dietiste

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dietiste

hallo iedereen,

zoals gezegd had ik vandaag een afspraak bij de dietiste
    allereerst waren dit de resultaten van de de BCM-analyse

gewicht; 75,8
    BMI;27,5
    lichaamsvet;28,1kg
    ECM(water,bot,bindweefsel);26,8kg
    BCM(massa spieren en orgaancellen);20,8kg
    ECM/BCM-index(verhouding extra/intracellulair;1,29
    lichaamswater;34,9liter
    %-celaandeel;43,7%
    fasehoek(kwaliteit van de magere massa);4,5
    META-index;21
    KAPA-index;1,67
    basisomzet(energieverbruik in rust);1270kcal

Het dieet word gevolgd volgens de insuline spiegel
    dus maw geen tussendoortjes meer maar alles verdelen in 3 maaltijden
    per dag en dit om te voorkomen dat er pieken zijn in de insuline spiegel en
    zo de vetverbranding op gang te zetten

Het ontbijt;
    -2sneden volkoren brood of ongesuikerde volkoren ontbijtgranen,havermout met melk/sojamelk(50g max 2x per week)
    -broodbeleg;bij voorkeur afwisselen tussen zoet,hartig en vleeswaren.
    2x zoet/week,2x hartig/week,2x vleeswaren/week,1x naar keuze
    het gaat hier uiteraard allem om mager beleg
    -1 stuk fruit,yoghourt of platte kaas(kwark)

2de Broodmaaltijd
    -2sneden volkoren brood
    -beleg idem als ontbijt maar ook variatie mogelijk
    bevoorbeeld 80 a 90g vis;gerookte zalm,tonijn,rolmops,makreel
    -Groenten;rauwkost;sla,tomaten,komkommer,wortel,vel dsla,witloof,.....(er mag 1 eetlepeldressing of light mayonaise gebruikt worden)
    -1stuk fruit

3 De warme maaltijd
    -150g aardappelen of 70g ongekookte deegwaren(volkoren)
    -Groenten verse of diepvriesgroenten zonder saustoevoeging.
    Aanbeveling;de helft van je bord of ongeveer 200 a 300g
    -vlees/vis;aanbeveling 175g mager vlees of 200g vis
    -Bereidingsvet 10-15g eetlepel per persoon
    -nagerecht;1stuk fruit of ander dessert maar beperkt houden <100kcal

Drank:2liter water per dag,max 4 tassen koffie per dag af en toe light frisdrank

Aandachtspunten!
    -4 tot 6u tussen de maaltijden -->eetpauze(voorkomen van de insulinestijgingen)
    -water tussendoor
    -2 x groenten per dag(rauwkost of soep bij de tweede broodmaaltijd en warme groenten bij de hoofdmaaltijd)
    -2 stukken fruit per dag
    -zin in iets zoet of alcohol,vlak na/bij de maaltijd
    -Na de laatste maaltijd niets meer -->maagrust
    -3 x per week bewegen of dagelijks 30min

Met dit schema komt de vetverbranding op de 1ste plaats en gaat er gekeken worden hoe mijn lichaam reageert,indien er sprake zou zijn van spierafbraak komen er extra eiwitten bij

Ben benieuwd naar jullie mening
    grtz jess

Wat een onzin over je insulinehuishouding. Naar mijn idee veel te weinig voedsel, hoeveel Kcals en welke E/K/V zou dit moeten zijn?

Comment

Op wat details na niet slecht als je kcal in orde zijn. Doe je ook krachttraining erbij? Zo ja dan dien je hier wel rekening mee te houden wat betreft KEV verhoudingen. Ik zou het echter anders indelen, uit praktisch oogpunt. 3 x eten zou voor mij veel honger opleveren. Insulineverhaal is volledig uit verband getrokken.

Hoe zijn al die cijfertje trouwens gemeten?
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

wtf, of je begrijpt niet helemaal wat de dietist je verteld of die dietist moet terug de boeken in. :S
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
          wtf, of je begrijpt niet helemaal wat de dietist je verteld of die dietist moet terug de boeken in. :S
          Valt wel mee toch? Als die kcals kloppen is het niet slecht. Ik zie geen probleem, nogmaals mits KEV en kcal een beetje in check is...

Comment

Daarom ben ik ook zeer benieuwd hoeveel Kcal dit is, ben lui vanavond, maar als jij je geroepen voelt.....

Comment

gaat me puur om dat insuline verhaal.

het eet schema ziet er inderdaad wel redelijk uit.
              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Nou ja buiten wat bro(in)science is het toch niet zo slecht? Ik heb mensen echt met crap-ass schema's van dietisten zien terugkomen. Die haat tegen die mensen altijd

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                  Op wat details na niet slecht als je kcal in orde zijn. Doe je ook krachttraining erbij? Zo ja dan dien je hier wel rekening mee te houden wat betreft KEV verhoudingen. Ik zou het echter anders indelen, uit praktisch oogpunt. 3 x eten zou voor mij veel honger opleveren. Insulineverhaal is volledig uit verband getrokken.

