Cut diet en routine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cut diet en routine

Hey BN'ers,

Na de bevindingen die ik heb gedaan in het vorige topic over gestagneerde groei, waarvoor ik jullie allen wil bedanken begon ik te twijfelen of ik meteen door zou knallen of misschien even te cutten.

Ik ben dus sinds oktober (6 maanden), 5kg aangekomen en zie dat mn wasbordje weer een beetje uit beeld is, m'n borst wat vetter is en die lekkere ader op de biceps ook weer wat vervaagd is. Cutten zonder imponerend veel massa te hebben vind ik eigenlijk een beetje dom, maar voel me er sowieso niet zo fijn bij om wat hoger in vp% te staan. Daarbij denk ik dat forever bulking ook niet alles is, ik werk liever in (mini)-cycles.

Ben dus op het idee gekomen even te gaan cutten voor min. 1 maand tot max. 2 maanden. Niet alleen om het vet% te verlagen, maar ook om m'n metabolisme een schone start te geven (boosten) om vervolgens dubbel zo hard te gaan op het PHAT schema waar ik me bezig zal gaan houden tijdens de volgende bulk!

Wat betreft mijn routine: ik houd het in de cut graag wat simpeler, frequency iets omhoog en voornamelijk werken met zwaardere gewichten. Routine is afgeleid van het Forget Steroids: 5 Full Body Workouts For Serious Gains | Muscle & Strength schema.

Workout A
    Exercise Sets Reps
    Squat 4 4-6
    Bench Press 4 4-6
    Barbell Row 4 6-8
    Seated DB press 4 4-8
    Calf Raise 2 10-20
    Side bends 2 10-15
    Workout B
    Exercise Sets Reps
    Deadlift 2 4-6
    Leg press 2 12-15
    Incline DB press 4 6-10
    Pull-ups 2 8-12
    Dumbbell shrugs 2 8-12
    Barbell curls 4 8-10
    Standing calf raises 2 10-20
    Hanging leg raises 2 10-15
    Het schema werk net zoals SS; A/B/A B/A/B etc.

Voedingsschema (ook stats hierin vermeld)
    (Voeding op trainingsdagen scheelt alleen een schepje whey)

Zippyshare.com

Kon 'm niet in de bijlagen stoppen, vandaar zippy
    Last edited by GespierdeMug; 05-04-2013, 17:11.
    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Weet iemand hoe het nu precies zit met post-workout koolhydraten en eiwitten?

whey protein itself, and leucine especially, already increase insulin levels well above that level without further addition of carbohydrates. Carbohydrates alone (21,22) or in combination with protein (23) have no effect on muscle protein synthesis whatsoever.

As a conclusionthere is no necessity to add carbohydrates to your pre-and post-workout shakes, and most certainly not to add extremely high glycemic fast sugars that will result in the faster deposition of fat with caloric spillover.

Dit zou dus betekenen dat een bak kwark met een handje noten genoeg is na een workout?

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

wie weet, een andere lap studie op google zal je weer wat anders vertellen.
      gewoon je dagelijkse behoefte verdelen over je maaltijden en klaar ben je, toch
      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Ja is ook wel zo inderdaad, de totale inname blijft hetzelfde. Kan je misschien wat zeggen van m'n schema(s), of is het prima?

Comment

Je schema ziet er in orde uit. Al zou er wel een schouder-isolatie oefening bij mogen. Probeer het een aantal weken zou ik zeggen, dan weet je of het goed werkt. Ik raad je aan om om niet met een maximum gewicht te beginnen op de belangrijkste oefeningen, maar bijv. 70% daarvan te pakken en dan wekelijks verhogen met 2,5 kilo. Werkt prima voor mij. Good luck!

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
            Je schema ziet er in orde uit. Al zou er wel een schouder-isolatie oefening bij mogen. Probeer het een aantal weken zou ik zeggen, dan weet je of het goed werkt. Ik raad je aan om om niet met een maximum gewicht te beginnen op de belangrijkste oefeningen, maar bijv. 70% daarvan te pakken en dan wekelijks verhogen met 2,5 kilo. Werkt prima voor mij. Good luck!
            Ja ik miste ook al een lateral raise, maar ik kan er echt niet nog meer bijgooien. Misschien seated db press verdelen in 2 sets en 2 sets lateral? Ik weet nog niet precies hoe ik zal beginnen, aangezien het geen bulk schema is. Kcal zijn laag en je bent grote tijd catabool, dus als ik nu lichter ga trainen dan hebben m'n spieren geen reden om even groot te blijven als nu. Misschien iemand die dit kan bevestigen of weerleggen (evt dmv wetenschap).?

