10kg afvallen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 10kg afvallen

Eey,

Ik ben Joey en kom uit Den Bosch. Ben 18 jaar en wil graag 10kg afvallen.

Ik weeg op dit moment 90.5KG en ben 1.83 lang. Dus ben iets te dik. Ik zelf fiets altijd naar mijn school toe dat is ong. 12-12.5kg per dag. Maar aangezien het nu vakantie is is het dus eigenlijk niet meer fietsen en dus veel minder beweging. Sinds vorig jaar ben ik water (Spa blauw/rood) gaan drinken. Dronk eerst altijd 1.5L cola per dag. Dat is nu veranderd naar zeker minimaal 2L Spa per dag. (Flesjes van 0,5L) Ook at ik toen elke dag een schaaltje chips, 1 zo'n zak was altijd in 2 dagen max op. Nu kan ik het ook goed laten liggen. Snoepen dus echt snoep eet ik nooit. Wel af en toe nog eens ene beetje chips als het op tafel staat. Maar zal het over het algemeen niet meer zo pakken.

Qua eten,

In de ochtend pak ik altijd 2-4 sneden wit brood dan is het maar net wat we in huis hebben. Maar vaak is het: boterhamwordt/duitseworst/pindakaas

In de middag is het verschillend. Rond 12 uur eet ik dan ook altijd wel 2 boterhammen met iets van beleg of een cracker met (Die ronde witte kaas met groene kruiden dingen erop, zit in een rond bakje met een witte deksel)

En naar me school dag en in het weekend pak ik altijd een verse smoothie. Daar zit in:

50gram verse Ananas
    50gram verse Mango
    300ML Mango Kwawabana sap van Dubbel Drank

In de avond is het altijd wel vis/kip. Ik ben geen vleeseter. Het enige vlees dat ik eigenlijk eet is een frikandel elke zondag. En dan altijd gebakken/gekookte aarappelen of zelf gemaakt nasi.

Qua vis is het eigenlijk wit vis. Is meestal Panga filet, Zalm, Inktvis, Sliptong en Gamba's.

En elke zondag is het altijd zelf gemaakt verse friet + 2 snacks (Frikandel + bami) en dan natuurlijk het bekende majo+curry.

Ik zelf lus over het algemeen totaal geen zuivel producten. Eigenlijk bijna alles waar melk in zit. Lust gelukkig ook geen gebak etc.

Tijdens school:

Ochtend 7uur, middag 12uur + avond half 6.

Vakantie thuis:

Rond 11 uur, avond half 6.

Vakantie buitenland:

Rond 11 uur, middag 2uur, avond 7-8uur.

Ik zelf vind dat mijn eten opzich nog niet zo heel slecht is. Kan natuurlijk beter . Ik zelf vermoed dat het bij mijn puur een beweging probleem is.

Dingen die ik niet lus:

Melk producten
    Thee
    Koffie
    Gebak
    Salade

p.s. Ik rook en drink niet!

Voor de rest lust ik eigenlijk wel zo'n beetje alles. Iemand die mijn meer informatie kan geven over het bewegen en wat ik beste kan doen. En eventueel wat aanpassingen aan het voedsel ?
    Last edited by JDonkers; 08-08-2011, 17:52.

Het gaat niet om gewicht, het gaat om vetpercentage.
    In jou geval denk ik dat je vet% te hoog licht en dat je wat 'strakker' in je vel wilt zitten, dat doe je doormiddel van voeding en krachttraining met de daarbij behoorende cardio.
    Veel mensen gebruiken tegenwoordig de crash dieet van 1000kcals waardoor ze in no-time 10kg zijn afgevallen, MAAR ze zien er nog niet strak uit, dat komt omdat ze wat vet zijn verloren maar vooral ook veel spieren waardoor je lichaamskompositie hetzelfde blijft maar minder weegt.
    Dus lees even de sticky's daar zul je veel wijzer van worden.
    Zelf ben ik ook 18 jaar met een lengte van 186cm met als gewicht 103,5, maar ik vid mezelf niet te zwaar mede doordat mijn vet% niet al te hoog licht, wees niet bang om te eten, wellicht zal 2500-3000 kcals zelfs nog onvoldoende zijn, reken je behoefte uit en work it!
    Make it happen, shock everyone!

Comment

Hey,
      Je bent 18 en vrij lang.. wees vooral niet bang om te eten als je wilt afvallen!
      Zorg er alleen voor dat je bewust bent van de keuze die je maakt..
      Ten eerste schap je witbrood en vervang deze door volkoren!
      En gooi je eiwitten wat omhoog je geeft aan dat je geen zuivel lust of niet lekker vind
      maar waar een wil is is een weg!
      Pindakaas zijn goede vetten en daarbij ook nog is een bron van eiwitten
      De smoothies (die je uit de schappen pakt waarschijnlijk) laat die daar ook maar staan!
      En pak gewoon 2 kiwi's of eet vers fruit wat ik kan aanraden is ook niet meer dan 2 a 3 stuks fruit te eten ivb met de suikers.. probeer die paturain ( witte kaas in bakje haha) te vervangen door kipfilet of gekookt eitje en eet om de 2 uur om je stofwisseling en spijsvertering actief te houden.
      EN JE WILT 10 KILO KWIJT? GOOI DIE FRITUURPAN DE DEUR UIT!
      probeer je groentes te eten en je aardappels te beperken tot 2 per dag
      Afvallen heeft met doorzetten te maken en de nodige kennis over voeding!
      good luck

Comment

Eey,

Ja het is inderdaad meer mijn vet%. Ik heb een buikje en een zijkantje.

