Stagnatie, normaal of schema vernieuwen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by aktito View Post
    Dat is ook de rede dat ik hem aanraad om nu 2 weken op/ net boven onderhoud te eten, het verhaal wat hij aangeeft schetst een persoon die een stofwisseling bezit die lastig 'op gang' blijft (dit kan komen door zijn vroegere eetgedrag) op het moment dat hij laag in cal gaat zitten, normaal wordt zo'n persoon een 8 weken op 2 weken af schema geadviseerd met elke week 1 dag op onderhoud, hierdoor zal hij iets minder snel vet verliezen maar niet stagneren.
    Dit is althans wat ze mij in wageningen leren.
    Daarnaast ben ik het overigens met je eens dat langeduur-cardio boven de 12% zinloos is (dwz 400 extra deficit op voeding staat gelijk aan 400 kcal verbranden met cardio) tenzij je het voor behoud/verbetering van algehele vitaliteit/conditie beoefend.

Kijk, als je laag in cal gaat oke. Dan is een refeed logisch. Maar zo laag zit die niet? Dus waarom helemaal 2 weken meer eten ipv de trainingsintensiteit omhoog gooien. Het idee van je klopt zoiezo maar of het beste advies is voor hem, ik zou iig niet zo doen.

Comment

• Originally posted by talalelh15 View Post
      Dat zeg ik indd niet, en je sarcastische toon laat je maar buiten.

Hij is nu op 18% waarom zou je in hemelsnaam meer eten? Je wilt je vet verlagen toch? Tenzij je mij gaat vertellen dat hij zo weinig gegeten hebt dat zijn stofwisseling op zon grootje ligt. Door puur hetzelfde te eten en de trainingsintensiteit hoger te leggen(hogere hartslag, hogere verbranding). De fout die hijzelf al gemaakt heeft is door al veel cardio te doen waardoor hij dat niet eens meer als tool kan gebruiken, dus als hij bij de 10/12% zit gaat het heeel erg moeilijk voor hem worden.
      Mja was niet echt een bewuste keuze die cardio, dit is gewoon primair wat ik doe. Heb ook een contractje dus denk niet dat men heel content is als ik dan niet meer kom opdagen

Het lijkt er overigens wel op dat het een stofwisselingsissue is, die iig wat is vertraagd tov de laatste 2 maanden. Wat ik erover kan vinden en ook hier als advies krijg is idd even op onderhoud te gaan zitten door met name kh te verhogen om daarna te gaan carbcyclelen. Qua trainingsintensiteit is het soms ook puzzelen aangezien ik vaak 6 dagen in de weer ben. Het is allemaal niet ideaal als krachtsporter maar dit is nu eenmaal hoe het is
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

• Goed om te lezen dat er uiteindelijk nog gewoon een normale discussie ontstaat.
        Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
        Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Je hebt waarschijnlijk issues je stofwisseling op gang te houden gezien je hoge vet% in het verleden, voeg een 2e portie groenten toe bij je avondeten.
          Ik heb eigenlijk altijd onder de 20% gezeten in het verleden. Geen idee hoeveel precies maar schat rond de 14%-15% Ik heb gewoon in no-time tijdens langdurige blessure icm met een tijdje in het buitenland een flinke jas erbij gegeten. Dat ben ik er nu weer af aan t halen. Dit gaat minder snel zo blijkt hahah. Maar ik heb dus geen verleden met overgewicht iig fwiw
          Last edited by pescatore; 08-09-2012, 14:25.

Comment

• Originally posted by Mvos View Post
            Goed om te lezen dat er uiteindelijk nog gewoon een normale discussie ontstaat.
            Als jij je ermee bemoeit durven we niet meer

Comment

• Originally posted by pescatore View Post
              Als jij je ermee bemoeit durven we niet meer
              Laat dat duidelijk zijn

Dat is in ieder geval mijn goede daad van vandaag!

Comment

• Mij kan het overigens niks schelen of ik met iemand discussier die 40 kilo squat of 400, iemand heeft verstand van zijn zaken of niet, of hij het in de praktijk brengt is een tweede, anders zou bijvoorbeeld elke voetballer zijn trainer moeten negeren
                Ik zou zelf gewoon een vaste refeed periode inlassen om 8 weken omdat me dat tijdens mijn voedingsgerelateerde studie is verteld dat 8-2 de ideale verhouding is voor mensen met een verhaal zoals jij, maar als carbcyclen oid goed werkt voor je is dat ook een prima uitkomst, dat je moet gaan aanpassen is in elk geval een feit en dat je daar achter bent is al een compliment waard aanzich.

Comment

• waarom praat je zo "het kan met niet schelen" ect.
                  Is toch nergens voor nodig?

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het helemaal niemand een reet interesseerd wat jij ervan vind.

Comment

• Nou ja op zich hoef je geen rocket-scientist te zijn om uit te vissen dat er iets moet worden gecorrigeerd als het minder gaat dan voorheen, maar tnx anyway. Ik had al besloten dat carbcyclen wss de beste optie is op dit moment. Was alleen nog benieuwd of mijn oplossing in mijn schema-tje afdoende was.

Mvos gedraag je

Comment

Mij kan het overigens niks schelen of ik met iemand discussier die 40 kilo squat of 400, iemand heeft verstand van zijn zaken of niet, of hij het in de praktijk brengt is een tweede, anders zou bijvoorbeeld elke voetballer zijn trainer moeten negeren
                      Ik probeer ook objectief te kijken en te luisteren

Comment

• Originally posted by mvos
                        waarom praat je zo "het kan met niet schelen" ect.
                        Is toch nergens voor nodig?

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het helemaal niemand een reet interesseerd wat jij ervan vind.
                        Neem aan dat iemand die om hulp vraagt m.b.t. voeding het advies van een student voedings-wetenschappen kan waarderen, hij vraagt het hier om opinies te verkrijgen van mensen met verstand, en aangezien mijn leven gericht is op het bestuderen van effecten van voeding denk ik dat ik in ieder geval tot de groep mensen behoor die een andere visie kan geven op zijn probleem, volgens mij is dat het principe van een sub-forum als deze.

Overigens reageer jij precies hetzelfde als ik in m'n vorige posts waaruit ik kan opmaken dat jij er precies eenzelfde stijl op na houdt als ik, hetgeen opzich in mijn ogen weinig mis mee is..

Edit: ben overigens allesbehalve op zoek deze discussie te vergallen dus beschouw mijn posts maar als ongeplaatst als je jezelf eraan ergert.
                        Last edited by akito; 08-09-2012, 14:57. Reason: Wel zo netjes om je even te citeren voor de duidelijkheid

Comment

• Ik vind dat je vaak wel wat nuttigs te melden hebt en net zo belangrijk mss, een positieve houding hebt

Comment

• Ik erger er mij niet aan hoor.
                            Ik vroeg met alleen af of het nodig is.

Ik reageer niet hetzelfde hoor,want je hoort mij niet zeggen dat ik het niet interessant vind wat je te vertellen hebt.

Comment

• Over wat voor stagnatie praat je eigenlijk? In percentages?
                              En je vet is gewoon met de tang gemeten, toch?
                              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

• Originally posted by Mvos View Post
                                Ik erger er mij niet aan hoor.
                                Ik vroeg met alleen af of het nodig is.

Ik reageer niet hetzelfde hoor,want je hoort mij niet zeggen dat ik het niet interessant vind wat je te vertellen hebt.
                                Ik denk niet dat hij het negatief bedoelde maar juist andersom

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X