Vraagje ivm voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje ivm voedingsschema

Hey allemaal.

Ik zal mij even voorstellen ben dus 25 jaar.
    Ik heb al een vrij lange tijd met overgewicht te kampen (weeg momenteel 122kg) 1m86
    Je zou het niet zeggen omdat ik vrij struis gebouwd ben en mijn vet bijna overal zit dus niet alleen in mijn buik.
    Nu heb ik een vriend die een bodybuilder is en die heeft al veel mensen geholpen om hun gewicht kwijt te raken dus ben ik langs bij hem gegaan.

Hij heeft mij een trainings- en voedingsschema (low-card diet) gemaakt.
    Ik zie hem ook 1 keer om de week om samen te trainen.
    Op het moment kan ik hem niet bereiken omdat hij in het buitenland zit maar heb een vraag ivm mijn voedingsschema die ik had vergeten om dat aan hem te vragen.

Dus ik heb een low-carb schema weinig koolhydraten veel eiwitten, ik moet 6 keer per dag eten, maar ik werk in ploegen elke week doe ik een andere shift grootste probleem is als ik de nacht doe.
    Moet ik mijn schema gewoon blijven volgen en zo eten?
    Dan is mijn laatste maaltijd tussen 01-03h in de ochtend

Iemand hierover meer info?

Hoelaat ga je slapen dan na die maaltijd tussen 1-3? Ik zou gewoon eten alleen koolhydraten op dat tijdstip vermijden. Neem aan dat, dat geen probleem is aangezien je al op een low carb diet zit.

Comment

Originally posted by citral View Post
      Hoelaat ga je slapen dan na die maaltijd tussen 1-3? Ik zou gewoon eten alleen koolhydraten op dat tijdstip vermijden. Neem aan dat, dat geen probleem is aangezien je al op een low carb diet zit.
      Ik werk tot 06h en ben thuis om 07h tegen dan kruip ik in mijn bed en slaap ik meestal tot 13-14h.
      Daarna begint mijn voedingsschema terug opnieuw.
      Mijn laatste maaltijd bestaat uit 500gram kwark of 250gram aangezien ik de 500gram niet helemaal binnen kan doen

Ik dacht wel dat het ok was maar ja je hoort altijd dat eten na 21-22h best wordt vermeden daarom mijn twijfel...

Comment

Originally posted by Gentei View Post
        Ik dacht wel dat het ok was maar ja je hoort altijd dat eten na 21-22h best wordt vermeden daarom mijn twijfel...
        Wat hier bedoeld wordt is dat het beter is om de laatste paar uur voordat je gaat slapen minder of geen koolhydraten meer te eten. De reden is dat je die tijdens je slaap niet nodig hebt (dus niet verbruikt) en dat die dan omgezet worden in lichaamsvet.
        In jouw geval is je dag/nacht ritme veranderd en dus lijkt het mij verstandig om je tijdstippen van eten daaraan aan te passen. Met andere waarden: de laatste paar uur voordat je naar bed gaat geen/weinig koolhydraten meer eten.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
          Wat hier bedoeld wordt is dat het beter is om de laatste paar uur voordat je gaat slapen minder of geen koolhydraten meer te eten. De reden is dat je die tijdens je slaap niet nodig hebt (dus niet verbruikt) en dat die dan omgezet worden in lichaamsvet.
          In jouw geval is je dag/nacht ritme veranderd en dus lijkt het mij verstandig om je tijdstippen van eten daaraan aan te passen. Met andere waarden: de laatste paar uur voordat je naar bed gaat geen/weinig koolhydraten meer eten.
          Mja maar dat is geen probleem mijn koolhydraten inname per dag is ongeveer 50gram dus dat is wel safe.

Comment

Das wel erg weinig, hoeveel Kcal eet je dan per dag?

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
              Das wel erg weinig, hoeveel Kcal eet je dan per dag?
              Ongeveer 1800

Comment

Ik ben geen fan van die low-carb diëten, het is een beetje onnodig namelijk. Maar goed if it works for you...
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                  Ik ben geen fan van die low-carb diëten, het is een beetje onnodig namelijk. Maar goed if it works for you...
                  Tja of het werkt kan ik moeilijk zeggen hé, ben er pas mee bezig, voorlopig vind ik het meevallen.

Waarom ben je geen fan?

Comment

50 gram is een ketodieet, moet je willen. Gaat in het begin ten koste van je trainingsintensiteit en algehele gesteldheid, je gaat ervan meuren en je wordt er zo plat van als een pannenkoek.

Met een gewicht als jij hebt zou ik gewoon een goed stuk onder onderhoud gaan zitten en je een voedingspatroon aanwennen wat ook voor lange tijd vol te houden is. Dan daalt je VP ook vlot en het is veel duurzamer.
                    Als je VP een stuk lager is en de daling stokt kun je altijd nog aan keto of carbcyclen oid beginnen.

Comment

Ik snap je probleem niet zo goed.. Misschien ligt het aan mij.
                      Als je een nachtdienst hebt, sta je ook later op. Als dat zo is dan schuift alles gewoon een paar uur op en verandert er verder niks aan de indeling en het aantal maaltijden. De uren die op de meeste schema's staan zijn richtlijnen en zijn meer bedoelt om aan te geven hoeveel tijd er tussen elke maaltijd moet zitten. Wanneer je begint met eten en stopt met eten hangt er puur vanaf hoelaat je opstaat en weer naar bed gaat. Je lichaam kan geen klok kijken.
                      People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                        50 gram is een ketodieet, moet je willen. Gaat in het begin ten koste van je trainingsintensiteit en algehele gesteldheid, je gaat ervan meuren en je wordt er zo plat van als een pannenkoek.

Met een gewicht als jij hebt zou ik gewoon een goed stuk onder onderhoud gaan zitten en je een voedingspatroon aanwennen wat ook voor lange tijd vol te houden is. Dan daalt je VP ook vlot en het is veel duurzamer.
                        Als je VP een stuk lager is en de daling stokt kun je altijd nog aan keto of carbcyclen oid beginnen.
                        Als het effectief een ketose dieet is, zorgt dat dan niet dat mijn vet omgevormd wordt als energie en verbrand? Dan vermindert het VP toch?
                        Voorlopig voel ik mij niet plat en hemeurig, juist tegonovergesteld, ik voel mij veel meer actiever en meer energieker...

Comment

Ik ben het eens met Emilio. Zowel qua tegenargumenten als hoe ik het aan zou pakken. Je moet het op lange termijn zien. Dit gaat een proces van maanden worden dus ik zou voor voeding kiezen die ik lekker vind, me energiek houdt en waar ik niet veel over na hoef te denken. Veel carb voedingsmiddelen zijn daarnaast ook lekker en verzadigend, maar dat is subjectief natuurlijk...
                          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

ondertussen heb ik een lastig probleem.

Ik ben al 5 kg kwijt ondertussen maar, hoe moet ik dit zeggen, sinds zaterdag ben ik niet meer naar het toilet geweest om...."een grote boodschap te doen"
                            Is dit normaal of...?

Wat ik wel merk is dat wanneer ik ongezond at, dus snoep en junk ik dagelijks naar het toilet moest zonder problemen, maar wanneer ik overschakelde op gezonde voeding, moest ik minder gaan...

vreemd hoor....

Comment

Inderdaad, je spijsvertering heeft tijd nodig om zich aan te passen aan je voedingsgewoontes.
                              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X