Drastisch Afslanken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Drastisch Afslanken

Hallo,

Ik ben een jongen van 17 jaar, 1,85m groot en zeker over de 100 kilo. Heb een dikke buik en ook man boobs, helaas niet van spieren maar van vet.

Natuurlijk wil ik er zo uit zien als de acteurs in films een six pack en gespierd als maar kan. Dat dit jaren duurt begrijp ik.

Ik eet wel eens een gebakken eitje 1-2 keer per week verder gewoon boterhammen met ham etc. Het vette spul en snacks laat ik staan.

Ik train 3 keer per week zo'n 25-30 minuten cardio en de rest hebben ik en mijn pa een basis schema voor biceps,triceps,borst,benen, schouders en rug/nek.

Hoe kan ik het beste snel afvallen, met snel bedoel ik 1 maand of 2 maanden. Heb nu al zomervakantie dus kan ook aker dan 3 keer per week trainen maar heb begrepen dat spieren ook rust nodig hebben.

Hoe krijg ik dat vet weg rond mijn buik en borst. Ik ga er nu echt voor hopelijk hebben jullie goed advies zodat ik mijn leven kan verbeteren!

Groeten,
    Chance

drastisch afslanken???

dan zul je naast je krachttraining en cardio
    een goed voedingsschema moeten maken
    ......er staat genoeg op het forum
    en ik lees dat je vakantie hebt..gebruik je tijd en verdiep je in voeding

Boterhammen met ham....dat klinkt niet echt lekker.

succes!!

Comment

Check dit topic eens voor inspiratie: http://forum.bodynet.nl/afslanken/28...bouwen-12.html
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Eerste advies: doe niets te snel, maar neem de tijd. Voorkomt teleurstelling van een te grote verwachting. Vergelijk het met mij: ik wil van 80 naar 90 kg, maar dat zie ik ook niet in 2 maanden gebeuren Hoe lang heb je al last van overgewicht? Als dat al jaren is dan is het onrealistisch om te snel gewicht te willen verliezen.

Vet verbranden doe je systemisch en niet plaatselijk. Dus gewoon lekker cardio en aan de gewichten hangen. Train je hele lijf en ga niet steeds op de weegschaal staan.

Let op je voeding. Aankomen en afvallen is gewoon een balans van energie verbruik en energie inname. Krijg je meer binnen dan je verbruikt dan kom je aan. Ik hou elke dag mijn voeding bij op dieetinzicht.nl omdat ik minimaal 3000 kcal wil eten om aan te komen. Jij kan hetzelfde doen maar dan met een maximum aantal kilocalorieën. Hierdoor leer je meteen welke producten zeer veel calorieën bevatten en welke weinig. In ham zit bijvoorbeeld meer calorieën dan rookvlees. Eet geen chips of chocola, want daar hoef je maar heeeeel weinig van te eten om veel calorieën binnen te krijgen. Voordeel van laagcalorie houdend eten is dat je meer kan eten en dus minder snel honger hebt.

Misschien het meest belangrijke: wees consequent met trainen en eten.
        Last edited by Toph; 12-06-2011, 15:13.
        Train hard or go hormone

Comment

Oke bedankt voor de informatie allemaal. Ja ik heb al lang overgewicht al vanaf toen ik klein was uiteindelijk is dat uit de hand gelopen blijkt wel. Een breed postuur en een buikje zit wel in de familie maar goed, ik ga proberen om voordat ik over 1/2 maand op vakantie ga toch wel wat kwijt te raken met een gozond voedingsschema.

En trainen natuurlijk!

Bedankt!

Comment

Succes man! Als je de wilskracht hebt en je pakt het verstandig aan dan kan je een eind komen. Lees over voeding en fitness op dit forum en stel zo nodig wat vragen. Imo, hoe meer je weet, des te meer succes zal je hebben. Voorbeeldje: een snickers bevat iets van 250 kcal. Stel je eet elke dag een snickers extra bovenop je energieverbruik dan is dat genoeg om ongeveer 10-12 kilo vet te onderhouden. Geen exacte wetenschap, maar bij benadering natuurlijk. En ik denk dat iedereen met gemak een extra snickers per dag kan eten
            Train hard or go hormone

Comment

maak van de 20 min cardio maar 45 min van!.. voeding is heel belangrijk! daar vind je hier genoeg over
              1.94 103KG

Comment

Originally posted by JCorte View Post
                maak van de 20 min cardio maar 45 min van!.. voeding is heel belangrijk! daar vind je hier genoeg over
                Helemaal mee eens! Spieren gebruiken graag glucose en vetzuren. Bij inspanning gaat de voorkeur echter naar glucose en pas later in tijdens de inspanning wordt de switch gemaakt naar vetzuren. De eerste tien minuten zit je dus vooral glucose te verbranden en daarna schakelt je lichaam over op vetverbranding.
                Train hard or go hormone

