cardio → vetverbranding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cardio → vetverbranding

Bners?
    Ben op moment bezig met strongliftschema 5x5.
    Daarnaast wil ik elke training 30minuten cardio doen. Indien ik 1 x de tijd niet heb doe ik op de andere dagen 45minuten.

Doe altijd de crosstrainer.
    Op internet is veel te lezen over je maximale hartslag voor vetverbranding.
    Er wordt gesuggereerd dat je tussen de 60 en 70% van maximale hartslag moet zitten.
    Voor mij is dit 220 - 22 * 60% =119 en 220 - 22 * 70%=139.
    Nu meet ik me hartslag door me handen op de meetpunten van de crosstrainer te houden.
    Kan me hartslag heel constant houdrn tussen de 137 - 140 hpm.

Na een 30minuten zweet ik minimaal. Heb wel een natte onderrug, maar niet nat genoeg om me shirt nat te maken.
    Daarnaast ben ik ook totaal niet moe.

Gaat het wel goed? Doe al expres op 70%.
    Heb me twijfels of ik me vet wel verbrand.
    Verbrand +/- 230kcal na 30minuten (persoonlijk vind ik dit erg weinig)

Cardio, LIT/HIIT

Hopelijk heb je hier wat aan.
    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Hiit vs Lit..

Tsja, heb nu even uurtje van alles gelezen. Veel sportdoktoren hebben het toch over de 60-70% van maximale hartslag.

Ik geloof toch meer in lit dan hiit mbt puur vetverbranden. Je verbrand wel minder kcal, maar wel procentueel veel meer vet dan suikers. Hiit is meer voor conditie en daarbij komt kijken dat je veelnkcal verbrand. Hiervan is ver uut het grootste deel suikers.

Dus ga er dan toch vanuit dat lit beter is als vetverbranding je doel is

Comment

Ik heb er zelf geen verstand van, maar als ik het logisch bekijk is hiit beter dan een half uurtje lopen zonder enige inspanning.
        "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Ik lees hierover de laatste tijd best veel. En.......... Het schijnt niet uit te maken. Wat jij doet, dus tussen 60-70% hartslag is inderdaad optimaal voor vetverbranding. Je verbrand echter minder calorieën. Bij HITT verbrand je meer calorieën, maar minder in de optimale vetverbrandingszone (dus meer glycogeen). Wel is er sprake bij HITT van een soort na verbranding. Of te wel ook na de training verbrand het lichaam nog meer calorieën.

De resultaten (uit wetenschappelijk onderzoek) zijn dus nagenoeg gelijk. Volgens mij was het alleen wel zo, dat je langer moet trainen bij 60-70% hartslagtraining.
          Dus wat doe je liever: 45 minuten crosstrainer op 60-70% of 20 minuten HITT?

Comment

Originally posted by flater2 View Post
            Ik geloof toch meer in lit dan hiit mbt puur vetverbranden. Je verbrand wel minder kcal, maar wel procentueel veel meer vet dan suikers.

Dus ga er dan toch vanuit dat lit beter is als vetverbranding je doel is
            Even een rekensommetje:

STELLING:
            - je doet half uurtje lit, je verbrand 400kcal waarvan (ik noem maar wat) 80% vet is, dat betekent dat je grofweg 320 kcal vet verband.

- je doet half uurtje hiit, je verbrand 600kcal waarvan (ik noem ook maar wat) 60% vet is, dat betekent dat je grofweg 360 kcal vet verband.

Dat is wel een heel erg simpele rekensom, maar puur even ter illustratie, hierbij laat ik verder alle theoriën over zowel lit als hiit buiten beschouwing (zie Nocerino's topic).

Overigens: mocht puur vetverbranding je doel zijn, kun je dat ook bereiken met een goed voedingsschema en KT.

Comment

Originally posted by Fossah View Post
              Even een rekensommetje:

STELLING:
              - je doet half uurtje lit, je verbrand 400kcal waarvan (ik noem maar wat) 80% vet is, dat betekent dat je grofweg 320 kcal vet verband.

- je doet half uurtje hiit, je verbrand 600kcal waarvan (ik noem ook maar wat) 60% vet is, dat betekent dat je grofweg 360 kcal vet verband.

Dat is wel een heel erg simpele rekensom, maar puur even ter illustratie, hierbij laat ik verder alle theoriën over zowel lit als hiit buiten beschouwing (zie Nocerino's topic).

Overigens: mocht puur vetverbranding je doel zijn, kun je dat ook bereiken met een goed voedingsschema en KT.

Je geeft eigenlijk precies aan wat ik bedoel.

Comment

20-25 min HIIT is perfect. Dit schijnt de beste manier te zijn om je conditie te verbeteren en daarnaast schijnt het je metabolisme te versnellen waardoor je de dagen na je training ook nog calorieën blijft verbranden.

Comment

@fossah: volg stronglift schema. Zie me log ! Dus wat betreft trainschema zit het goed. Voedingschema moet ik nog perfectioneren. Wil me KH naar beneden brengen. Heb al een schema maar ga deze aanpassen. Vanavond is het plan hier even voor te zitten, waarna ik het resultaat hier zal posten.

Zit te denken op me middagbrood te vervangen door een kh arme maaltijd.
                  Salade van:
                  Gesneden paprika, komkommer, cherry tomaatjes, augurkjes, sla (van krob sla) en een gebakken kipfilet er doorheen. Maak dit op een zondagavond allemaal klaar. Stop dit in 5 bakjes. Heb ik elke werkdag mooi maaltje
                  Ofniet??

Comment

ik weet niet hoeveel mineralen en vitaminen je op vrijdag nog overhoudt als je het zondag al snijdt. zou ook voor hiit gaan doordat je langer je metabolisme verhoogt en als je daarna rustig aan doet met de KH zal je glycogeen ook aangevuld worden middels vetverbranding volgens mij (duurt wel wat langer wat je volgende trainingen zou kunnen beperken).

Comment

Ja nu kan ik het nog handelen als ik minder energie heb voor de training aangezien de gewichten me in dit deel van het schema makkelijk afgaan. Verwacht volgende maand meer moeite te krijgen en de maand erop moet ik alle zeilen bijzetten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X