En met smoothies. Ik maak ze zelf elke dag. Ik haal dan een ananas + mango en die snijt ik in kleine blokjes. Dan doe ik 50g van elk in een zakje en vries ik in. Dan pak ik elke dag een zakje en dan 300m van die sap en doe ik in ene blender. Vind het echt lekker. En soms pak ik inderdaad ook een kiwi en als het de tijd ervoor is granaatappels. (Eet ik veel in Turkije)

Qua brood, we hebben hier ook een of ander bruin brood liggen. Weet niet precies wat het voor iets is maar zal het wel eens navragen. Verder is pindakaas dus vrij goed dus.

Over die kaas het is geen paturain, de onderkant is doorzichtig en boven een witte deksel. Van buiten is het groen en van binnen wit.

@Gain is pain,

Waar kan ik die kcal uitrekenen etc. Want soms heb ik echt het idee dat ik voor mijn eigen echt te veel eet. Maar de andere kant ook weer helemaal niet. Vind 3 maaltijden op een dag toch al best veel. Maar ik zal proberen dan meer een cracker tussendoor te pakken en 1 extra stuk fruit per dag aangezien ik al 100gram pak in me smoothie die ik vers maak.

Verder heb ik zojuist van half 8 tot 5 over half 9 gesport. Toevallig had een goede kennis van ons het georganiseerd. Hij zelf is een goede sport man en had een mooie + stevige oefeningen op het spel staan. We waren met een groep van 8 man totaal en het ging perfect. Zonder dat ik ooit sport (Alleen dan fietsen naar school maar heb vakantie nu) ging ik super mee tegen over mensen die nog elke week in de sportschool zitten.

We hadden echt veel kracht oefeningen gedaan. Vooral in de benen.

Comment

Mijn beste vriend heeft dezelfde situatie. Hij is naar een diëtist gegaan en heeft zijn voeding zeer goed aangepast en is 20 kilo afgevallen in 2 maanden. Ik zou zeggen probeer het een keer of 2 (valt toch onder je verzekering denk ik) en dan kijken hoe het gaat.

Comment

Originally posted by Tigermuscle View Post
            Mijn beste vriend heeft dezelfde situatie. Hij is naar een diëtist gegaan en heeft zijn voeding zeer goed aangepast en is 20 kilo afgevallen in 2 maanden. Ik zou zeggen probeer het een keer of 2 (valt toch onder je verzekering denk ik) en dan kijken hoe het gaat.
            20kg afvallen in 2 maanden is niet goed tenzij die vriend van je over de 150kg woog. dus zo goed is die dietist dus niet.

Comment

Originally posted by Tigermuscle View Post
              Ik ben ook ooit eens van 130 naar 110 gegaan in 2 maanden. Daarna ging het nog harder........ toen ging ik van 110 naar 135 in 1 maand. been there done that...

Nu ik serieus bezig ben ben ik in 1 maand 2.3 kilo afgevallen. maar wel van een middel van 111 naar 101 gegaan. Mijn advies: kappen met die rare dieeten.

Comment

Thanks guys!

Ik ga zeker eens verder rond kijken hier en even ergens zien te vinden over die kcals. Volgens mijn haal ik die wat hier aangegeven 2000 nooit op een dag.

Comment

Die 2000 kcals is voor een gemmideld man van ong. 80-85kg met sportactiviteit 30minuten bewegen.

Op giant voedingsbehoefte calculator (harris benedict versie) kun je precies uitrekenen wat je noudig hebt, rekend lengte,leeftijd,sportactiviteit uit en aan de hand daarvan je behoefte. Kijk niet raar op als je behoefte 3200 kcals zijn want dat is dan gewoon je behoefte als je daarnaast veel sport, en wees dan ook niet bang om te eten, zolang je maar clean eet en je tijdstippen plant, 6 maaltijden om je bloedsuikerspiegels gelijk te houden met als uitschieter na de training doormiddel van fruit/dextrose dmv de suikerd die erin zitten, zolang je alle voedingstoffen goed inplant met de juiste hoeveelheid heb je over 2-3jaar een lichaam als een chick magnet

Comment

Originally posted by JDonkers View Post
                    Thanks guys!

Ik ga zeker eens verder rond kijken hier en even ergens zien te vinden over die kcals. Volgens mijn haal ik die wat hier aangegeven 2000 nooit op een dag.
                    als ik 4200 kcals op een dag weg kunt werken kun jij het ook, (sommige mensen zitten zelfs op 6000+, zolang je maar clean eet en heavy ass weight lifts)

Comment

Thanks guys!

Mijn collega doet elk jaar mee aan sterkste man van nederland, een week voor de wedstrijd beukt hij 10.000+ kcal weg. Hoezo ik haal 2000 niet op een dag. Vreten kreng !

Comment

Originally posted by Nars View Post
                        Mijn collega doet elk jaar mee aan sterkste man van nederland, een week voor de wedstrijd beukt hij 10.000+ kcal weg. Hoezo ik haal 2000 niet op een dag. Vreten kreng !
                        hahah! ik eet zowat het dubbele en ik ben een meid.. 2000 kcal dat is zowat me schema tot 11 uur..

Comment

Originally posted by steph-aniii View Post
                          hahah! ik eet zowat het dubbele en ik ben een meid.. 2000 kcal dat is zowat me schema tot 11 uur..
                          Zo dan

Comment

Originally posted by steph-aniii View Post
                            Dat is inderdaad niet mis voor een meid
                            keep the focus going!

Comment

Thanks guys!

mijn bmr is 2040 kcal dus zeker man !
                              Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X