Comment

Of 20 minuten hiit cardio
                  "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Bij alles wat je doet zal je eerst suikers verbranden en dat duurt een tijdje. Ga uit van 10 minuten, dan heb je dus maar 10 minuten vetverbranding. Ik heb ooit op een fiets gezeten met een mondstuk waarbij door CO2/02 meting gezien kon worden wat je precies verbrandt op welk moment en het echte vet verbranden komt dus pas na een tijdje. Ligt er wel aan wat je voor de cardio al hebt gedaan natuurlijk
                    Train hard or go hormone

Comment

Nou, volg stickies met over voeding en afslanken ! Beetje lezen en je komt eruit!

Comment

Dieet Eiwit - AfslankenDieet - Eiwitten - Dieet - Dieet Eiwit - Body en Fitshop

Dieet Eiwit

Dieet Eiwit is gezond, voedzaam, remt langer het hongergevoel en zit bomvol bouwstoffen zodat je zelfs tijdens een dieet geen spieren verliest en echt blijvend zult afslanken. Dieet Eiwit stimuleert als geen ander product actief de stofwisseling/vetverbranding en spieren. Verkrijgbaar in 6 heerlijke Milkshake smaken. Slechts 105 Kcal per shake!

Hieronder vind u eerst een korte opsomming waarom Dieet Eiwit zo doeltreffend is:

-Versnelt als enige "dieet eiwit" echt actief vetverlies
                        -De beste keuze in elk low carb- en eiwitdieet
                        -Hoogwaardig eiwit met toegevoegde vitamines en mineralen
                        -Afvallen zonder spierverlies
                        -Stimuleert gebruik lichaamsvet voor energie
                        -Constante bloedsuikerspiegel en dus minder hongergevoel
                        -Spierherstel - vetvrije spieren
                        -Stofwisseling blijft optimaal
                        -Voorkom het gevreesde Jojo effect
                        -Blijvend vetverlies
                        -105 Kcal per shake
                        -Ingredienten versnellen de vetverbranding
                        -Werkt altijd voor iedereen (dames en heren)
                        -Heerlijke Milkshake smaken

1e maaltijd
                        1 appel + 1 shake Dieet Eiwit in magere melk

2e maaltijd
                        1 volkorenboterham met 2 plakjes kipfilet

3e maaltijd
                        2 maal volkoren boterham met kipfilet of rosbief
                        Bakje 0% vet yoghurt

4e maaltijd
                        1 shake Dieet Eiwit in Magere melk

5e maaltijd
                        150 gr gemarineerde kipfilet
                        150 gr gekookte bloemkool
                        50 gr gebakken champignons

6e maaltijd
                        Bakje 0% vet yoghurt

Voorbeeld van een dag waarop je 's avonds sport:

1e maaltijd:
                        1 appel + 1 shake Dieet Eiwit

2e maaltijd:
                        200 ml magere melk
                        1 volkorenboterham met 2 plakken kipfilet
                        1 banaan

3e maaltijd:
                        2 volkoren boterhammen met kipfilet en rosbief
                        1 gekookt ei

4e maaltijd:
                        200 ml magere melk
                        1 banaan

5e maaltijd:
                        150 gr broccoli
                        150 gr kipfilet
                        bakje 0% vet yoghurt

6e maaltijd 's avonds na het sporten:
                        1 glas vruchtensap
                        1 shake Dieet Eiwit in 200 ml water

Dit zijn twee voorbeelden u kunt natuurlijk eindeloos varieren.

Ter aanvulling voorbeelden goede keuzes in voeding ter varatie;
                        Vis: tonijn, zalm, haring, kabeljauw, forel, wijting,
                        zeebaars, kreeft, garnalen, krab

Fruit: Appel, Banaan, Peer, Kiwi, Druiven

Vlees: kipfilet, kalkoenfilet, paardenbiefstuk, mager rundvlees

Zuivel: magere yoghurt, kwark, karnemelk, cottage cheese, Biogarde, mozarella, feta, magere melk

Groentes: Sla, Augurken, Asperges, Bieslook, Broccoli, Bloemkool, Champignons, Chinese kool, Courgette, Komkommer, Paprika, Peterselie, Rabarber,
                        Radijs, Selderij, Snijboontjes, Sojaboontjes, Spinazie, Tuinkers, Tomaten, Veldsla, Venkel, Waterkers.
                        Witlof, Witte Kool, Zuurkool, Rode kool.

