Crossfit: voeding en vetpercentage omlaag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Crossfit: voeding en vetpercentage omlaag

Hoi allemaal,

Ik ben hier nog vrij nieuw dus ik weet niet of mijn topic hier goed staat.

Ik zou graag jullie mening en advies willen over het volgende.

Momenteel werk ik met een voedingsschema en eet ik voornamelijk eiwitten en onder mijn behoeft omdat ik mijn vetpercentage omlaag wil hebben.
    Ik vraag mij alleen af of dit wel goed is i.c.m. de sport die ik doe, Crossfit namelijk. Dit is vrij intensief en ik merk dat ik minder energie/kracht heb doordat ik minder koolhydraten binnenkrijg.
    Ik zit er dus aan te denken om weer mee koolhydraten binnen te krijgen zodat ik toch het maximale uit mijn training kan halen.
    Mijn vraag is dus, of ik dat nog wel mijn vetpercentage omlaag krijg?

Ik hoor graag jullie gedachten hierachter.

Hoeveel eiwitten eet je? Grote kans dat je prima kan schrappen in je eiwitten en koolhydraten kan toevoegen
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
      Hoeveel eiwitten eet je? Grote kans dat je prima kan schrappen in je eiwitten en koolhydraten kan toevoegen
      Ik hou nu ongeveer 60/20/20 aan (ekv)

Comment

Originally posted by missy00 View Post
        Ik hou nu ongeveer 60/20/20 aan (ekv)
        Dit is niet waar hè ? Je moet serieus naar 40-40-20 o.i.d. toe gaan werken.

Comment

Originally posted by aktito View Post
          Dit is niet waar hè ? Je moet serieus naar 40-40-20 o.i.d. toe gaan werken.
          Ja ik zit momenteel hoog in eiwitten en laag in koolhydraten. Maar had zelf ook t idee dat deze verhouding niet goed was icm 4x crossfit per week.

Comment

Geen idee hoeveel kcal je eet, maar ik gok dat je meer eiwit eet dan ik

Zo weinig koolhydraten zijn gewoon de reden van je energietekort

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
              Geen idee hoeveel kcal je eet, maar ik gok dat je meer eiwit eet dan ik

Zo weinig koolhydraten zijn gewoon de reden van je energietekort
              mijn kcal behoefte is ca 1700 zonder sporten mee te rekenen en ik eet nu 400 kcal onder me behoefte. Dus 60% daarvan is eiwit.

Comment

kcal behoefte is altijd maar een schatting, zeker als jij je vetpercentage niet via een tang hebt gemeten. Zou best kunnen dat je daadwerkelijke behoefte hoger of lager ligt, dus ik zou daar niet blind op staren. Gewoon zorgen dat je genoeg energie hebt om hard te trainen (maar natuurlijk niet zoveel eet dat je vetter wordt), dan komt de rest vanzelf

Zeg ik heel simpel terwijl ik het altijd verdomd lastig vind om objectief naar mezelf te kijken, en me behoeftes in te schatten

Comment

misschien een goede tip
                  als je bang bent "vet"vd koolhydraten te worden
                  ga ze dan timen
                  dus in de uurtjes voor je workout gooi je de trage carbs omhoog(rijst/havermout e.d)
                  en naderhand weer een goede maaltijd..

dan heb je energie genoeg....en krijg je voldoende binnen voor het herstel
                  de rest vd tijd kun je dan wel wat lager in de koolhydraten gaan

dit werkte voor mij prima om mijn vet% drastisch te verlagen zonder in te leveren aan kracht/uithouding/energie

suc6 ermee!!!

Comment

Thnx voor de tips, ik ga hier is mee aan de slag en kijken hoe het gaat als ik mijn carbs omhoog ga gooien

Comment

Ik heb mijn voedingsschema aangepast en dacht ik deel m even zodat jullie evt ook nog op of aanmerkingen hebben. (de tijden zijn ongeveer, naar ik eet wel om de 2 a 3 uur.)

6:00
                      60 gr Brinta met 300 ml magere melk en 30 gr whey

9:00
                      bruine boterham met pindakaas

12:00
                      250 gram kwark

14:00
                      2 eieren

16:00
                      1 boterham met kipfilet
                      250 gram kwark

Ik train elke dag van 17:30 tot 18:45

direct na de training neem ik een whey shake met water en dextrose

om ca 19:30 20:00 een warme maaltijd gevarieerd met vlees en groente. (aardappelen eet ik eigenlijk nooit)

Dat is het laatste wat ik eet op een dag. Om 21:30/22:00 uur ga ik altijd naar bed.

Ik ben sinds een maand gestopt met roken en moet wel zeggen dat ik daarvoor wel de neiging heb gehad om meer te gaan eten en snoepen. Maar daar moet ik gewoon even op gaan letten.

Nu zit ik op een verhouding van 40/30/20 (ekv) en op 1500 kcal

Ik hoor graag wat jullie er van vinden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X