie
            3- Pinda''s vervangen door walnoten/cashewnoten.
            4- Goed
            5- Goed
            6- Niet alleen walnoten eten ook een proteine bron erbij nemen
            7- Neem geen kwark. Dit zijn onnodige kh in de cut. Neem een night proteine shake of vis/kip/ei/vlees.

Indien je boven de 100kg weegt kan je 1x in de 2 weken in cheat meal nemen (gezien je aantal kcal). Ben je rond de 90 of er onder dan heeft dat totaal geen nut.

Medium:
            1- Liever geen yoghurt
            2- Tonijn op water
            3- Pindá's -->walnoten/cashewnoten
            4- Goed
            5- Goed
            6- Proteine bron erbij
            7-Neem geen kwark. Dit zijn onnodige kh in de cut. Neem op een night proteine shake of vis/kip/ei/vlees.

.

High:
            1- liever geen yoghurt
            2- weg brood meer rijst en tonijn op water
            3- goed
            4- goed
            5- goed
            6-Neem geen kwark. Dit zijn onnodige kh in de cut. Neem op een night proteine shake of vis/kip/ei/vlees.

Comment

@gain is pain: Het gaat mij er meer om dat ik voor de zomer gewoon goed droog sta. Het is nog 3 maandjes dus in het principe heb ik tijd genoeg en hoef nu niet te haasten met cutten. Ik wil nu gewoon week of 8 dit gaan doen en vervolgens kijken of ik mss nog een mini-bulk van 2-3 weken en daarna nog 1 week cutten ertegenaan gooi. Maar je hebt wel gelijk dat het idd sneller kan, maar dit is nu niet echt nodig. Toch bedankt voor je response

@dynobet: ja ik houd ook van betere work-outs en wat meer ernergie gedurende de dag. Dan maar een weekje langer. Junken doe ik ook minimaal tot bijna nooit dus dat komt wel goed En spierbehoud is helemaal belangrijk nu. Wil het verlies beperken en evt groei nog kunnen stimuleren.

@punani: Ik weet nu 88 kilo en ben 1.95m. Dus zoals je zegt, cheaten is dan geen optie.

Pinda's kan ik vervangen door walnoten, no problemo. Ik eet nu ook meestal walnoten, maar d8t dat pinda's ongeveer gelijk waren, maar ik verander dat weer terug.

Het brood gooi ik er ook uit

Ik ga tonijn op water hanteren en gooi de pindakaas eruit. Vervangen door evt wat walnoten of olie.

Yoghurt, hanteer ik liever nog. Brinta met water of melk krijg ik namelijk echt niet door mn strot:P. Maar de kwark in de avond kan ik vervangen door een shake. Dat is geen probleem. Ik moet dit dan nog wel kopen, ik heb nu alleen snelle eiwitten maaar moet de langzame hebben. Heb je een suggestie voor een goed merk? Prijs-kwaliteit goed en niet te duur. Ik heb een pot precision engineerd opgemaakt van de Tuinen dus kan nu alles aan kwa smaak

En nog 1 vraagje. Hoe zit het met de verdeling van de Kh's?? Aleeen bij het ontbijten en voor en na het trainen???? Want wist niet zeker of ik het bij maalttijd 1 t/m5 moest neerzetten of maar bij 3 van de 6-7.

Comment

op high dagen krijg je vanzelf je vetten (50g). Zelfs in rijst, tonijn, kipfilet, melk etc zit een beetje vet. dus op die dagen zal het wel loslopen met de kleine beetjes vet bij elke maaltijd.

op een medium dag. bij ontbijt de meeste koolhydraten (om de anabole respons van de training van de dag ervoor voort te zetten), smiddags de rest van je carbs. savonds eet je low carb (vis + groenten ofzo). (ik zou dan sochtends en smiddags proteine + koolhydraten eten, en savonds en voor slapen vetten + proteine.

op een low dag komen alle carbs van groenten, zuivel, noten, etc. Vetten bij elke maaltijd een beetje nemen.

zoiets is wat ik deed tijdens carbcycle. werkte perfect voor mij.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ah okee, ja ik zal de veranderingen eens doorvoeren in mijn schema. Ga eerst eens op zoek naar een goede whey-shake voor savonds voor het slapen gaan.

Comment

Originally posted by sjoerdiezee View Post
                    Ah okee, ja ik zal de veranderingen eens doorvoeren in mijn schema. Ga eerst eens op zoek naar een goede whey-shake voor savonds voor het slapen gaan.
                    Voor het slapen gaan moet je langzame eiwitten nemen....niet snelle.
                    whey=snel
                    casseine=langzaam.
                    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Ja dat bedoelde ik ook, dacht alleen dat het een ander soort whey was. Enig idee wel merk een beetje te drinken is? En niet te duur?

Comment

Ik ben van mening dat een bakje kwark wel gewoon goed is. die 20g carbs zijn niet zo heel erg naar mijn mening.

je kan natuurlijk ook 4-5 hele eieren nemen. (koken, omelet, spigelei ofzo).
                        Of een groot stuk vis? is ook casseine.

Comment

Ik had ff gekeken op wat sites, maar denk dat ik het ook gewoon bij kwark houd. Wat ik wel heb gewijzigd: Pinda->Walnoten, TOnijn olie->tonijn water, brood->Rijst. Vrijdag ga ik beginnen met dit schema.

Comment

suc6 kerel gaat goed komen.

kijk eens op xxx nutrion. en dan night proteine. daar 50 gram van ipv kwark en je bent helemaal goed gekeurd.

Yoghurt is trouwens niet zo erg. Als je het dan wel weg krijgt gewoon doen!

Comment

Kwark> yoghurt. Minder carbs, meer eiwitten, nog minder lactose (procentueel gezien ook).
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X