Originally posted by pescatore
View Post
Stagnatie, normaal of schema vernieuwen
Collapse
X
-
Originally posted by seanl94 View PostStop met voetballen.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by Teddek View PostHoe is het qwa kracht, nog een stijgende lijn?
Ik denk dat carbcyclen wel een goed plan is. Dagen dat ik voetbal red ik wel met minder carbs en kunnen gezien worden als cardio dagen, ik heb sowieso voor mijn gevoel altijd wel veel energie. Ik heb hier nog wel een aantal vraagjes over:
-Gezien hoe het nu verloopt is het beter even op/iets boven onderhoud te eten om mijn metabolisme een opdonder te geven of wordt dit weer gestimuleerd als ik nu zou gaan cyclen?
-Mijn onderhoud ligt rond 2750 als ik terugreken na afgelopen periode. Is het nu handig als ik:
KT dagen 2750 kcal (3dagen)
230 gr eiwit
300 gr carbs
70 gr vet
Cardio/rust dagen 2000 kcal
230 gr eiwit
100 gr carbs
70 gr vet
3 x 2750 + 4 x 2000 = 16250
16250 / 7 = 2320 gemiddeld per dag
Of heb ik het weer verkeerd begrepen ? (Het kan kennelijk ook met low-moderate en high dagen maar ik vond dat een beetje omslachtig)Last edited by pescatore; 07-09-2012, 06:50.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Eerst een week onderhoud. 2800.
Dan week onderhoud plus 200. Dus 3000.
Week1 e225, k325, v66
Week2 e225, k350, v77
Waarom carbs heel hoog en vetten gemiddeld/laag?
Invloed carbs op hormonen als leptine en insuline is grootst.
Dus boost atofwisseling. Vetten hebben dit nauwelijks.
Na twee weken:
Training dag: 2600: e225, k275, v66
Rust dag: 2200: e225, k175, v66
Zit op telefoon, dus geen uitleg over waarom.
Gr. Dyno.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by dynobet View PostEerst een week onderhoud. 2800.
Dan week onderhoud plus 200. Dus 3000.
Week1 e225, k325, v66
Week2 e225, k350, v77
Waarom carbs heel hoog en vetten gemiddeld/laag?
Invloed carbs op hormonen als leptine en insuline is grootst.
Dus boost atofwisseling. Vetten hebben dit nauwelijks.
Na twee weken:
Training dag: 2600: e225, k275, v66
Rust dag: 2200: e225, k175, v66
Zit op telefoon, dus geen uitleg over waarom.
Gr. Dyno.
Yeay, 2 weken "veel" eten Zat al op een 2800 schema dus dat komt mooi uit. Ik zal aan de slag gaan om een nieuw schema te maken dat correspondeerd met deze waarden.
Weet iemand trouwens waarom, als dit effectiever is, dit niet voor iedereen aan te raden is ipv de traditionele schema's? Puur uit praktisch oogpunt?Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Pescatore at first trek je niet zoveel aan van het proveceren van sommige leden, er zitten hier teveel elitisten die liever bashen dan iemand die met vragen zit gewoon te beantwoorden.
Jij ga aan dat je na 1 maand trainen 1 kilo te weinig vond ? Maar deze moet je toch even uitleggen hoe is het die maand gegaan kwa vetpercentage. Persoonlijk vind ik dat je rond de 18% niet meer zozeer op de kilo's moet gaan letten.
Ik ben met dezelfde stats begonnen als jij, ik kom ook van 27% en wij werken denk ik ook naar hetzelfde doel.
Ondertussen ben ik ook zelf ook al 2x van trainingschema geswitched dus wat dat betreft zitten wij in hetzelfde schuitje nohomo
Het verschil is dat ik in april ben begonnen, en het advies opvolg vanuit de sportschool. Mijn voedingschema is ook anders veel lager in k
Afgelopen maand ben ik minder omlaag gegaan met het vetpercentage dan vorige maanden en zit dus nu op de 16%, persoonlijk.. kijkende naar het omlaag van van vorige was het aantal % toch hoger p/m.
