Afvallen mogelijk met druk schema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ben nogsteeds bezig met mijn huiswerk

De calculator van about.com gebruikt de Harris-Benedict formule. Vanuitgaand dat de lightly active x1,1 is daar ipv x1,2 zoals ik hem het meeste tegen kom.

Ik heb even mijn eigen excel sheet gemaakt om het wat gemakkelijker te maken.

Uploaded with ImageShack.us

Dus zoals hierboven gemeld, heb ik een gemiddeld avondeten van 444kcal:

Eiwitten 42g
    Koolhydraten 34g
    Vetten 16g

Dan blijf ik nog over met 1940 kcal:
    Eiwitten 227g
    Koolhydraten 159g
    Vetten 44g

1940+444=2384 De berekeningen lijken dus netjes te kloppen. Ben alleen 2kcal verloren door afronden denk ik. Ik vermoed dat ik de draad te pakken heb hiermee. Alleen vraag ik me af hoe de meeste nou de maaltijden hiervoor samenstellen? Zijn er basis dingen die men al weet om erin te zetten? of moet ik op Calorietabel.nl alles gaan nalopen tot ik het perfecte schema heb gevonden en samengesteld?

Addsz.
    If it's important to you, you will find a way.
    if not, you will find an excuse.

Comment

qua samenstelling is de leidraad om de maaltijden rondom het sporten eiwit/koolhydraat te maken en geen vetten. andere maaltijden zijn dan of eiwit/vet of eiwit/koolhydraat. Je kan nooit helemaal op je berekeningen uitkomen. Probeer gewoon zo dicht mogelijk de cijfers te benaderen en dan is het een maandje er aan houden. Daarna eventueel aanpassingen maken qua inname.

Comment

Hoe in hemelsnaam krijg ik 1000 kcal eiwitten per dag binnen zonder de k's en v's de lucht in te schieten? Of is mijn berekening van gewicht x3 misschien te veel? Moet ik aan de shakes gaan ? geen idee hoe van start te gaan

Comment

koolvis, kipfilet...whey shakes...al is 1000kcal aan shakes beetje te veel van het goeie.

Comment

Bedankt voor je reacties man Heb het volgende bedacht

Denk dat dit wel aardig in de buurt komt toch?

Comment

Iemand suggesties/opmerkingen?

Comment

Macro verdeling ziet er goed uit. Met jouw gewicht zou ik liever hoger in eiwitten zitten, maar heb je de kcal niet voor beschikbaar. Dus de verdeling die je nu hebt gewoon aanhouden voorlopig.

Wit Broodje... Zorg dat het een volkoren broodje is. Wit broodje heb je niks aan als het niet volkoren is.

Maaltijd 12:30 een eiwit/vet maaltijd van maken. Weg met het broodje en elke andere vorm van koolhydraten dus. Probeer een blik tonijn of zo te nemen met wat nootjes. Zo kom je ook meteen iets hoger in eiwitten uit.

Zie dat je Whey als supplementen hebt. Probeer ook visolie capsules er bij te nemen. Zorg ook voor voldoende vitaminen en mineralen.

Comment

Thuis heb ik alleen de keuze uit witte broodjes of bruine broodjes, ik had de witte genomen voor de koolhydraten wat omhoog te doen. Waarom is alleen volkoren brood goed? Heb het onderstaande schema samengesteld aan de hand van wat we thuis hebben en wat niet al te duur zou zijn per week. Ben student he!

Hiermee zou ik progressie moeten boeken toch?

Comment

Ik zou bij de avondmaaltijd witvlees of roodvlees nemen, dus kip kalkoen of vis, of rundvlees zoals biefstuk, bieflappen, duiste biefstuk, tartaar, enz.

direct na de training een flinke whey shake, eventueel met banaan of een beetje dextrose oid en de kwark een uurtje later.

Dan zit je ook gelijk weer wat hoger in eiwitten.

vleessaus uit zakjes en pakjes bevatten meestal verkeerde vetten trouwens.
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Bedankt voor de tip. En op dagen waar ik geen training heb? gewoon smiddags de whey shake?

Avondmaal = wat mijn moeder kookt dus in het schema was dit gewoon een indicatie. Ik zal gewoon netjes op letten wat ik eet tijdens het avondmaal en dan moet dat wel goedkomen hoop ik.

Comment

Op de dagen waar je geen training heb ook gewoon shake in de ochtend en mocht je dan te kort komen qua eiwitten kan je er dan nog 1 nemen in de middag.

Comment

Hallo BB'ers!

Vandaag heb ik weer eens een meting laten doen. Ik had ook mn lengte dit keer laten meten voor de zekerheid.

Geslacht : Man
                          Leeftijd: 19
                          Lengte: 1,68 m
                          Gewicht: 87,6 kg
                          BMI: 31
                          BMR: 1987 kcal

Weerstand: 455 (ohmteken)
                          Vet%: 26,8
                          Vetmassa: 23,5
                          Lichaamsvocht: 46,9

Streefpercentage had hij op 15% gezet

Te verwachten gewicht 75,4kg
                          Vet af te vallen 12,2kg

Mijn vorige lichaamsanalyse was dit:

Geslacht : Man
                          Leeftijd: 19
                          Lengte: 1,65 m
                          Gewicht: 89,5 kg
                          BMI: 32,9
                          BMR: 1998 kcal

Weerstand: 445 (ohmteken)
                          Vet%: 29,4
                          Vetmassa: 26,3kg
                          Lichaamsvocht: 46,3kg

Streefpercentage had hij op 15% gezet

Te verwachten gewicht 74,3kg
                          Vet af te vallen 15,2kg

Ben en vrij tevreden over. Ook al is het een klein verschil. Dit is overigens binnen 2 weken en ik heb nog geen gebruik gemaakt van de whey shakes die ik wel in mijn eetschema had staan. Ook heb ik maar 1 bak kwark per dag gegeten. En ben soms de cashews vergeten. En 1x per week een junkdag gehad. Natuurlijk ga ik wel 3x per week naar de sportschool en 3x na de KT cardio van 30min.

Heb nog een aantal beginners vraagjes :
                          Waarmee kun je het beste de whey shake nemen? Water of melk?
                          Ik wil 2x per dag een bak kwark nemen, moet ik uitkijken hoeveel eiwitten ik in een keer inneem? Op de verpakking van whey staat namelijk dat mijn nieren max 30g per 2 uur aankunnen.

En welke dingen zijn nog gezond om toe te voegen aan de kwark? Misschien wat extra vitaminen ofzo? Fruit?

Hoor het graag!

.Addsz

Comment

je boekt vooruitgang dus niks veranderen en niks gaan toevoegen. wat je nu hebt werkt voor je. zolang je niet eens 100% strikt aan dit schema kunt houden heeft het geen zin om dingen aan te gaan passen.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              je boekt vooruitgang dus niks veranderen en niks gaan toevoegen. wat je nu hebt werkt voor je. zolang je niet eens 100% strikt aan dit schema kunt houden heeft het geen zin om dingen aan te gaan passen.
                              Dus ook niet de kwark en whey erbij? Ik had deze in het schema staan maar heb maar 1 x kwark per dag gedaan. En de whey shake had ik net gekocht is wel jammer.

Comment

Whey kan. kwark nog niet. kijk eerst maar eens hoe het nu gaat. Je maakt immers progressie dus meer heb je niet nodig.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X