Originally posted by Eefje
View Post
Slank, maar met buikje
Collapse
X
-
Dat stukje vegetarisch heb ik ook wat moeite mee. Niet dat ik iets tegen vegatarisch heb. Maar het is de combi. Je hebt een eet probleem. Je voeltje je lichamelijk helemaal niet in orde. (ik kan nauwelijks nog ademen.) En toch zeg je om een of andere reden.
Dat weiger ik te eten.
En in hoeverre Vega. Geen vlees of zelfs geen zuivel. Of zelfs geen Mars vanwege het kippevet.
Hierdoor ben je genoodzaakt om aanpassingen te doen in je eetgewoontes en stijl. Eentje die je je eigenlijk niet goed kan veroorloven.
Je kan bepaalde dingen wel vervangen en of bijvoeden. Maar daar zou ik pas aan beginnen als alles ok is.
tenzij je juist dingen zou moeten veranderen zoals gluten natuurlijk.
In ieder geval was bij de tuinen de soya-eiwit in de aanbieding. 900gr voor 10 euro geloof ik.
Kan je je proteine op peil houden
Comment
-
Wauw, nogmaals super bedankt voor al jullie antwoorden!
Voor mijn gevoel is het dus echt niet zo dat ik weinig eet. Op mijn slechtste punt woog ik 30 kilo, ik leefde toen op 2 boterhammen en een appel per dag ofzo. Toen de knop is omgegaan ben ik in 2 maanden iets van 30 kilo aangekomen (ik at toen zo'n 8 boterhammen per dag, 2x iets tussendoor al een liga ofzo, 2x stuks fruit en iedere avond eten + toetje) en inmiddels zit ik rond de 70 en zo is het echt alweer ruim een jaar lang, met dit eetpatroon. Ik eet ook niet minder dan de mensen om me heen ofzo! Sterker nog ze noemen me wel eens een vreetzak... Misschien heb ik wel gewoon verkeerde voorbeelden? Ik eet bijvoorbeeld veel meer dan mijn moeder, maar minder dan mijn vriend. Als we uit eten gaan ben ik de enige die haar bord op krijgt en nog om een toetje vraagt en ik ben sowieso de enige die nog wel eens ontbijt thuis...
Het stomme is ik heb gewoon niet zo veel trek.. Als ik honger heb dan eet ik wel wat maar anders denk ik er eigenlijk niet echt aan :S Het is ABSOLUUT en OPRECHT niet mijn bedoeling om aan het crashdiëten te gaan, ik denk dat mijn beeld gewoon verstoord is ofzo of dat mijn lijf misschien gewend is aan minder?? Ik wil niet lichter worden, maar ik merk gewoon dat ik op constant gewicht blijf met mijn huidige levensstijl en het is ook niet de bedoeling dat ik blijf aankomen Schrik er een beetje van dat het blijkbaar allemaal zo weinig is, baal er ook van...
Wel vervelend om te horen dat ik niet zulke gezonde dingen eet als ik dacht Of in ieder geval vezelrijk. Weet iemand misschien tips voor goede vleesvrije bronnen om aan goede eiwitten te komen?
Wat dat vegetarische betreft, dat gaat gewoon in de mate van geen vlees. Vis wel, en ik zit ook niet ieder snoepje of wat dan ook tot in detail uit te pluizen. Dit doe ik ongeveer een jaar, en ik heb al problemen met mijn buik en stoelgang zo lang als ik mij kan herinneren... Volgens mijn ouders al sinds mijn peutertijd... Toen ik mijn eetstoornis had at ik nog wel vlees, toen leefde ik op kipfilet op brood en mager vlees bij het avondeten...
Ik zal vd week eens wat foto's maken, maar ik weet bijna zeker dat het niet komt door mijn eigen beeld. ik hoor het namelijk ook heel vaak van andere mensen... Die zeggen dan dat ze zien dat mijn buik vol zit, of vragen me of ik 'weer last heb van mijn buik'. Sommige mensen schrikken er zelfs van :S Mijn figuur loopt echt in een B vormpje! Het is ook geen kwestie van dat ik wil afvallen, gewoon dat ik het evenwicht wil herstellen zeg maar...
