Ben nogsteeds bezig met mijn huiswerk
De calculator van about.com gebruikt de Harris-Benedict formule. Vanuitgaand dat de lightly active x1,1 is daar ipv x1,2 zoals ik hem het meeste tegen kom.
Ik heb even mijn eigen excel sheet gemaakt om het wat gemakkelijker te maken.
Uploaded with ImageShack.us
Dus zoals hierboven gemeld, heb ik een gemiddeld avondeten van 444kcal:
Eiwitten 42g
Koolhydraten 34g
Vetten 16g
Dan blijf ik nog over met 1940 kcal:
Eiwitten 227g
Koolhydraten 159g
Vetten 44g
1940+444=2384 De berekeningen lijken dus netjes te kloppen. Ben alleen 2kcal verloren door afronden denk ik. Ik vermoed dat ik de draad te pakken heb hiermee. Alleen vraag ik me af hoe de meeste nou de maaltijden hiervoor samenstellen? Zijn er basis dingen die men al weet om erin te zetten? of moet ik op Calorietabel.nl alles gaan nalopen tot ik het perfecte schema heb gevonden en samengesteld?
Addsz.
De calculator van about.com gebruikt de Harris-Benedict formule. Vanuitgaand dat de lightly active x1,1 is daar ipv x1,2 zoals ik hem het meeste tegen kom.
Ik heb even mijn eigen excel sheet gemaakt om het wat gemakkelijker te maken.
Uploaded with ImageShack.us
Dus zoals hierboven gemeld, heb ik een gemiddeld avondeten van 444kcal:
Eiwitten 42g
Koolhydraten 34g
Vetten 16g
Dan blijf ik nog over met 1940 kcal:
Eiwitten 227g
Koolhydraten 159g
Vetten 44g
1940+444=2384 De berekeningen lijken dus netjes te kloppen. Ben alleen 2kcal verloren door afronden denk ik. Ik vermoed dat ik de draad te pakken heb hiermee. Alleen vraag ik me af hoe de meeste nou de maaltijden hiervoor samenstellen? Zijn er basis dingen die men al weet om erin te zetten? of moet ik op Calorietabel.nl alles gaan nalopen tot ik het perfecte schema heb gevonden en samengesteld?
Addsz.
Comment