Hoe zijn al die cijfertje trouwens gemeten?
                  hey
                  de meting is gebeurd via elektroden op de rechtervoet en rechterhand als ik juist ben de bia methode?
                  Kan je me uitleggen wrm het "'insuline verhaal" niet juist is?Het is ook de eerste maal ik hier van hoorde
                  dus heb echt geen idee of dit allemaal klopt.
                  Volgens de dietiste is het beter 3 x per dag te eten omdat als je bv 6 x per dag eet zoals ik nu doe
                  dan krijg je al altijd pieken in je insuline spiegel en dit is niet goed voor de vetverbranding en dat is nu de eerste prioriteit bij mij.
                  ik doe momenteel 3 x per week cardio en krachttraining en idd als er sprake zou zijn van spierafbraak dan moeten er meer eiwitten in mijn dieet komen maar eerst wil ze zien hoe mijn lichaam nu al gaat reageren

Comment

Mja, die elektronische metingen zijn bijzonder onnauwkeurig.

Met de juiste voeding zul je nagenoeg geen relevante pieken in je insuline zien. Ook niet in je bloedsuiker als zodanig. Daardoor zul je ook minder trek in eten hebben.

Het is een beetje een lang verhaal om ff op te schrijven maar je kunt dit eventueel kijken voor een wat helderder beeld. Pas wel op de informatie is erg eenzijdig weergegeven en een beetje kort door de bocht dus je moet niet té veel conclusies gaan trekken op je eigen situatie als je je voeding op orde hebt. Je kcal zijn het belangrijkste om af te vallen. Hoe vaak wanneer je eet zijn minder belangrijk.

The Skinny on Obesity (Ep. 3): Hunger and Hormones- A Vicious Cycle - YouTube

The Food Revolution - AHS 2011 - YouTube

En kijk ook hier eens:

http://www.bodyrecomposition.com/articles

Comment

Mja, die elektronische metingen zijn bijzonder onnauwkeurig.

Met de juiste voeding zul je nagenoeg geen relevante pieken in je insuline zien. Ook niet in je bloedsuiker als zodanig. Daardoor zul je ook minder trek in eten hebben.

Het is een beetje een lang verhaal om ff op te schrijven maar je kunt dit eventueel kijken voor een wat helderder beeld. Pas wel op de informatie is erg eenzijdig weergegeven en een beetje kort door de bocht dus je moet niet té veel conclusies gaan trekken op je eigen situatie als je je voeding op orde hebt. Je kcal zijn het belangrijkste om af te vallen. Hoe vaak wanneer je eet zijn minder belangrijk.

The Skinny on Obesity (Ep. 3): Hunger and Hormones- A Vicious Cycle - YouTube

The Food Revolution - AHS 2011 - YouTube

En kijk ook hier eens:

Articles | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald
                      ok allereerst bedankt om niet direkt negatief te reageren
                      moet toegeven mijn motivatie ff een deuk gekregen had door sommige reacties.
                      morgen nieuwe dag dan bekijk ik rustig het 2de filmpje nog.
                      als je denkt dat je betere tips voor me hebt dan mijn schema dan hoor ik ze graag.
                      voor mij is nu het belangrijkste vetverbranding met zo min of liefst geen spierafbraak en als het
                      vetpercentage in orde is beginnen met meer spieren op te bouwen

Comment

Begin eerst met je voeding in de excellsheet te zetten, dan is het tenminste mogelijk een goed oordeel te vellen. Nu is het een beetje luchtfietserij. De productkeuze van je schema is niet dramatisch, en spieren moet je gewoon gelijk willen bouwen, die versnellen je vetverlies alleen maar. Moet ook gewoon kunnen met beginnersgains.

Comment

Originally posted by jesske View Post
                          als je denkt dat je betere tips voor me hebt dan mijn schema dan hoor ik ze graag.
                          voor mij is nu het belangrijkste vetverbranding met zo min of liefst geen spierafbraak en als het
                          Laat je niet gek maken. Je doet het voor jezelf. Het belangrijkste is dat je je door niks en niemand laat demotiveren. Het gaat een lange weg worden, maar als je het goed aanpakt is het prima te doen. Het is alleen volhouden, ook als het even niet zo loopt als je wilt. Iedereen is ergens begonnen.

Geloof in wat je doet, maar zorg ook dat je snapt wat je doet. Dat lukt niet in één dag maar beetje bij beetje dingen bijleren die voor jou belangrijk zijn. Als je het dan interessant blijkt te vinden gaat dat vanzelf.

Niet meer terug kijken en volle gas gaan!

Comment

Originally posted by jesske View Post
                            je probeert nu dit, ik zou wel even alles in een excelsheet zetten en dan kijken wat de totalen zijn.
                            Kijk dit gewoon een mand aan, je leert er alleen maar van.
                            vervolgens blijf je lekker lezen op bodynet/internet, ik weet zeker dat als het je allemaal interesseert je na een maand meer weet dan je eigen dieetiste.

Comment

Laat je niet gek maken. Je doet het voor jezelf. Het belangrijkste is dat je je door niks en niemand laat demotiveren. Het gaat een lange weg worden, maar als je het goed aanpakt is het prima te doen. Het is alleen volhouden, ook als het even niet zo loopt als je wilt. Iedereen is ergens begonnen.

Geloof in wat je doet, maar zorg ook dat je snapt wat je doet. Dat lukt niet in één dag maar beetje bij beetje dingen bijleren die voor jou belangrijk zijn. Als je het dan interessant blijkt te vinden gaat dat vanzelf.

Niet meer terug kijken en volle gas gaan!
                              Prima motivational, niks meer aan doen! Gogogo!!
                              - MKLP

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X