10kg afvallen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 10kg afvallen

Beste Forumleden,

Ik zal me allereerst even kort voorstellen...
    Mijn naam is Jemma ik ben 27 jaartjes jong. Ik weeg 75kg en ben 1.69cm lang.

Zoals het topic als aangeeft zou ik heel graag 10 kg kwijt willen.
    Ik heb een hele tijd (zo'n anderhalf jaar geleden) 68kg gewogen. Ik ben dus in een korte tijd vrij veel aangekomen en krijg het er op de een of andere manier ook moeilijk af. Veel lastiger als voorheen.

Ik eet vrij gezond maar kan een zak snoep of chips als tussendoortje moeilijk laten liggen. Ook tijdens het avondeten schep ik vaak meer op als goed voor me is. Kortom ik weet voor een groot deel wat ik fout doe.

Toch plaats ik deze topic omdat ik graag tips en trucs zou willen om die 10 kg kwijt te raken.

Ik probeer 2 á 3 keer per week te sporten. Tijdens deze sportdagen (fitness) doe ik vaak 1 uur cardio en ongeveer 3kwartier krachttraining waarbij ik afwisselend buik, benen, armen, rug en billen train. Daarnaast jog ik iedere zaterdagochtend.

's ochtends ontbijt ik met muesli met magere melk en lijnzaad, tijdens de lunch eet ik vaak een soepje, brood en salade, avond eten verschilt een combinatie van vlees (kip/rund/varken/vis) met rijst/pasta/aardappelen en groente/rauwkorst.

Daarnaast neem ik 2 á 3 tussendoortjes. Fruit, nootjes, crackers enz...

Wat doe ik verkeerd? En hoe raak ik die 10kg Z.S.M. kwijt.

Groetjes,
    Jemma

Originally posted by Jemma View Post
    Ik eet vrij gezond maar kan een zak snoep of chips als tussendoortje moeilijk laten liggen. Ook tijdens het avondeten schep ik vaak meer op als goed voor me is. Kortom ik weet voor een groot deel wat ik fout doe.
    Dit zegt wel genoeg he.

Kom op, je bent een grote meid, even doorbijten en je ziet er over een paar maanden weer superstrak uit.

Succes

Comment

Haha ja klopt.. Maar ook als ik goed bezig ben (niet snoepen en kleine porties) heb ik het gevoel dat het zo langzaam gaat. Wat is een redelijke tijd om 10kg kwijt te raken?? Kan ik me van de zomer al vertonen in bikini? Ik wil voornamelijk vet kwijt bij mijn buik en dijen.

Comment

Je kan je zoiezo altijd vertonen in bikini, zo onzeker ben je toch niet. 10 kg verliezen doe je in 20 weken ongeveer. Fixeer je zoiezo niet zo gewicht maar je spiegelbeeld.

Comment

talalelh15 dank voor je reactie. Daar heb je gelijk in gewicht en spiegelbeeld zijn 2 verschillende dingen inderdaad. Dat wordt dus nog zo'n 5 maanden knallen.

Comment

Wat ik vaak hoor is dat vrouwen bijna stoppen met eten en ongeveer 1000 kcal per dag eten, dan gebeurt het binnen een maand. Wel blijven sporten heah .

Comment

Originally posted by KeizerHalil View Post
              Wat ik vaak hoor is dat vrouwen bijna stoppen met eten en ongeveer 1000 kcal per dag eten, dan gebeurt het binnen een maand. Wel blijven sporten heah .
              Goedemorguhh! 1000kcal lijkt mij wel erg weinig dat hou ik niet lang vol...en ga dan binnen de kortste keren weer bunkeren. Ik moet even uitrekenen hoeveel kcal ik nodig heb.

Hoe zit het trouwens met cardio? in verhouding tot kracht?? Ik hoor en lees daar zoveel verschillende dingen over. De een zegt juist dat je meer afvalt door cardio i.c.m. krachttraining. De ander zegt juist weer dat je je meer moet focussen op krachttraining. Wat is is wijsheid??

Comment

Goedemorguhh! 1000kcal lijkt mij wel erg weinig dat hou ik niet lang vol...en ga dan binnen de kortste keren weer bunkeren. Ik moet even uitrekenen hoeveel kcal ik nodig heb.

