Dextrose in de cut?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ligt eraan hoe laag je in kcal gaat in de cut, maar kan prima hoor.
    Waarom de voordelen van dextrose (verlaging cortisol + anabolisme) weg laten terwijl het makkelijk past in ieder schema.
    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
    There is no failure except in no longer trying

Comment

dextrose na je training doe je normaal om twee redenen:
      glycogeen voorraden zo snel mogelijk bijvullen, wat je uit een katabole toestand haalt. Een insuline piek creeren. insuline opzich is een anabool hormoon.

Maar waarom zou ik het toch niet in een cut nemen?:
      In een cut neem je doorgaans minder koolhydraten. je glycogeen voorraden zijn dus zowieso niet vol, en wat dextro direct na de training maakt deze zeer zeker ook niet vol. Je krijgt een snelle insuline piek, maar daar heb je als je in een cut zit, en katabool bent ook niets aan.

Je kan naar mijn mening dan beter gewoon een grotere hoofdmaaltijd na de training nemen als je thuiskomt. heb je tenminste vast voedsel wat de honger stilt. en het smaakt als je kan koken ook beter als een shake.

Mbt eiwitten voor of na de training?
      hoelang denk je dat je anabolic window dan wel duurt. Dit is meerdere uren. Of je eiwitten nou voor, of na de training neemt is gewoon een marginaal, niet significant verschil. Ikzelf neem ze altijd na de training iig.
      --------------

zelfs in een bulk is het nut van het nemen van dextrose na de training nog discutabel. je creert een extra insuline piek, die op termijn je insuline gevoeligheid verslechterd.

ik doe in een bulk:
      na de training: 40g whey + 40g dextro

in een cut:
      40g whey na de training. en bij thuiskomst een maaltijd met carbs en eiwitten.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post

Mbt eiwitten voor of na de training?
        hoelang denk je dat je anabolic window dan wel duurt. Dit is meerdere uren.

Graag bronvermelding, ben benieuwd.

Comment

heb deze info als ik me niet vergis ergens uit een artikel of boek van lyle mcdonald.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ud2.0 misschien?

Ik kan mij voorstellen dat na een complete depletion je anabolic window na een tensiontraining wat langer kan duren dan in een reguliere situatie. Maar niet iedereen doet aan ud2.

Normaal duurt een anabolic window toch echt 1 uurtje ofzo, vandaar dat wanneer je je eiwitten na de training nuttigt, het te lang duurt eer de aminozuren in je bloedbaan zitten. Ik heb het iig nog niet eerder gehoord over een anabolic window dat enkele uren aanhoud. (in normale trainingschema)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X