Klopt het dat jij ook hiermee worsteld of zit ik er dan totaal naast ?Last edited by Rawis; 07-09-2012, 08:53.
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostGrappig, was hier net een stuk over aan het lezen de invloed van carbs op je stofwisseling.
Yeay, 2 weken "veel" eten Zat al op een 2800 schema dus dat komt mooi uit. Ik zal aan de slag gaan om een nieuw schema te maken dat correspondeerd met deze waarden.
Weet iemand trouwens waarom, als dit effectiever is, dit niet voor iedereen aan te raden is ipv de traditionele schema's? Puur uit praktisch oogpunt?
Als je meer ervaring krijgt zowel op gebied van training als voeding,
En je je onderhoud echt zeker weet, is het tijd om verder te optimaliseren. Hoe verder je komt hoe effectiever en optimaler je te werk moet gaan om progressie te blijven boeken. (van 18 naar 12 is heel wat anders als van 12 naar 6). Dat laatste is lastiger en verijst meer optimalisatie in alles.
Aan de andere kant is het ordinaire Gemakzucht. Naar het motto: het moet wel leuk blijven en dingen ik wil de zaken eenvoudig houden. (terwijl Sean en inferno al lieten zien dat het ook makkelijk kan).More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Ja is wel vergelijkbaar dan. En maak je geen zorgen, ik laat me niet zo snel gek maken, begrijp alleen nooit zo goed waarom mensen zonder reden denken constant negatief te moeten zijn. Zeker als dat gebaseerd is op zelf gecreërde aannames.
Het is niet eens zo dat ik ontevreden ben maar het viel me gewoon op dat er opeens wat minder af ging. Ook gemeten in cm. Ik gebruik vooral nek-taille meting voor de voortgang maar deze loopt nagenoeg parallel met de weegschaal in mijn geval. En 1kg vet = 1kg in mijn hoofd dus ik vroeg me af wat er dan veranderd als op het eerste gezicht alles hetzelfde lijkt. Dan blijft er inderdaad maar een variabele over en dat is mijn lichaam, vandaar mijn vraag. En natuurlijk wil ik áltijd dat het sneller gaatBegeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Hey Pescatore,
Ik ben zelf van 20 naar 12% VP gegaan, terwijl ik het niet half zo goed aanpakte als Dyno net schetste. Dus komt goed bij jou zou ik zeggen. Op trainingsdagen at ik 3000kcal (dus op onderhoud) en op niet trainingsdagen at ik 2400kcal. Omdat mijn eiwitten en vetten hoog waren skipte ik vanzelf de carbs, maar hield niet eens een strak schema bij. Gaat jou met een strak schema dan zeker lukken. Wat ik ook merkte is dat het in fases eraf ging. Soms bleef ik een tijdje vast staan en even later was ik ineens weer flink gewicht kwijt.Train hard or go hormone
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostJa is wel vergelijkbaar dan. En maak je geen zorgen, ik laat me niet zo snel gek maken, begrijp alleen nooit zo goed waarom mensen zonder reden denken constant negatief te moeten zijn. Zeker als dat gebaseerd is op zelf gecreërde aannames.
Het is niet eens zo dat ik ontevreden ben maar het viel me gewoon op dat er opeens wat minder af ging. Ook gemeten in cm. Ik gebruik vooral nek-taille meting voor de voortgang maar deze loopt nagenoeg parallel met de weegschaal in mijn geval. En 1kg vet = 1kg in mijn hoofd dus ik vroeg me af wat er dan veranderd als op het eerste gezicht alles hetzelfde lijkt. Dan blijft er inderdaad maar een variabele over en dat is mijn lichaam, vandaar mijn vraag. En natuurlijk wil ik áltijd dat het sneller gaatTrain hard or go hormone
Comment
-
Originally posted by dynobet View PostAan de ene kant gebrek aan kennis. In het begin moet je eerst eens je onderhoud achterhalen. Metingen zijn vrij constant als alle factoren zoals voeding gelijk blijven. Bij cyclen zijn metingen minder constant. Vooral als je dagelijks anders eet.