Hoe zit het trouwens met cardio? in verhouding tot kracht?? Ik hoor en lees daar zoveel verschillende dingen over. De een zegt juist dat je meer afvalt door cardio i.c.m. krachttraining. De ander zegt juist weer dat je je meer moet focussen op krachttraining. Wat is is wijsheid??
                het beste is het te combineren bijvoorbeeld 3x krachttraining en 2x per week cardio, en niet langer trainen dan een 1uur en 15 minuten. omdat je dan alleen maar spieren gaat afbreken, en geen vet kwijtraakt.

ga verder niet minder eten dan 500kcals onder je onderhoudsbehoefte,
                en het beste om je honger te stillen is: veel groente te eten(denk aan een kilo per dag), volle granen(volkoren pasta, rijst en brood), en veel eiwitten eten.
                ook is het heel belangrijk dat je niet te weinig vetten eet!!!!!!
                als je te weinig vetten eet krijg je alleen maar zin in junkfood, dat kan de reden zijn dat jij daar veel behoefte aan hebt.

neem voor veel eiwitten dus veel kip, vlees, vis, eieren en magere zuivel.
                voor vetten: vette vis, noten en olie. (veel kcals maar onderdrukken het hongergevoel)
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                  het beste is het te combineren bijvoorbeeld 3x krachttraining en 2x per week cardio, en niet langer trainen dan een 1uur en 15 minuten. omdat je dan alleen maar spieren gaat afbreken, en geen vet kwijtraakt.

ga verder niet minder eten dan 500kcals onder je onderhoudsbehoefte,
                  en het beste om je honger te stillen is: veel groente te eten(denk aan een kilo per dag), volle granen(volkoren pasta, rijst en brood), en veel eiwitten eten.
                  ook is het heel belangrijk dat je niet te weinig vetten eet!!!!!!
                  als je te weinig vetten eet krijg je alleen maar zin in junkfood, dat kan de reden zijn dat jij daar veel behoefte aan hebt.

neem voor veel eiwitten dus veel kip, vlees, vis, eieren en magere zuivel.
                  voor vetten: vette vis, noten en olie. (veel kcals maar onderdrukken het hongergevoel)
                  Thanks! Ik heb net zojuist uitgerekend en ik zit op een kcal behoefte van 2307 - 500 = 1800 kcal (afgerond). Ik zal met de informatie die hier op het forum staat een voedingsschema proberen op te stellen. Die zal ik dan nog wel met jullie delen voor evt. feedback. Als je het hebt over 1.1 5minuten trainen is dat dan inclusief Cardio?? Want ik doe vaak al alleen 1 uur cardio. En daarnaast nog kracht.

Comment

Originally posted by KeizerHalil View Post

meen je dit serieus? Dan is het het stomste advies dat je kunt geven.

Jenna: het is op zich niet zo moeilijk, maar het vergt discipline. Hoe graag wil je dit dus bereiken, kun je jezelf afvragen. Bij vrouwen die over hun bikini beginnen, heb ik daar altijd een beetje een hard hoofd in.
                    Ik ben vorig jaar die 10 kilo kwijtgeraakt binnen een maand of 5,6.
                    Maar ik lette (en let nog steeds) wel streng op mijn eten, geen suiker, minder koolhydraten, meer eiwit, geen junkfood, geen chips en noem maar op.
                    Gewoon goed en schoon eten. En nooit teveel in éen keer, maar meerdere keren per dag. Tips zat te vinden, o.a. bij de stickies.
                    Succes!
                    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Thanks! Ik heb net zojuist uitgerekend en ik zit op een kcal behoefte van 2307 - 500 = 1800 kcal (afgerond). Ik zal met de informatie die hier op het forum staat een voedingsschema proberen op te stellen. Die zal ik dan nog wel met jullie delen voor evt. feedback. Als je het hebt over 1.1 5minuten trainen is dat dan inclusief Cardio?? Want ik doe vaak al alleen 1 uur cardio. En daarnaast nog kracht.
                      1.15 uur is cardio en KT bij elkaar.
                      nog beter is het om KT en cardio te splitsen,
                      dan verbrand je de hele week en dag door meer vet doordat sporten de vetverbranding stimuleert.

als je onderhoud 2300 kcals is zou ik persoonlijk op 1900/2000 kcals gaan zitten
                      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

De truuc is zware benen training (squats).
                        Squat 5 x 147.5
                        Bench 5 x 122.5
                        Deadlift 5 x 180

Comment

1.15uur kt + cardio...hell no
                          gewoon een die 4-5 kwartier aan KT en dan eventueel nog een half uur of uur cardio er na doen.

Comment

Je geeft zelf aan dat je geneigd bent om teveel te eten, of een tweede keer je bord vol te scheppen. Dan kan je trainen tot je scheel ziet maar het zal moeilijk zijn om die overmaat aan calorieën te compenseren.
                            Wil je nog twee trucjes met betrekking tot eten?
                            (1) Gebruik een ontbijtbordje bij het avondeten. Mensen zijn geneigd hun bord vol te scheppen ongeacht de afmeting van het bord. Een ontbijtbordje is sneller vol.
                            (2) Eet langzamer want dat voorkomt dat je je overeet. Dat kan je op meerdere manieren bereiken. Ofwel door jezelf te dwingen langer op elke hap te kauwen. Of door mes en vork aan de kant te leggen en met stokjes te gaan eten.
                            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Bedankt voor alle tips.
                              Ik ben van de week braaf 3 keer wezen trainen en ga morgen weer.
                              Ook let ik op mijn eten en probeer ik kleinere porties over de gehele dag te verdelen. Hij gaat lekker..

Gaat tie bij jullie ook lekker?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X