Aanbevolen gebruik Dieet & Spieren Eiwit:

Niet sporters (dames en heren)
                        Vervang dagelijks 1-2 maaltijd(en) voor een lekkere shake Dieet Eiwit.

Sporters (dames en heren)
                        Dames en heren sporters kunnen na de work-out een extra shake nemen. Hierdoor zullen spieren sneller herstellen en kun je beter presteren.

Neem 1-3 shakes Dieet Eiwit als aanvulling op de dagelijkse voeding voor meer spieren en minder lichaamsvet.

Voedingswaarde per 100 gram
                        Kcal 374
                        Eiwit 73 gr
                        Vet 5,7 gr
                        Koolhydraten 11 gr
                        (waarvan vezels 5,0 gr)
                        L-Carnitine Tartrate 1670 mg Voedingswaarde per shake van 28 gram
                        Kcal 104,7 gr
                        Eiwit 20,5 gr
                        Vet 1,4 gr
                        Koolhydraten 3,1 gr
                        (waarvan vezels 1,4 gr)
                        L-Carnitine Tartrate 467,6 mg
                        Let op; toevoegingen als L-Carnitine Tartrate, vezels en vitamines en mineralen geven een iets lager eiwitgehalte op het etiket maar zijn zeer belangrijke toevoegingen.

Vitamines en Mineralen per 100 gram:
                        Vitamin B1 2,02 mg
                        Vitamin B2 2,28 mg
                        Vitamin B6 2,86 mg
                        Vitamin B12 1,55 mcg
                        Vitamin C 90,05 mg
                        Vitamin E 13,70 mcg
                        Biotin 241,31 mcg
                        Folic Acid (vit B11) 216,67 mcg
                        Nicotinamide (vit B3) 23,83 mg
                        Panthotenic acid (vitB5) 9,15 mg
                        Chloride 179,74 mg
                        Sodium 116,46 mg
                        Potassium 943,33 mg
                        Magnesium 62500 mg
                        *ADH = Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid
                        Ingrediënten: Whey Proteine Concentraat, Caseine, Inuline, L-Carnitine
                        Tartraat, Smaakaroma (afhankelijk van de smaak), Premix van
                        Vitaminen & mineralen (Kalium Chloride, Natrium
                        Bicarbonaat, Magnesium Carbonaat, Vitamine C, Niacine,
                        Vitamine E, Panthoteenzuur, Vitamine B6, Vitamine B2,
                        Vitamine B1, Foliumzuur, Biotine, Vitamine B12),
                        Xanthaangom, Sucralose.
                        Last edited by brillant; 13-06-2011, 19:53.
                        Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Originally posted by brillant View Post
                          Lange post
                          Wat dacht je van een fatsoenlijk voedingsschema? Niet zo'n crashdieet als jij aanbeveelt bijvoorbeeld.

@Chance:

Goed dat je er iets aan gaat doen. We hebben hier op het forum al een paar fraaie metamorfoses gezien. Die zijn uiteraard niet in een paar weken gedaan, maar met een goede combi krachttraining en cardio kun je in een paar maanden al heel wat bereiken.

De twee pijlers van krachttraining zijn training en voeding, beiden moeten op orde zijn. Hier hebben we genoeg informatie over in de sticky's. Het is even wat werk dat inlezen, maar een goede voorbereiding scheelt een hoop verspilde tijd en moeite.

Begin qua voeding bij het berekenen van je caloriebehoefte en trek daar 500 calorieën af, stel je schema verder zo op zoals het in de sticky's wordt uitgelegd. Plaats het schema nog eens, zodat we je kunnen helpen met de laatste aanpassingen. Doe dat wel in de Excel-sheet die in de sticky's staat, dat is net even wat overzichtelijker.

Qua training kun je beginnen met het beginnersschema, dat gaat uit van 3 dagen krachttrainen, na de krachttraining kun je voor extra vetverbranding nog zo'n 20 minuten intervaltraining doen. Op niet-trainingsdagen kun je eventueel nog extra cardio doen, zoals stevig wandelen, fietsen of zwemmen. Ga liever niet hardlopen bij overgewicht, dat is nogal belastend voor de knieën.

Veel succes!
                          Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

hij vraagt om een dieet en dan krijgt hij die
                            is wel een lange post maar als je naar de link gaat van body en fit staat daar hetzelfde,drom heb ik hem hier neer gezet
                            maar sorrie voor het ongemak
                            wil nog 1 ding kwijt het is in geen geval een crashdieet maar er doeltreffend ,
                            maar blijf jij lekker 100 kilo
                            Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X