Kiezen voor eiwit, vet of toch kh?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kiezen voor eiwit, vet of toch kh?

Ik ben bezig met een nieuw eetschema waarbij ik de lijn van mijn schema nu wil voortzetten (laag in koolhydraten) maar waarbij ik wel hoger in kcal ga.

Voorheen (zonder training en voeding) at ik echt 250 koolhydraten per dag en nu met mijn eetschema (op het moment 120 kh) voel ik mijzelf een stuk fitter. Nu wil ik de calorieen dus ophogen maar de kh met rust laten en hier misschien nog wel in zakken (of sla ik dan te ver door daar heb ik nogal een handje van namelijk..)

Ik heb het nu zo verdeeld maar nu kom ik dus een dikke 150 a 200 Kcal te kort.

Eiwit 2.2 gram per kg lichaamsgewicht - 135 GR = 540 Kcal
    KH 1.5 gram per kg lichaamsgewicht - 93 GR = 372 Kcal
    Vet 1.0 gram per kg lichaamsgewicht - 62 GR = 560 Kcal

Zouden jullie die Kcal aanvullen met eiwit, vet of KH en waarom die keuze?
    "Never let the fear of striking out, keep you from playing te game"

Originally posted by Supernatural View Post
    Ik ben bezig met een nieuw eetschema waarbij ik de lijn van mijn schema nu wil voortzetten (laag in koolhydraten) maar waarbij ik wel hoger in kcal ga.

Voorheen (zonder training en voeding) at ik echt 250 koolhydraten per dag en nu met mijn eetschema (op het moment 120 kh) voel ik mijzelf een stuk fitter. Nu wil ik de calorieen dus ophogen maar de kh met rust laten en hier misschien nog wel in zakken (of sla ik dan te ver door daar heb ik nogal een handje van namelijk..)

Ik heb het nu zo verdeeld maar nu kom ik dus een dikke 150 a 200 Kcal te kort.

Eiwit 2.2 gram per kg lichaamsgewicht - 135 GR = 540 Kcal
    KH 1.5 gram per kg lichaamsgewicht - 93 GR = 372 Kcal
    Vet 1.0 gram per kg lichaamsgewicht - 62 GR = 560 Kcal

Zouden jullie die Kcal aanvullen met eiwit, vet of KH en waarom die keuze?
    Werk je na die 8% toe? :P

Comment

Ik weet niet hoe zwaar je bent maar dit lijkt me veel te weinig.
      Alleen je hersenen al hebben veel meer KH/glucose nodig dan je nu zou gaan eten.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
        Ik weet niet hoe zwaar je bent maar dit lijkt me veel te weinig.
        Alleen je hersenen al hebben veel meer KH/glucose nodig dan je nu zou gaan eten.
        Ik weeg nu 62 KG en heb mijn bmr etc weer berekent via de Harris benidict methode.

Mijn voornaamste doel is het verlagen van vetpercentage zonder spierverlies. En een gestroomlijnd lichaam krijgen.. (haha @ johnino123 en dan bedoel ik niet 8% eerder 18 %)

BMR 1459
        Onderhoud 2007
        Cut +/- 1600/1700 (toch?)

Comment

[quote=Supernatural;843044]Ik weeg nu 62 KG en heb mijn bmr etc weer berekent via de Harris benidict methode.

Mijn voornaamste doel is het verlagen van vetpercentage zonder spierverlies. En een gestroomlijnd lichaam krijgen.. (haha @ johnino123 en dan bedoel ik niet 8% eerder 18 %)

18% is Nice!!

Comment

Op hoeveel procent zit je nu? Vrouwen willen vaken te veel afvallen en denken dat ze er goed uit zien. Integendeel je moet iets meer spier krijgen dan om een mooi gestroomlijnd lichaam te krijgen. En dit kan alleen maar door hard traine en dat kan alleen maar door iets hoger in je kh te zitten. Low carb is niet automatische dat je beter afslankt.

edit: 62 kg en hoelang ben je?