Probeer dus niet té veel vast te houden aan dat eetstoornis verhaal, want zoals het toen was is het nu écht niet meer... Want dan hebben we het over een fase waarin ik iedere dag mijn eten inplande, geen minuut stil wilde zitten, constant op de weegschaal stond en elke calorie telde... Tegenwoordig denk ik er gewoon niet meer over na, maar misschien toch iets té weinig
Comment
-
Ik heb overigens laatst een bloedonderzoek gehad, maar ik bleek geen tekorten te hebben in mijn voeding en vooral veel hemoglobine(?). Wat ik ook best wel verwarrend vind als ik dit nu zo allemaal lees... Is ook een reden dat ik hier naartoe ben gekomen met vragen, aangezien ik heb ontdekt dat de dokter het echt VAAK niet weet! Hij pakte er zelfs de folder bij om te kijken hoe het ookalweer zat met gluten en obstipatie!! :S
Oh en Ellie heel erg bedankt voor de tip! Ik ga morgen even bellen!
Comment
-
Originally posted by Eefje View Post
Voor mijn gevoel is het dus echt niet zo dat ik weinig eet.
Als ik lees wat je eet, denk ik dus wel dat het aan de weinige kant is en zeker qua samenstelling beter kan. Lees anders wat voedingsschema's na, er staan er veel op deze site, dan heb je misschien een idee."Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "
Comment
-
Ik was vanmorgen bij mijn tante, waar ze dus wél een weegschaal hebben, en ben er even op gaan staan. Ik weeg nu 72 kilo ('s ochtends op nuchtere maag). Wat ik trouwens wel opmerkelijk vind, want dan ben ik dus de afgelopen tijd aangekomen terwijl ik blijkbaar te weinig eet :S Misschien dat het daar wel juist aan ligt? Ik ben 1.81m en 20 jaar, en volgens deze calculator is mijn BMR 1578 en mijn onderhoud dan 2446 kcal. Nou heb ik mijn eten van gisteren ingevoerd bij zo'n calorieteller op de website van het voedingscentrum en daaruit bleek dat ik nu rond de 1500 zit!! Daar schrok ik wel een beetje van, want dat is dan echt bijna 1000 kcal te weinig! Dat moet dus inderdaad meer gaan worden! Maar kan je dat gewoon in een keer ophogen of kan ik beter beginnen met..?
Ik ga vanavond nog even een paar foto's maken van mijn figuur. For the record, jullie gebruiken nogal het woord "mager" maar ik wil mezelf absoluut niet omschrijven als "mager" hoor Alleen dat rare middenstuk van me klopt dus niet helemaal. Ik hoef ook niet af te vallen niks, ik wil gewoon dat het wat beter verdeeld wordt zeg maar...
En vanmiddag eens even de huisarts bellen over die biopsie!
Comment
-
Originally posted by Eefje View PostEn vanmiddag eens even de huisarts bellen over die biopsie!Status: pakt het weer rustig aan op.
Comment
-
Hoi Eefje,
Jouw obstipatie kan naast je voedings of gluten allergie ook komen door een verstoorde bekkenbodem functie. Je bekkenbodem is de spiergroep die zorgt dat je kan poepen en bijvoorbeeld seks kan hebben. Hypertoniteit van de bekkenbodem, dus en te strak aangespannen bekkenbodem, kan klachten van obstipatie veroorzaken (probeer er maar doorheen te persen als je op slot zit, erg lastig). Verder hebben vrouwen dan vaak last van onderrug pijn en soms pijn tijdens de seks. Dit komt echt heel veel voor en, sorry dat ik het zeg, jij lijkt in het plaatje te passen gezien je voorgeschiedenis.
Jouw "dikke" buik kan veroorzaakt worden door obstipatie, maar ook door een verkeerde houding. Veel vrouwen staan met een holle rug en de buik naar voren. Dan zoeken je ingewanden toch echt de weg van de minste weerstand en lijkt het alsof je een dikke buik hebt. Let dus ook op je houding.Train hard or go hormone
Comment
-
@Toph bedankt voor je reactie, wordt zeer gewaardeerd! Maar wat bedoel je precies met dat ik in het plaatje pas? En je hoeft geen sorry te zeggen hoor, ik kom hier voor eerlijk advies Ik heb alleen met de seks nooit ergens last van gehad, kan ik altijd enorm van genieten eerlijk gezegd... Dus of het echt een verstoorde bekkenbodem is?
Wat ik echter wél doe, is inderdaad lopen met een holle rug! Ik rijd ook paard zo lang als ik kan lopen, kan hier een samenhang in zitten? Maar als ik mijn rug dan wat "boller maak" (lees: rechter) dan heb ik nog steeds zo'n raar uitstekend buikje, dan valt het juist meer op omdat ik dan opeens een deuk lijk te hebben in dat stukje tussen de ribben en mijn buik! Kan dit verminderen als ik een langere periode heel erg op mijn houding ga letten?