Wat zeg je van de voeding?

Comment

Qua voeding zit je prima.
              Het verstandigste is btw je huidige krachtstats proberen vast te houden, dus evt. volume verkleinen om kracht-behoud te kunnen waarborgen in de loop van de komende maand(en). Ik kan er artikelen over opzoeken als je die graag leest, alleen met een beetje evolutionair denken kun je al prima beredeneren wat je moet doen om je lichaam de indruk te geven dat de spiermassa essentieel is voor je functioneren (en dus niet opgebrand mag worden).

Comment

Originally posted by aktito View Post
                Qua voeding zit je prima.
                Het verstandigste is btw je huidige krachtstats proberen vast te houden, dus evt. volume verkleinen om kracht-behoud te kunnen waarborgen in de loop van de komende maand(en). Ik kan er artikelen over opzoeken als je die graag leest, alleen met een beetje evolutionair denken kun je al prima beredeneren wat je moet doen om je lichaam de indruk te geven dat de spiermassa essentieel is voor je functioneren (en dus niet opgebrand mag worden).
                Oke nice, ga zo clean en complex mogelijk anders houdt ik het niet vol Massa/kracht behouden is inderdaad de grootste zorg, volume als in aantal oefeningen/sets of in reps? Ben expres al laag gaan zitten op de compounds qua reps en de assist ook niet al te hoog. Als je iets zou kunnen vinden, dan lees ik graag ! En ja ik kan me daarin vinden, gaf het ook al een beetje aan in m'n vorige post geloof ik.

Thanks

Comment

Waarom 4 sets van 4-6 reps? Maak er dan maar gelijk 5x5 van en de isolatie oefeningen 3x8. En die schouderoefening op dag A kun je naar B schuiven. Dat heeft een positief effect op je uitvoering en vermindert de belasting op je schouders.

En waarom doe je kuiten in zowel A als B?

Workout A
                  • Squat
                  • Bench Press
                  • Barbell Row
                  • Side bends
                  • Hanging leg raise
                  • Standing calf raises

Workout B
                  • Overhead press of Push Press
                  • Leg press
                  • Deadlift
                  • Pull-ups
                  • Barbell curls + dips superset
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                    Waarom 4 sets van 4-6 reps? Maak er dan maar gelijk 5x5 van en de isolatie oefeningen 3x8. En die schouderoefening op dag A kun je naar B schuiven. Dat heeft een positief effect op je uitvoering en vermindert de belasting op je schouders.

En waarom doe je kuiten in zowel A als B?

Workout A
                    • Squat
                    • Bench Press
                    • Barbell Row
                    • Side bends
                    • Hanging leg raise
                    • Standing calf raises

Workout B
                    • Overhead press of Push Press
                    • Leg press
                    • Deadlift
                    • Pull-ups
                    • Barbell curls + dips superset
                    Inferno held! Bij nader inzien hanteer ik je voorgestelde schema, het ziet er dan zo uit (ongeveer):

Workout A

· Squat 5x5
                    · Bench Press 5x5
                    · Barbell Row 5x5
                    · Side bends 3x8-12
                    · Hanging leg raise 3x8-12
                    · Standing calf raises 3x6-10

Workout B

· Overhead press of Push Press 5x5
                    · Deadlift 2x5
                    · Leg press 3x6-10
                    · Pull-ups 3x6-10
                    · Barbell curls + dips superset 3x6-10 + 3x6-10

Comment

Er is wel een reden waarom ik die deadlifts na de leg press had gezet:

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/50977-squats-before-deadlifts.html
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

Geldt voor squatten en legpress hetzelfde dan denk je? Ik doe legpress meestal met een wat mindere ROM dan squatten zel, zodat het meer m'n quads belast.

Comment

Doe je 5x5 op statisch gewicht, opbouwend met 1 werkset of bijvoorbeeld 2 warm-ups en 3 werksets?

Comment

Originally posted by GespierdeMug View Post
                            eldt voor squatten en legpress hetzelfde dan denk je? Ik doe legpress meestal met een wat mindere ROM dan squatten zel, zodat het meer m'n quads belast.
                            die theorie heb ik nooit begrepen,
                            focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                              die theorie heb ik nooit begrepen,
                              Bij een full ROM spreek je ook een groot deel van glutes en hams aan, maar heb je een idee met de 5x5 en gewichten?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X