Comment

Ik heb met mijn laatste dieet heel laag in koolhydraten gezeten, en vond dat (op dat moment) op alle fronten heerlijk gaan. Grote nadeel was wel dat ik aan het einde van mijn dieet zo plat als een dubbeltje was, zeker toen ik mijn zout ook tot een minimum beperkte.
              En dat is iets wat volgens mij toch wel meer voorkomt, en vrijwel niet besproken wordt op dit forum.

Maargoed, met je eiwit en vetten zit je ook niet extreem hoog. Dit is toch iets wat echt een kwestie van uitproberen is. Niet alleen wat jouw persoonlijke voorkeur heeft, en makkelijker vol te houden is, maar ook waar jouw lichaam beter op reageert.

Comment

@ patricia, ik vind het geen probleem om hoger te gaan in mijn eiwitten of vetten, maar weet niet of daar een 'max' aan zit.

Ik heb het idee dat ik op het moment nog niet voluit train. Ik voel me ook nog echt een beginner (ik doe 3x per week krachttraining gevolgd door 15 minuten hardlopen op 7.5) maar voel me niet compleet dood na de training. Heb al geprobeerd hoger te gaan in gewicht maar daar leid de uitvoering bij de laatste herhalingen in de sets onder en dat vind ik te zonde in mijn beginstadium.

Vandaar dat ik mijn activity level op 1.3 heb gezet ipv 1.5. en de Kcal ook al lager uitpakken.

Edit: Ik ben trouwens 1.72 en maandag heb ik een eerste meting na 6 weken om te kijken of er wel iets gebeurt is haha.
                Last edited by Supernatural; 06-07-2011, 15:10.

Comment

je kcal is al veel te laag berekend. geen wonder dat je te laag in koolhydraten uit komt.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    je kcal is al veel te laag berekend. geen wonder dat je te laag in koolhydraten uit komt.
                    Welke methode kan ik het beste gebruiken dan? Die van Haris wordt vaker gebruikt toch?

Ben trouwens ook een vrouw voor wie dat nog niet wist. Scheelt ook alweer een aantal Kcal

Comment

zelfs als vrouw hoor je rond de 2000kcal te zitten. met wat jij opsomt kom je niet eens op de 1500

Comment

zelfs als vrouw hoor je rond de 2000kcal te zitten. met wat jij opsomt kom je niet eens op de 1500
                        Dat klopt! Vandaar mijn topic hoe ik mijn Kcal het beste kan ophogen. Met meer eiwitten, vetten of KH. Wil minimaal naar de 1700 ophogen maar weet dus niet met welke voedingsmiddelen.

Comment

duidelijk toch. koolhydraten verhogen want daar kom je veel te kort.

Comment

Jouw onderhoud is wel idd zo'n 2000cal,maar als ik kijk naar je lengte vs gewicht dan zit je al op het ideaal gewicht.
                            Als je dan werkelijk zo'n hoog vetpercentage hebt....ga aub goed eten en werk aan je spiermassa, dan zal je heel erg snel de juiste verbetering zien, zoals je die zou willen zien.
                            Niet onder de 1850 cal komen. Liever op de 2000 gaan zitten, is beter, je zal echt beter afvallen dan wanneer je te weinig eet.
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

duidelijk toch. koolhydraten verhogen want daar kom je veel te kort.
                              Ik heb wel research gedaan en stuitte op dit item. Op het moment voel ik mijn prettig bij een voedingsschema met max 100 gram kh. Wat zou jij adviseren te kiezen als ik niet aan mijn carbs wil sleutelen. Eiwit of vet.. (gezien de grammen waar ik nu op zit)

50-100 grams/day – Primal Sweet Spot for Effortless Weight Loss
                              Minimizes insulin production and ramps up fat metabolism. By meeting average daily protein requirements (.7 – 1 gram per pound of lean bodyweight formula), eating nutritious vegetables and fruits (easy to stay in 50-100 gram range, even with generous servings), and staying satisfied with delicious high fat foods (meat, fish, eggs, nuts, seeds), you can lose one to two pounds of body fat per week and then keep it off forever by eating in the maintenance range.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X