Vet verlagen, spiermassa omhoog

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vet verlagen, spiermassa omhoog

Hallo allemaal . Ik zal mezelf eerst even voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit forum. Ik ben Pascal. Ik doe nu (pas) 3 maanden aan krachttraining.

Ik heb eerst 2 maanden een schema gekregen en daarmee ben ik 1 kilo afgevallen en is mijn spiermassa iets omhoog gegaan.

Toen heb ik een nieuw schema + eetschema gemaakt en daardoor ben ik 2 kilo aangekomen qua vet, en is mijn spiermassa( iets ) achteruitgegaan. Na 1 maand al. Mijn eetschema toen:

ontbijt:
    2 sneetjes volkorenbrood
    kipfilet
    eiwitshake
    magere melk

tussendoor:
    2 sneetjes volkoren brood
    kipfilet

Middageten:
    2 sneetjes volkoren brood
    kipfilet
    2 eieren
    ontbijtkoek

SPORTEN ------------------------------------------------

eiwitshake
    magere melk

Avondeten: wat de pot schraft

Laat in de avond:
    kwark

Ik had daarbij een fullbody schema, en trainde 4 dagen per week.

Nu heb ik dus met mijn fitness instructeur overlegt en een fullbody scan gedaan waardoor ik dus zag dat ik vet aangekomen was en een klein beetje spiermassa was verminderd.

Het liefst wil ik zo'n 7 kilo afvallen aan vet, maar wil ik geen spiermassa verliezen en het liefst zelfs nog omhoog halen. Ik heb daarvoor een nieuw schema gekregen.

Dag 1: Cardio 40 minuten + buik
    Dag 2: Borst, schouders, biceps, buik, + 20 minuten cardio
    Dag 3: 40 minuten cardio + buik
    Dag 4: Rug, triceps, benen en buik

En dan weer opnieuw, elke dag in de sportschool dus.

Daarbij heb ik mijn voedingsschema op de schop gegooid en is dit het resultaat:

Trainingsdagen:

Ontbijt:
    2 sneetjes volkorenbrood
    kipfilet

Tussendoor
    2 sneetjes volkorenbrood
    kipfilet

Middageten:
    Noodles

Na het sporten:
    Eiwit shake met water

Avondeten:
    Eieren, rijst, aardappels, etc (als het niet anders een keer dan brood.)

S'avonds:
    Magere kwark

Cardiodagen:

Ontbijt:
    2 sneetjes volkorenbrood
    kipfilet

Tussendoor:
    Stuk fruit,

Middageten Cardiodag:
    2 sneetjes volkorenbrood
    kipfilet

Avondeten:
    Eieren, rijst, aardappels, etc

Wat kan ik met dit schema verwachten? Ik heb geen idee wat ik als doelstelling moet zien en wat redelijk is met dit schema. Moet er nog iets aangepast worden aan de eetschema? Meer? Minder?

Groetjes Pascal.

Welkom op het forum.

Je trainingsschema en voeding is niet optimaal. Ik zal daar zo op terugkomen. Je doel is om vet te verliezen en wat spiermassa aan te zetten begrijp ik?

Het meest effectieve is om zware krachttraining te doen. Met zwaar bedoel ik gewichten pakken waar je echt moeite mee hebt, niet een beetje zwaaien met dumbells, maar echt met een zware weerstand. Dit is de basis van je training. Hiermee ga je je lichaam in vorm krijgen, en ga je het vet verliezen.

Je hebt 3 grote spiergroepen in je lichaam: je rug, je benen, en je borst. Die moet je altijd op aparte dagen trainen. Na de grote spiergroep doe je een kleinere spiergroep. Een goed 4 dagen schema is de volgende:

maandag: benen en biceps
    dinsdag: Borst en buik
    donderdag: rug
    vrijdag: schouders en triceps

Als je vet wil verliezen en ook nog wat spiermassa aanzetten, wat normaal gesproken heel erg moeilijk is, dan zou ik je cardio apart doen van je krachtraining. Omdat je na een zware krachtraining moet herstellen en cardio helpt dan totaal niet mee met het aanzetten van spiermassa. Dus doe bijvoorbeeld 2x per week een half uurtje cardio buiten je krachtraining om.

Als je dit schema voor een paar maanden volgt ga je al goede resultaten zien, mits je voeding goed is. Zonder goede voeding ga je 0 resultaat zien. Je kan trainen wat je wil, als je het verkeerde voedsel eet, of te weinig eet, dan ga je echt geen resultaat zien. Dat zou erg zonde zijn als je 4x per week traint.

Voor je voeding moet je eerst bepalen hoeveel Kcal je elke dag nodig hebt. Dit is erg belangrijk, omdat als je te weinig eet, je geen spiermassa gaat aanzetten en ook je metabolisme traag gaat werken. Als je teveel eet, dan kom je weer te veel vet aan. Hier vind je alle info over voeding:

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...g-schemas.html

Lees dit goed door, maak een schema en post het hier voor verbetering. Dit kost even tijd, maar is echt belangrijk voor je resultaat. Als je nog vragen hebt, post die maar. Succes!
    Failure is your friend

Comment

Ik vind het allemaal wat weinig, vooral op cardiodagen. Zet het eens in een goed schema (te vinden op deze site), denk namelijk dat je te weinig eet. Je zult niet de eerste zijn die te weinig eet. Wanneer je opeens goed gaat eten kom je snel aan omdat je een lage stofwisseling hebt.

Vertel iets meer over jezelf en je historie dan kunnen we je misschien beter helpen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X