Droogtrainen voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Droogtrainen voedingsschema

Hallo,
    Ik ben 16 jaar en ben zelf erg nieuw in fitness, ik heb jaren lang gekickbokst alleen vind ik het jammer dat mijn spieren niet goed zichtbaar zijn, daarom wil ik binnenkort gaan beginnen met droogtrainen. Na het lezen van alle stickies ben ik tot een voedingsschema gekomen waarvan ik zelf denk dat het er best goed uitziet (voor een beginner). Met kickboks heb ik uiteraard al tijden aan voedingsschemas gezeten alleen werden die voor mij opgesteld en zagen er best wel anders uit. Ik wil naast mn cardio ook nog graag KT en heb voor mezelf ingeplant om 3 dagen in de week na KT cardio te gaan doen (max 20 minuten) natuurlijk ga ik dit opbouwen.

Ik heb een aantal vragen over mijn voedingsschema en ik zou het erg op prijs stellen als iemand het kan beoordelen.

1e maaltijd:
    Glas melk 300ml 9,6 ew 14,7 KH 0,3 vetten
    2 sneetjes brood 70 gram 3,99 ew 28 KH 1,96 vetten
    Kipfilet 40 gram 8 ew 0 KH 0,8 vetten

2e maaltijd:
    Eieren (gekookt) 2 stuks 14 ew 0 KH 10 vetten

3e maaltijd:
    2 sneetjes brood 70 gram 3,99 ew 28 KH 1,96 vetten
    Kipfilet 40 gram 8 ew 0 KH 0,8 vetten

4de maaltijd:
    2 stuks bananen 2 ew 60 KH 0 vetten

5de maaltijd:
    Meestal wat de pot schaft (Aardappelen, Zilvervlies rijst)
    Aardappelen 300 gram 7,8 ew 55,8 KH 0 vetten
    Groente 200 gram 4 ew 6 KH 0 vetten

6de maaltijd:
    Kwark 500ml 55,5 ew 16 KH 57 vetten

Totale Kcal: 2205
    Eiwitten/kilogram lichaamsgewicht: 1,38

Ik weet dat er nog ergens een shake tussen moet maar ik weet niet waar ik die zou moeten plaatsen, ook denk ik dat ik misschien de bananen meer moet verdelen het kipfilet als beleg is gewoon een van de opties, zelf vind ik tonijn ook erg lekker op brood en eigenlijk elke ham. De eiwitten zijn iets te weinig maar daar zou dan nog zo'n shake bij moeten.

Alles is welkom tips, kritiek, elke feedback is goed om te krijgen

Originally posted by Spectra View Post

6de maaltijd:
    Kwark 500ml 55,5 ew 16 KH 57 vetten
    Je hebt best vette kwark
    Laat je ouders maar margere franse kwark halen, is kwa eiwitten en khoolydraten gelijk. Alleen daar zit 1 gr. vet hooguit in.

Alleen ja dan schieten je kcal met +- 500 omlaag. Dus je moet ergens anders dan weer wat meer gaan eten.

En dat mogen vetten zijn want je zit anders veel te laag in je vetten.
    Last edited by VanKuip; 22-04-2012, 15:00. Reason: extra zin.
    Make it count!
    Always look on the bright side of life...

Comment

Originally posted by VanKuip View Post
      Je hebt best vette kwark

En dat mogen vetten zijn want je zit anders veel te laag in je vetten.
      Maar als ik anders te laag in vette zit, is het toch niet erg om die kwark te nemen? En weet je misschien ook een alternatief, qua eten, of misschien nog 1 extra maaltijd?
      Last edited by Spectra; 22-04-2012, 15:21. Reason: Verduidelijking

Comment

rond 4 uur even 3 handjes ongezouten/ongebrande noten eten
        gewoon een gemixt bakje van de supermarkt, ongeveer 40 gram neem ik dagelijks.
        BP: 90/DL:130/SQ:125

Comment

Originally posted by Catty View Post
          rond 4 uur even 3 handjes ongezouten/ongebrande noten eten
          gewoon een gemixt bakje van de supermarkt, ongeveer 40 gram neem ik dagelijks.
          Dan zou ik dus die noten i.p.v. de bananen kunnen doen en nog een maaltijd tussen de 2de en de 3de doen en daar de bananen doen?

Comment

Hoi Spectra,

Persoonlijk zou ik het brood en zuivel schrappen.
            Maak 6 maaltijden afgewisseld met kip, koolvis, gras-gevoerd biefstuk.
            Hierbij kun je een zoete aardappel of zilvervliesrijst doen.

Eet dagelijks ongebrande en ongezoute noten en een avocado voor de omega 3 vetzuren.

Bak in kokosvet ( Deze vet wordt niet toxisch en je lichaam verbuikt deze 9x sneller als brandstof als olijfolie)

De eiwitshake die je wilt nemen zou ik direct na het opstaan en na het trainen doen.

Suc6 Bamibel

Comment

Originally posted by Bamibel View Post
              Persoonlijk zou ik het brood en zuivel schrappen.
              Maak 6 maaltijden afgewisseld met kip, koolvis, gras-gevoerd biefstuk.
              Hierbij kun je een zoete aardappel of zilvervliesrijst doen.

Eet dagelijks ongebrande en ongezoute noten en een avocado voor de omega 3 vetzuren.

Bak in kokosvet ( Deze vet wordt niet toxisch en je lichaam verbuikt deze 9x sneller als brandstof als olijfolie)

Suc6 Bamibel
              aangezien TS aangaf "wat de pot schaft" ga ik ervan uit dat TS niet op zich zelf woont en deze maatlijden die jij aanbeveelt niet haalbaar zijn.
              tenminste, ikzelf zou hier de tijd niet eens voor hebben en mn ma ook allerminst blij dat ik er zoveel boodschappen doorheen haal.
              BP: 90/DL:130/SQ:125

Comment

Ik heb inderdaad niet de mogelijkheid om zo makkelijk alles zelf in huis te halen en voor te bereiden.

Wel heb ik een vraagje over de eiwit shake, waarom moet die na het opstaan, in de stickies staat juist dat dat niet moet?

Comment

Nou juist wel na het opstaan omdat je dan tijdens je nachtrust al je eiwitten die je nog in je lichaam had hebt opgebruikt. Het is dus belangrijk dat je deze aanvult. Dit kan dus prima met een shake.

Ikzelf eet brinta met melk met een schepje whey erdoor. 1. eiwitten aangevuld 2- veel KH's om de motor aan de gang te zetten.

Comment

Originally posted by hardstylevictim View Post
                    Ikzelf eet brinta met melk met een schepje whey erdoor. 1. eiwitten aangevuld 2- veel KH's om de motor aan de gang te zetten.
                    Welke smaak whey is een aanrader?

Comment

Bestel variety sacks bij Body&Fitshop, dan ken je proeven. Over smaakt valt namelijk niet te twisten ;-).

Comment

Banaan of vanille. De rest zou je ook uit kunnen proberen, maar je moet wel doorzetten als je de eerste shake niet lekker vind.
                        Make it count!
                        Always look on the bright side of life...

Comment

Ik ben inderdaad wel een groot fan van alles met vanille, maar zo'n variety pack is natuurlijk ook heel handig..

Nog 1 vraagje; Is het verstandig om na het ontbijt te gaan trainen of is het beter om na de 2de maaltijd te gaan?

Comment

Bij B&F heb ik een variety pack besteld, dit zijn 15 verschillende smaken Whey. Dus dan kun je proberen en er zo achter komen welke je het lekkerst vind. Smaken verschillen namelijk per persoon.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X