voedingsschema in de cut

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedingsschema in de cut

Hey,

ik ben Erik, en ik ben 19 jaar .
    ik ben ongeveer 172 en weeg zon 67 kilo.

Sinds een paar weken ben ik serieus van start gegaan met mijn lichaam. Ik ben begonnen met dumbells en heb 5kg Raw Iron sports whey aangeschaft, om zo de eerste 2 a 3 maanden door te komen. Ik doe nu 3 keer per week krachttraining, en helaas nog thuis. Daarnaast werk ik toe naar 6 tot 7 keer per week een uurtje LIT op de hometrainer of buiten op de fiets, en zodra mijn lichaam het wat beter aankan wil ik deze ten dele vervangen door 20 minuutjes HIIT. ( ik val nu echt flauw als ik dat probeer dus ik probeer eerst mijn conditie wat op te krikken met de lichtere variant ;p)

Mijn eerste doel is enkele maanden cutten, want ik heb een klein buikje en zou deze graag strakker zien. Vervolgens wil ik het liefst clean gaan bulken, maar dat duurt nog wel ffe...:P

Nu volgt de vraag: Ik heb mijn voedingsschema eens opgeschreven, en nu ik dat zo op papier zie krijg ik het idee dat het te weinig is.

Hier volgt het:

7:00 - 2xdonkerbruinbrood met 2 plakkies kipfillet per stuk + fruit (+- 280 cal)

10:00 - 2xdonkerbruinbrood met 2 plakkies kipfillet per stuk + 2x gekookt ei (+- 340 cal)

12:45 - 2xdonkerbruinbrood met 2 plakkies kipfillet per stuk (+- 190 cal)

15:00 - whey 30-40 gram (+- 120 cal)

18:00 - helaas wat de pot schaft ( +- 600 ?cal)

21/22:00 - whey/kwark (+-150 cal)

Totaal :1680 cal

Ik zou het fijn vinden als jullie mij advies kunnen geven over mijn voedingsschema, is het oke, te weinig, zo ja, hoe aan te vullen?

Ik werk overigens 8 uur per dag en kan tussen 8 en half 5 dus geen andere eetmomenten inlassen dan diegene die ik hier heb staan (dan wordt de baas boos:P)

Ps: volgens de Harris Benedict moet ik aan zon 2350 zitten voor onderhoud. ( Maar wil noodzakelijk cutten, dus dat moet natuurlijk minder zijn.) Hoeveel raden jullie mij aan om hieronder de zitten?

Ps : ik weet niet waarom de letters in eens dik zijn, krijg ze niet meer normaal :P

Comment

500-600 er onder

Comment

Originally posted by feikeS View Post
        500-600 er onder
        oke, bedankt. Dat brengt het tot een totale behoefte van circa 1800, iemand een aanrader voor wat ik verder kan eten? Whey in de ochtend derbij en meer kwark in de avond of iets dergelijks?

alvast bedankt.

Comment

sochtens brinta of havermout met whey erdoor ik drink het altijd 60gr brint 300ml melk twee scheppen whey ff shake echt heerlijk volgens mij klopt alleen je 10.00 maaltijd een beetje de rest is te weinig 2 plakkies kipfilet is niet voldoende heb je je e/k/v uitgerekend?

Comment

De meesten eten gewoon een hele bak kwark voor het slapen gaan van 500 gram, magere kwark, is rond de 300 kcal.

Comment

Originally posted by j-platre View Post
              sochtens brinta of havermout met whey erdoor ik drink het altijd 60gr brint 300ml melk twee scheppen whey ff shake echt heerlijk volgens mij klopt alleen je 10.00 maaltijd een beetje de rest is te weinig 2 plakkies kipfilet is niet voldoende heb je je e/k/v uitgerekend?
              Bedoel je brood etc vervangen door jou brinta whey combi? of dit ernaast eten. EKV heb ik nog niet berekend, zal ik doen.

Kan iemand mij vertellen wat een verstandige verhouding is in de cut? Ik weet dat het hoog is in eiwitten en dat vetten ook nog OK zijn, en dat ik rustig aan moet doen moet koolhydraten?