Als je meer ervaring krijgt zowel op gebied van training als voeding,
En je je onderhoud echt zeker weet, is het tijd om verder te optimaliseren. Hoe verder je komt hoe effectiever en optimaler je te werk moet gaan om progressie te blijven boeken. (van 18 naar 12 is heel wat anders als van 12 naar 6). Dat laatste is lastiger en verijst meer optimalisatie in alles.
Aan de andere kant is het ordinaire Gemakzucht. Naar het motto: het moet wel leuk blijven en dingen ik wil de zaken eenvoudig houden. (terwijl Sean en inferno al lieten zien dat het ook makkelijk kan).
om hier nog even op in te haken:
aantal jaren geleden deed 98% hier gewoon simpel cutten of bulken op een vaste inname qua kcal en ekv.
Ook ik begon op die manier. Dit werkte de eerste maanden als een trein. ik werd sterker, gespierder en verloor vet. Zodra ik stagneerde op een van deze drie aspecten, ging ik voeding en/of training optimaliseren (al wist ik lang niet altijd hoe, was het wel steeds mijn doel).
tijdens mijn eigen proces van 35% vet naar een 7-8% vet, heb ik erg veel geleerd over cutten en manieren om dit te doen. Ik heb er in die cutperiode altijd voor gezorgd, dat ik qua kennis altijd net een stapje voor was. ik was extreem gedreven en constant probeerde ik te innoveren en erbij te leren. mede hierdoor heb ik qua vetverlies nooit op een plateau gezeten.
Ik wou de opgedane kennis graag delen met geintereseerden op het forum. Sommige members zoals falstyr hadden al hier en daar een artikel geplaatst over carb cyclen, en ik probeerde de al aanwezige kennis zoveel mogelijk aan te vullen met mijn eigen ervaringen en extra kennis.
Langzaam zag je een verschuiving en steeds meer mensen implementeerden in meer of mindere mate nieuwe principes. Steeds meer mensen pakten deze kennis op en verspreiden deze ook weer verder. Nu zie je toch best wel wat members die het opgepakt hebben en zelf er ook mee aan de slag zijn gegaan.
Er zijn tig andere manieren als de standaard 500 kcal boven of onder je gemiddelde "onderhoud" eten aka cutten/bulken. lang niet altijd hoeft het complexer te zijn. voor velen zal dit voor hun doelen goed werken.
Maar vaak wordt er nog steeds gekozen voor standaard cutten/bulken, terwijl andere aanpakken beter passen bij de doelen van deze persoon. Dit is dan weer gemakzucht of gebrek aan kennis.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by Toph View PostHey Pescatore,
Ik ben zelf van 20 naar 12% VP gegaan, terwijl ik het niet half zo goed aanpakte als Dyno net schetste. Dus komt goed bij jou zou ik zeggen. Op trainingsdagen at ik 3000kcal (dus op onderhoud) en op niet trainingsdagen at ik 2400kcal. Omdat mijn eiwitten en vetten hoog waren skipte ik vanzelf de carbs, maar hield niet eens een strak schema bij. Gaat jou met een strak schema dan zeker lukken. Wat ik ook merkte is dat het in fases eraf ging. Soms bleef ik een tijdje vast staan en even later was ik ineens weer flink gewicht kwijt.
Originally posted by Toph View PostTalelelelehah is gewoon soms een irritante betweter, daar was ik in ieder geval al lang achter.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door Robertyhurier@@ Mehmet Oz CBD Gummies This now not handiest guarantees that you acquire the real product but also affords the introduced protection of a 90-day cash-returned...
-
Kanaal: Algemeen
19 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 70kg 4x
- 70kg 6x
Safety bar back extension:
- 40kg 3x
- 22.5kg 10x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door AndrewGichols@@Sam Malone CBD Gummies Combining these blessings makes Sam Malone CBD Gummies an attractive preference for everyone looking to shed excess kilos accurately...
-
Kanaal: Algemeen
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
4 dagen geleden -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...4 dagen geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
6 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
1 week geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...1 week geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment