blijven cutten of eff op onderhoud?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• blijven cutten of eff op onderhoud?

Hey mede heavy metal liefhebbers ,

Ik zit nutraining 8 weken in de cut maar heb de indruk dat er de laatste dagen niet veel meer veranderd. Ik ben van 17.5 naar 12 % gegaan maar heb de indruk dat het niet meer opschiet. Ik doe nu alle dagen een uur cardio op de stairclimber gevolgd door men training van ongeveer een uurtje , en dit 6 dagen in de week . ik zit nu op 6 maaltijden per dag met 41gr eiwitten 28gr kh en 10gr vetten dit alles komt neer op 2200kcal .

Zou het verstandig zijn om een weekje ofzo op onderhoud te gaan of beter doorbijten en men voedingsschema wat aanpassen?
    Een cardiosessie is goed voor een 1100kcal (hoge intensiteit)

Groetjes

Sowieso eerst KT dan heb je meer energie, je glycogeen voorraden zijn veel hoger en zul je dus beter kunnen trainen. Hierna dan cardio doen dan zal de vetverbranding ook hoger zijn...
    I don't give a damn what you think..I'm doing this for me, so fuck the world feed it beans, it's gassed up, if it thinks it's stopping me..I'ma be what I set out to be, without a doubt undoubtedly..And all those who look down on me I'm tearing down your balcony.

Comment

In plaats van je voeding verhogen (meer kcal op een dag) kan je ook tijdelijk de hoeveelheid cardio wat verlagen. Zodat je dus het energieverbruik wat verlaagt.
      Ik vind trouwens de getallen die je noemt wat raar: je zegt dat je per dag 2200 kcal eet, en vervolgens dat je per dag 1100 kcal verbruikt met de cardio. Dan blijven er 1100 kcal over voor de overige 23 uur van de dag. Dat is ernstig onder je onderhoudsniveau, zelfs onder je BMR. Deze getallen klinken als "crash dieet" en zijn niet goed voor je metabolisme als ze correct zijn.
      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Zoals niet_hier zegt, is je kcal inname tegenover je uitgave niet optimaal.
        Verlaag de hoeveelheid cardio of verhoog je inname, dit klinkt tegenstrijdig maar het lichaam wil eenmaal niet naar een laag vetpercentage!!

Eerst krachttraining, dan cardio is een grote verbetering mbt het totaal van je workout! Let er wel op dat je kcal uitgave van je krachttraining dan omhoog gaat, ik weet niet of je cardio drastisch zal dalen! Kijk hier even goed naar en neem daarna de beslissing of je minder cardio gaat doen of meer gaat eten!

Comment

1100 kcal per uur op een stairclimber lijkt me ook optimistisch berekend...

Comment

Originally posted by Theodore Rex View Post
            1100 kcal per uur op een stairclimber lijkt me ook optimistisch berekend...
            Die discussie wilde ik nog maar niet aangaan. Maar zelfs als het de helft zou zijn blijft er nog te weinig kcal over voor de overige 23 uur van het etmaal.

Comment

Hey bedankt voor de reacties. Ga men inname met de helft verhogen , .
              Even ter verduidelijking , het aantal verbruike kcal per cardio sessie word berekend met het metabool equivalent of MET

Energieverbruik per minuut (kcal/min) =intensiteitswaarde (MET) ×3.5 ×GEWICHT :200

In mijn geval dus 12MET × 3.5 ×92 kg ÷ 200 =19.32kcal/min ×60 min =1159.2kcal

Comment

iedereen met gezond verstand zou toch moeten weten dat dit niet kan kloppen...
                Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

En waarom zou dit niet kunnen kloppen

Comment

Originally posted by memento View Post
                    Hey bedankt voor de reacties. Ga men inname met de helft verhogen , .
                    Even ter verduidelijking , het aantal verbruike kcal per cardio sessie word berekend met het metabool equivalent of MET

Energieverbruik per minuut (kcal/min) =intensiteitswaarde (MET) ×3.5 ×GEWICHT :200

In mijn geval dus 12MET × 3.5 ×92 kg ÷ 200 =19.32kcal/min ×60 min =1159.2kcal
                    Ik heb grote twijfels bij die formule. Bij de meeste cardio activiteiten (joggen, fietsen, etc.) verbruik je zo'n 500 a 700 kcal per uur. Maar zelfs dan ben je bezig met een crashdieet en zou je je calorie inname moeten verhogen om te voorkomen dat je metabolisme inzakt.

Comment

Ik begrijp je grote twijfels bij deze formule maar ze word al sinds 1999 gehanteerd door bloso , de sportadministratie van de vlaamse overheid .
                      Ik heb mijn kcal iname met de helft verhoogd van 2200 naar 3300 , hopelijk begint het snel terugte vorderen .

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X