Comment
-
Dat klinkt wel herkenbaar, bij mij is er ook sprake van een holle rug en overstrekte/te slappe buikspieren. Mijn bekken is ook iets anterieur gekanteld. Dat corrigeer ik nu met buikspieroefeningen en extra oefeningen voor de hamstrings,Status: pakt het weer rustig aan op.
Comment
-
Bekkenbodem problemen zijn vaak pyschisch en vaak gepaard met stress (en daarom op te lossen met opdrachtjes en fysiotherapie). Ze komen veel voor bij jonge vrouwen en gezien jouw voorgeschiedenis zal je wellicht iets vatbaarder zijn (vanwege de eetstoornis). Ik weet dat ik kort door de bocht ga, maar vaak zie je verbanden tussen dit soort problematiek. Noem het eens bij de huisarts.
Jouw holle rug is op te lossen door gewoon mindful te zijn over je houding. Ik doe jij vaak het andersom, dat ik mijn rug hol heb. Ik leer mezelf dus aan om meer rechtop te zitten en bij oefeningen mijn rug wat hol te trekken. Maar gewoon rechtop staan en je buikspieren aanspannen. Zal vast al helpen.Train hard or go hormone
Comment
-
Originally posted by Eefje View PostIk ben 1.81m en 20 jaar, en volgens deze calculator is mijn BMR 1578 en mijn onderhoud dan 2446 kcal. Nou heb ik mijn eten van gisteren ingevoerd bij zo'n calorieteller op de website van het voedingscentrum en daaruit bleek dat ik nu rond de 1500 zit!! Daar schrok ik wel een beetje van, want dat is dan echt bijna 1000 kcal te weinig! Dat moet dus inderdaad meer gaan worden! Maar kan je dat gewoon in een keer ophogen of kan ik beter beginnen met..?
Ik ben het met je eens dat je dus meer moet eten. Maar ik vraag me af of je ingewanden het kunnen verwerken als je van de ene op de andere dag 1000 kcal meer gaat eten. Misschien moet je het geleidelijk opbouwen: iedere dag 100 kcal meer, tot je na 10 dagen op de gewenste hoeveelheid zit.
Je vroeg nog naar goede eiwitbronnen, uitgezonderd vlees? Vis heb je zelf al genoemd. Zuivel (melk, yoghurt, kwark). Kaas wordt meestal overgeslagen omdat het meteen zoveel extra vet oplevert. Eieren. Soyabonen, tempeh en tofu. En eventueel aanvullen met eiwitpoeders (bijvoorbeeld caseïne poeder of whey poeder).
Richtlijn: per dag dien je ongeveer 2 gram eiwitten per 1 kg lichaamsgewicht te eten. Dus in jouw geval zo'n 140 gram per dag. En dit dien je niet in 1 maal te eten, maar verspreid tussen opstaan en weer naar bed gaan.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
Originally posted by niet_hier View PostKijk aan, dit bevestigt mijn vermoeden. 1000kcal te weinig is zeer zeker veeeeels te weinig. Goed om te zien dat je dat zelf ook al concludeert.
Ik ben het met je eens dat je dus meer moet eten. Maar ik vraag me af of je ingewanden het kunnen verwerken als je van de ene op de andere dag 1000 kcal meer gaat eten. Misschien moet je het geleidelijk opbouwen: iedere dag 100 kcal meer, tot je na 10 dagen op de gewenste hoeveelheid zit.
Je vroeg nog naar goede eiwitbronnen, uitgezonderd vlees? Vis heb je zelf al genoemd. Zuivel (melk, yoghurt, kwark). Kaas wordt meestal overgeslagen omdat het meteen zoveel extra vet oplevert. Eieren. Soyabonen, tempeh en tofu. En eventueel aanvullen met eiwitpoeders (bijvoorbeeld caseïne poeder of whey poeder).
Richtlijn: per dag dien je ongeveer 2 gram eiwitten per 1 kg lichaamsgewicht te eten. Dus in jouw geval zo'n 140 gram per dag. En dit dien je niet in 1 maal te eten, maar verspreid tussen opstaan en weer naar bed gaan.keep the focus going!
Comment
-
Ok, thanks voor het advies! Ik zal proberen om het op te bouwen met gezond, vezelrijk en eiwitrijk voedsel Yoghurt met havermout bijvoorbeeld? Of een gekookt eitje bij het ontbijt En ik drink graag drinkyoghurt (vifit enzo) maar heb gehoord dat dat eigenlijk helemaal niet zo goed voor je is! Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door AndrewGichols@@Sam Malone CBD Gummies Combining these blessings makes Sam Malone CBD Gummies an attractive preference for everyone looking to shed excess kilos accurately...
-
Kanaal: Algemeen
18 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...1 day ago -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
3 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
5 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...6 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-