eerste HIIT ervaring

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eerste HIIT ervaring

Hee luitjes

vandaag me eerste HIIT gedaan, halelujah! Ik dacht dat ik wel een aardige fietsconditie had omdat ik elke dag zon 40 min naar me werk fiets en daarnaast vaak redelijk intensief LIT doe, nou daar heb ik me dus mooi op verkeken!:P

Ik heb het 15 min volgehouden in een verhouding 30 inspanning: 60 rust op mijn racefiets uit 1980, en ik was helemaal dood. Kon gewoon minstens een kwartier niet meer praten en mijn longen zaten ergens in m'n strot:P

een tegenligger op de fiets vroeg zelfs of het wel goed ging toen ik klaar was en half dood over me stuur hing:P!

Maargoed, inmiddels ben ik bijna 3,5 weken bezig met mijn eerste cut (tevens eerste kennismaking met de wereld van bb) en ben blij dat ik nu eens een HIIT gedaan heb, dat hou ik derin

Ja jongen, ik voelde m de eerste paar keer ook goed zitten. Geeft wel een gevoel van voldoening.
    Building to a better me

Comment

zo is het gewoon doorgaan met die hap is het enige wat ik kan denke

Comment

Ik heb ook eerste HIIT gedaan net, met hartslagmeter. Maar ik kwam in de rust maar 20 lager dan in de explosieve. Moet je dan langer rust houden? Ik deed 30:60, hartslag werd 191:169 meestal, en dan moest de volgende explosieve alweer.

Comment

Originally posted by woewiz View Post
          Ik heb ook eerste HIIT gedaan net, met hartslagmeter. Maar ik kwam in de rust maar 20 lager dan in de explosieve. Moet je dan langer rust houden? Ik deed 30:60, hartslag werd 191:169 meestal, en dan moest de volgende explosieve alweer.
          Volgens mij komt dat vanzelf goed naarmate je conditie verbetert correct me if I'm wrong...

Comment

HIIT vergt het uiterste van je lichaam als je jezelf tot het gaatje dwingt. Het is vele daarom ook niet vreemd dat zij moeten overgeven na hiit.

Overgeven komt namelijk ook al voor bij krachttraining zelf.

Je conditie verbetert wel en je moet je niet blind staren op hartslag, want als ik 5-10km hardloop zit mijn hartslag standaard rond de 180. Laat staan als ik HIIT doe, dan zal ik aardig dicht in de buurt van de 200 komen (er van uitgaand dat mijn hartslagmeter niet teveel afwijkt..)

HIIT moet je er zeker inhouden, omdat je een korte tijd bezig bent en het toch erg effectief is. Omdat het mar 15 minuten duurt kan je jezelf tot het uiterste dwingen voor maximaal resultaat in een zo kort mogelijke tijd..
            "Straight outta gym"

Comment

Eerste keer dat ik het deed was tegen berg (heuvel) op sprinten en weer naar beneden uitwandelen en dat 15 minuten lang..

Ik moest die week helaas mijn benen dag skippen en durfde de 2 dagen erna bijna niet uit me bed te komen :P
              "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Originally posted by Cidious View Post
                Eerste keer dat ik het deed was tegen berg (heuvel) op sprinten en weer naar beneden uitwandelen en dat 15 minuten lang..

Ik moest die week helaas mijn benen dag skippen en durfde de 2 dagen erna bijna niet uit me bed te komen :P
                toen ik vanochtend naar mijn werk fietste en met name toen ik een hoge brug over moest had ik het ook even zwaar, totaal geen energie in die beentjes vandaag.

Ik neem wel aan dat het naarmate je het vaker en regelmatig doet de na/bijeffecten minder worden? En zo ja, kan iemand herinneren wanneer hij voor het eerst bij een HIIT het gevoel had dat het eigenlijk wel lekker was gegaan ipv zo dodelijk slopend?

Comment

ik was van plan vandaag weer te gaan hitten, is dat verstandig of moeter meer tijd tussen verschillebde sessies zitten voor het herstel etc?

Comment

Originally posted by Erikjager View Post
                    toen ik vanochtend naar mijn werk fietste en met name toen ik een hoge brug over moest had ik het ook even zwaar, totaal geen energie in die beentjes vandaag.

Ik neem wel aan dat het naarmate je het vaker en regelmatig doet de na/bijeffecten minder worden? En zo ja, kan iemand herinneren wanneer hij voor het eerst bij een HIIT het gevoel had dat het eigenlijk wel lekker was gegaan ipv zo dodelijk slopend?
                    Ik kan me geen een hiit sessie bedenken waarbij ik dacht dat het makkelijk ging, omdat je dan simpelweg niet diep genoeg gaat. Ook al verbeterd je conditie je blijft telkens tot het gaatje gaan, waardoor het slopend blijft hoe hard je ook fietst, zwemt, loopt..

Originally posted by Erikjager View Post
                    ik was van plan vandaag weer te gaan hitten, is dat verstandig of moeter meer tijd tussen verschillebde sessies zitten voor het herstel etc?
                    Ik zou in het begin eerst 2x hiit per week doen, gaat dat goed icm je benentraining zou je eventueel naar 3x per week kunnen en daar zou ik het bij laten voor nu anders gaat het je herstel in de weg zitten, denk ik.

Wat is meer tijd, je kan bijvoorbeeld 1 hiit sessie doen op maandag, woensdag nog een keer en dan vrijdag benen en verder rouleren.
                    "Straight outta gym"

Comment

Nog nooit gedaan eigenlijk

komt ooit in de cut nog wel.

Comment

net voor de 2e x hiit gedaan, wederom slopend... t is ook behoorlijk benauwd vandaag moet ik zeggen!

Ik denk overigens dat ik voor de combi van 2xHIIT en 1x LIT ga in de week, beetje afwisseling lijkt me goed

Comment

vandaag voor het eerst tabata gedaan op m'n racefiets, wederom echt slopend! Maar het was wel razendsnel voorbij en dat vind ik egt super relaxed. Tabata hou ik er naast HIIT dus ook lekker in

PS: dit word geen log ofso, ookal lijkt het daar misschien een beetje op

Comment

Moet je nagaan wat wielrenners meemaken op een bergetappe

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X