BMR verhogen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• BMR verhogen

Beste,

Verhoog ik mijn BMR als ik 3 a 4 keer per week cardio doe, of is het noodzakelijk van powertraining dat dat word verhoogd ?

Alvast bedankt.
    Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Ik zou zeggen meer KT. Spieren verbruiken in rust ook energie waardoor je je BMR verhoogt. Bij cardio heb je volgens mij juist de kans dat je ook deels spieren verbrand waardoor uiteindelijk de BMR omlaag gaat.

Comment

Originally posted by Snowfever View Post
      Ik zou zeggen meer KT. Spieren verbruiken in rust ook energie waardoor je je BMR verhoogt. Bij cardio heb je volgens mij juist de kans dat je ook deels spieren verbrand waardoor uiteindelijk de BMR omlaag gaat.
      ook als ik tussen vetverbranding hartslag blij 80-85% ?
      Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Comment

interval training voor vetverbranding heeft mijn voorkeur

Comment

Originally posted by tuner1346 View Post
          ook als ik tussen vetverbranding hartslag blij 80-85% ?
          Ja. Tenzij je een kleinere en nog steeds mollige versie van jezelf wilt zijn.

Comment

Ook als je de afbraak van spieren kunt tegengaan vraag ik me af of je daarmee je BMR kunt verhogen. Nogmaals volgens mij dien je te zorgen voor toename van spiermassa wil je je BMR omhoog brengen.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
              Ja. Tenzij je een kleinere en nog steeds mollige versie van jezelf wilt zijn.
              Ik snap de vraag niet waar dit antwoord op gegeven is.

Dus snap ik dit antwoord ook niet helemaal.

Kan iemand dit misschien verklaren?

Aangezien ik 1 keer per week een cardio + buik sessie doe

en ik geen spieren wil verbranden.

Comment

Als je alleen cardio en beetje buikspieren doet wordt je een kleinere en nog steeds even mollige versie als voorheen. Je verliest namelijk spieren en relatief weinig vet. Met cardio gaat je BMR maar tijdelijk een beetje omhoog.

Dus je moet KT doen als je fatsoenlijk wilt afslanken. Je BMR gaat bij ontwikkeling van spiermassa constant een bepaalde hoeveelheid omhoog.

Comment

Ik zit in een bulk van 3200 kcal

3 keer per week krachttraining, 1 keer per week cardio + buik.

Daar wordt je toch niet skinny fat van?

Je maakt me bang lol.

Comment

*zucht*
                    ik geef het op

Comment

Hey, ik ben bezorgd en vraag gewoon om uitleg.

Ik ben lekker aan het bulken en vroeg me af of die cardio ervoor gaat zorgen dat ik spieren ga verbranden waardoor ik skinny fat word.

Comment

Idd cardio is een factor die tijdelijk je BMR verhoogt, net als koude omgeving, roken, en cafeĂŻne. Vergroten van spiermassa is de enige echte oplossing.

Comment

Ik ben niet de TS he

ik kom hier gewoon even een andere vraag stellen die los staat van BMR.

Comment

@Viranelly....volgens mij zijn de adviezen gericht op tuner1346, die 3-4 keer per week aan cardio doet en geen KT. Waarom reageer je op een advies wat gericht is aan iemand anders? Jou situatie is kennelijk anders, jij doet immers wel aan KT.

Comment

@Viranelly....voor jou kan cardio geen kwaad, doe zelf vaak ook cardio na de KT training, maar ik probeer dan ook mijn vetpercentage wat te verlagen. Jij zit in de bulk, dus zou me hoofdzakelijk focussen op de KT.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X