Cardio voor het ontbijt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

drink een tas koffie/groene thee (zonder melk&suiker uiteraard) , dat lijkt velen toch te helpen.
    Status: Cutting

Comment

wat is nu eigenlijk het beste om je vetpercentage te verlagen?
      gaan hitten op je nuchtere maag of cardio aan lage intensiteit op nuchtere maag? Best na je training een proteïneshake drinken dacht ik..

Greetz

Comment

Originally posted by Lucky7 View Post
        Als ik op een nuchtere maag ga joggen eet ik eerst een banaan en drink ik 2 glazan water...
        50min a 60min op 65%mhr.
        Groetjes!
        LOL, dat is het domste wat je kan doen. Een banaan zit vol koolhydraten en jacked daarom je insuline omhoog, wat je nou juist NET NIET wil bij ochtendcardio.

Ochtendcardio is juist zo effectief omdat je (zo goed als) geen glucose in je bloed hebt, en je dus meer vrije vetzuren als brandstof gebruikt. Zodra je insuline gaat aanmaken word je primaire brandstof weer glucose.

Als je al wat wilt nemen, neem dan BCAA's of EA's, eventueel met een kop koffie of een kop groene thee. De EA's en/of BCAA's zorgen dan voor spierbehoud.

Als fatburner kun je kiezen voor cafeine, of het wat meer hardcore spul zoals yohimbine HCl en Ephedrine HCl.

Maar goed, zelf weten natuurlijk
        Last edited by Milestone; 12-08-2011, 12:13.
        'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Originally posted by Milestone View Post
          LOL, dat is het domste wat je kan doen. Een banaan zit vol koolhydraten en jacked daarom je insuline omhoog, wat je nou juist NET NIET wil bij ochtendcardio.

Ochtendcardio is juist zo effectief omdat je (zo goed als) geen glucose in je bloed hebt, en je dus meer vrije vetzuren als brandstof gebruikt. Zodra je insuline gaat aanmaken word je primaire brandstof weer glucose.
          Hier ben ik het mee eens. Echter, met een aanvulling: als je opstaat dien je eerst wat snelle eiwitten naar binnen te werken om uit de katabole staat te komen. Dus je drinkt eerst een whey shake en gaat daarna op pad. Na terugkomst doe je dan je ontbijt.
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
            Hier ben ik het mee eens. Echter, met een aanvulling: als je opstaat dien je eerst wat snelle eiwitten naar binnen te werken om uit de katabole staat te komen. Dus je drinkt eerst een whey shake en gaat daarna op pad. Na terugkomst doe je dan je ontbijt.
            Whey is ook insuline verhogend, het enige spierbesparende dat je zonder 'bijwerkingen' kan nemen zijn BCAA's of EA's.

Comment

Ik hou mijn hartslag ongeveer 65% van mijn maximum (220 - je leeftijd = theoretisch 100% van je maximum), dat is rond de 128 voor mij. Dan spreek je vetreserves aan als brandstof. Hoger dan dat, dan zul je spierreserves aanspreken. 45-60 minuten cardio op lage intensiteit is genoeg, meer dan dat is onnodig en je zult uiteindelijk spieren afbreken.

Ik neem zelf BCAA + glutamine als pre-cardio en halve whey shake + banaan als post-cardio.

Comment

Originally posted by Tanner View Post
                Ik hou mijn hartslag ongeveer 65% van mijn maximum (220 - je leeftijd = theoretisch 100% van je maximum), dat is rond de 128 voor mij. Dan spreek je vetreserves aan als brandstof. Hoger dan dat, dan zul je spierreserves aanspreken. 45-60 minuten cardio op lage intensiteit is genoeg, meer dan dat is onnodig en je zult uiteindelijk spieren afbreken.

Ik neem zelf BCAA + glutamine als pre-cardio en halve whey shake + banaan als post-cardio.
                dat je spieren gaat afbreken bij een hardslag boven de 65% is de grote onzin man
                waar haal je dat vandaan
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                  dat je spieren gaat afbreken bij een hardslag boven de 65% is de grote onzin man
                  waar haal je dat vandaan
                  En hoezo is dat onzin?

Comment

uiteindelijk zul je altijd spieren afbreken met cardio, met nadruk op uiteindelijk.
                    Maar de meest efficiente manier om vet te verbranden is op 85% van je max hr, dit minimaal 15 tot 20 minuten want in die tijd spreekt je lichaam alleen de kh reserves aan.
                    Maximale tijd zijn de meningen over verdeeld. langer dan 45min lijkt me niet goed, ik zelf doe altijd 30min op 85% maxhr
                    189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
                    Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Originally posted by Mauke View Post
                      uiteindelijk zul je altijd spieren afbreken met cardio, met nadruk op uiteindelijk.
                      Maar de meest efficiente manier om vet te verbranden is op 85% van je max hr, dit minimaal 15 tot 20 minuten want in die tijd spreekt je lichaam alleen de kh reserves aan.
                      Maximale tijd zijn de meningen over verdeeld. langer dan 45min lijkt me niet goed, ik zelf doe altijd 30min op 85% maxhr
                      waar komt al die onzin vandaan dat je spieren zou afbreken met cardio!!!!
                      dit kan, maar als voeding goed is hoeft dat helemaal niet.

een lichaam zit veel complexer in elkaar dan sommige hier scheinbaar denken.
                      mijn tip, probeer een lichaam nooit helemaal te begrijpen want dat doen de grootste profesoren niet eens.
                      doe wat cardio en overdrijf niet dan zit je altijd goed.
                      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by Tanner View Post

Of je spiermassa gaat verbranden hangt wel af van meer dingen dan alleen je hartslag hoor!

Comment

Milestone, neem maar van me aan dat je niet zo snel spieren verbrand dan dat iedereen zegt. Zelfs na 3 dagen niet eten, zou ik nog steeds hoog kunnen presteren met de zelfde spierkracht. Uiteraard zonder spierafnamen, that's big shit bro.

read: Brad Pilon - eat stop eat, aanradertje.

Comment

Originally posted by Hermandad View Post
                            Milestone, neem maar van me aan dat je niet zo snel spieren verbrand dan dat iedereen zegt. Zelfs na 3 dagen niet eten, zou ik nog steeds hoog kunnen presteren met de zelfde spierkracht. Uiteraard zonder spierafnamen, that's big shit bro.

read: Brad Pilon - eat stop eat, aanradertje.
                            Haha, in een ander topic vroeg je al of je dat boek gelezen had, omdat je daar al pleitte voor een vastdag!

Heb hem gelezen, vind alleen dat hij het allemaal weg heel erg rooskleurig laat lijken.

En dat ik daar zeg 'dat het wel van meer dingen afhangt dan alleen je HR' bedoel ik juist mee dat hij het niet zo zwaar moet opvatten. Ik weet zelf idd ook dat het best mee valt hoe snel je spier verbrand, zeker als je een dieet volgt met voldoende eiwitjes!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X