Don't know what to do!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Don't know what to do!

Hallo allemaal.

Ik ben (over paar dagen) 18 jaar. 1.74 m lang en weeg 79 kg. Ik voetbal al erg lang, maar wilde het combineren met fitnessen. Ik heb van mijzelf al een brede bouw, maar ik weet niet wat ik ermee moet gaan doen. Ik heb een tijdje gefitnesst, heb nu dus wel wat spieren (borst en armen), maar me buikje zit in de weg.

Wat ik nu niet weet is, hoe ik het aan moet pakken. Moet ik bijvoorbeeld droog gaan trainen zodat het vet weggetraind wordt en je de spieren goed/beter ziet? Of moet ik juist zwaar gaan trainen zodat het groter wordt, aangezien ik toch al breed gebouwd ben kan dit mooi zijn? Ik wil niet te gespierd worden als een bodybuilder ofso, haha. Meer iets wat mooi is om naar te kijken, hoeft niet teveel van het goede. :P

Ik heb begrepen dat ik veel cardio moet uitoefenen en goed op me voeding moet letten.

Alvast erg bedankt,
    Arthur

Welkom op het forum

Als je doel afvallen is in vet, dien je veel aandacht te gaan besteden aan je voeding. Stel een goed voedingsschema op via de sticky-onderwerpen. Bereken eerst je onderhoud, en kijk eens of je op dit moment op onderhoud eet en de juiste producten eet. Het klinkt gek, maar veel mensen eten te weinig om af te vallen. Bekijk of dit ook voor jou zou kunnen gelden. Is dat zo, ga dan de eerste tijd gewoon goed op onderhoud eten icm met trainen, dat doet vaak al erg veel.

In het begin moet je vooral de techniek onder controle krijgen, die zware gewichten komen later wel. Ga bijvoorbeeld eens aan de slag met ons 3-dagen fullbodyschema voor beginners, dat laat je lichaam wennen aan trainen.

Cardio kan gebruikt worden als manier om extra vet te verbranden, er zijn 2 opties die het effectiefst zijn:

- Na je krachttraining nog 10-20 minuten intervaltraining op een hoge intensiteit
    - 's Morgens op nuchtere maag cardio

Ga je sowieso goed inlezen in onze sticky-onderwerpen, we hebben daar de antwoorden op de meest gestelde vragen staan. Hoe meer kennis je zelf hebt, des te effectiever je straks kunt trainen. Het is even flink wat lees- en puzzelwerk, maar het kan veel verspilde tijd en moeite voorkomen. Heel veel succes, en als je vragen hebt: stel ze gerust.
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Ik denk dat je krachttraining in functie van je voetbal doet... Wat je dus moet gaan doen zijn de grote drie dus (bench press, squats, deadlifts) eventueel kan je hierbij nog power cleans doen voor de startsnelheid... Vul deze oefeningen aan met enkele isolatie's... Cardio moet je nu niet gaan doen aangezien het voetbalseizoen terug begint, heb je al genoeg cardio. Ik zou net boven het onderhoud gaan eten zodat je spiermassa aanzet en zo weinig mogelijk vet....

Comment

Veel compound oefeningen, HIIT na je KT. En het belangrijkste is een voedingsschema (kan je hier op 't forum vinden)
        Status: Cutting

Comment

succes
          Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X