Tips nodig

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips nodig

Hallo dames en heren

Ik ben 19 jaar oud, 1.90 lang en weeg 108 kilo. Ik heb vanaf mijn 6e tot mn 15e op voetbal gezeten. Ik heb dus een sportieve achtergrond. Laatste paar dagen veel informatie vergaard op deze site. Al 3 weken aan het fitnessen. Vandaag een rustdag ingelast om schema's en dergelijke te fixen.

Eerste week alleen maar gefietst in de sportschool en dat elke dag een uur lang(crosscountry), steeds een paar tandjes hoger de volgende dag. Dat ging dus uitstekend. Tweede week maar één keertje naar de sportschool geweest ivm priveomstandigheden. Derde week meteen weer alles opgepakt en ben meteen begonnen met 5000m roeien, ongeveer 4 dagen achter elkaar rond de 22-23 minuten klaar met de 5000m.

Hebben jullie tips om zo efficient mogelijk af te vallen en in de tussentijd geleidelijk spiermassa te kweken?

En ik weet ook niet in welke volgordes de trainingen moeten.

Als jullie tips hebben dan zou ik die graag in ontvangst nemen.

Alvast bedankt.

cardio is een hulp middel om strak en gespierd te worden maar veel belangrijk is goede voeding in de juiste hoeveelheden en verhoudingen ook is krachttraining van essentieel belang. veel belangrijker dan cardio.

lees de stickies op de site over training en voeding en je zult een heel end komen.

als je alles gelezen hebt en uitgedacht hebt kunnen wij je weer verder helpen

succes.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

lees je in over hiit (volgens veel het meest efficiënte cardio programma
      doe cardio na kracht training
      en stel een voedingsschema samen (info over voeding schema's staan in de zomerstickies)
      There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

hee,

je bent net als ik pas net begonnen ( ik ben nu een kort maandje bezig), en we hebben ook ongeveer dezelfde doelen. Ook ik ging in de eerste week zon 5 dagen per week een uur cardioën, maar nu ik me wat beter in gelezen heb ben ik erachter gekomen dat er betere, en vooral minder saaie en langdradige dingen zijn dan LIT ( extensieve langdurige cardio).

Wat mij betreft kun je het beste gaan HITTen, Tabata's in je schema invoegen en daarnaast af en toe voor de afwisseling een duur training. ( ik heb zelf nu 2 x HIIT gedaan en 1 maal tabata, en het is extreem zwaar maar volgens iedereen hier werpt het wel vruchten af en verbeterd het ook enorm snel de conditie.

Verder heb ik gemerkt dat het heel handig is om een voedingsschema uit te typen in excel (gebruik hiervoor de sheet die je op BN kunt vinden), voeding schijnt het allerbelangrijkste te zijn, als dat niet goed zit heb je weinig aan je trainingen. Stop hier dus tijd in en reken alles uit.

Succes en ik hoop dat we allebei over een maandje of 3-4 wat leuke foto's te posten hebben.

Comment

Erik jager heeft al veeel geleerd in korte tijd! Succes heren met het behalen van jullie doel!
          Constantia et labore

Comment

las je sportieve achtergrond hebt ben je altijd een beentje voor ;-)
            Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Comment

Probeer een manier van leven/trainen te vinden die voor jou werkt en interessant blijft op lange termijn.

Het is super om gemotiveerd van start te gaan maar zorg dat je ook gemotiveerd kan blijven...

Set your goals and enjoy the journey!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X