Ps: bedankt voor de reacties! Ik heb het gevoel dat ik al aardig wat weet maar op deze manier wordt je wel een stuk zekerder over bepaalde zaken

Comment

vervangen! alleen moet je wel uitrekenen hoeveel jij zelf moet eten je ontbijt is echt belangerijk!

Comment

Originally posted by j-platre View Post
                  vervangen! alleen moet je wel uitrekenen hoeveel jij zelf moet eten je ontbijt is echt belangerijk!
                  thx! en fruit in de ochtend verstandiger dan elders op de dag ivm de suikers tog?

Comment

Jup. Als het even kan zou ik fruit er helemaal uitgooien in de cut en alleen eventueel suikers rondom je trainingen pakken en de rest van de dag op complexe carbs doen.. maar ben jij nou een echte fruitjunkie.. dan smorgens.. voor je ontbijt ofzo is een goed moment..
                    "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Originally posted by Cidious View Post
                      Jup. Als het even kan zou ik fruit er helemaal uitgooien in de cut en alleen eventueel suikers rondom je trainingen pakken en de rest van de dag op complexe carbs doen.. maar ben jij nou een echte fruitjunkie.. dan smorgens.. voor je ontbijt ofzo is een goed moment..
                      ben geen echte fruitjunkie, maar t lijkt me gewoon onverstandig om een hele lange tijd geen fruit te eten :P Goed Multivitaminesuplementje aanschaffen dan maar

Comment

Waarom vul je het voedingsschema niet in welke je op deze site vindt (excel)? Je krijgt dan een goed beeld van wat je binnenkrijgt en de KEV verhouding per maaltijd.

Als ik het zo zie denk ik dat je te weinig eet. Een man heeft normaal al 2500 kcal nodig per dag. In jou geval sport je ook nog flink. Denk dat je minimaal 2000 kcal moet rekenen in jou geval.

Comment

Goed dat je gelijk zo serieus bezig bent met je voeding!! Ik kan je wel aanraden om gelijk bij een gym te gaan sporten, aangezien je met 5kg niet ver komt. Ook voor vet verlies is kracht training namelijk ideaal.

Comment

Originally posted by strs View Post
                            Goed dat je gelijk zo serieus bezig bent met je voeding!! Ik kan je wel aanraden om gelijk bij een gym te gaan sporten, aangezien je met 5kg niet ver komt. Ook voor vet verlies is kracht training namelijk ideaal.
                            hey,

ik ben het met je eens, natuurlijk is trainen in een gym veel effecienter, en daarnaast heb je daar ook het sociale aspect wat je thuis niet hebt. Helaas heb ik het momenteel nog wat zwaar met de financiering en tijd ( beginnend studentje:P). Zit in de periode dat ik me rijbewijs moet halen, mijn studie moet financieren en noem maar op, dus moet ik me in allerlei bochten wringen om ook nog eens naar de sportschool te kunnen gaan. Daarnaast heb je gelijk, met 5 kilo kan je nie veel natuurlijk. gelukkig heb ik wel 1 handhalter en 15 kilo aan schijven waar ik met wat creativiteit wel wat mee kan doen

verder heb ik een iron gym, dus ik kan thuis chin up en pull up doen. Ben wel bang dat je daarmee weinig massa aanzet, maar het maakt me wel wat sterker.

Verder wil ik uiteindelijk wel bij een gym, maar dat komt nog wel, om resultaten te boeken met iets dergelijks als bb gaan er toch maanden en jaren voorbij, dus het hoeft allemaal niet in een keer

ow en PS: ik heb het grootste deel van mijn schema nu uitgerekend en in excel verwerkt. er moeten nog een paar puntjes op de i maar ik zit nu aan zon 1950 tot 2000 cal in de cut en volgens de formule is mijn behoefte zon 2300 dus dat zit denk ik wel snor

Comment

Originally posted by Erikjager View Post
                              Verder wil ik uiteindelijk wel bij een gym, maar dat komt nog wel, om resultaten te boeken met iets dergelijks als bb gaan er toch maanden en jaren voorbij, dus het hoeft allemaal niet in een keer
                              Resultaten boeken hoeft helemaal niet zo lang te duren

en bovendien maak je als beginner in de gym de grootste gains

daar kan je alleen van profiteren als je echt goed traint.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X