Hallo,
Ik ben al een poosje bezig met sporten(fitness) met als doel afvallen. Alleen zijn er nog geen resultaten. Ik ben zelfs wat aangekomen!
Ik sport 2 keer per week, doe voornamelijk kracht (met 20min cardio)
Nu ben ik heel internet aan het aflezen over het cutten en voedingsschemas e.d.
Ik wil hier echt fanatiek een begin aan maken, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik heb via dit forum wel mijn dagelijkse hoeveelheid kcal etc berekend. Maar dan loop ik vast.
Ter info: Ik ben 20 jaar, 1,90m en weeg 97 kilo. Mijn hoofddoel is afslanken, met daar naast spieropbouw kweken. Mjin dagelijkse beweging is gewoon ronduit slecht (Op de 2 dagen sporten na)
Dit is wat ik al berekend had:
2839 kcal - 500 = 2339 kcal
Eiwitten 288 gr = 1152 kcal
Vetten 80 gr = 720 kcal
1152+720 = 1872 kcal
2339- 1872/4 = 116 gr koolhydraten
Klopt dit? En hoe moet ik nu beginnen met een voedings schema maken?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, want ik ben ten einde raad.
Groeten,
Ik ben al een poosje bezig met sporten(fitness) met als doel afvallen. Alleen zijn er nog geen resultaten. Ik ben zelfs wat aangekomen!
Ik sport 2 keer per week, doe voornamelijk kracht (met 20min cardio)
Nu ben ik heel internet aan het aflezen over het cutten en voedingsschemas e.d.
Ik wil hier echt fanatiek een begin aan maken, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik heb via dit forum wel mijn dagelijkse hoeveelheid kcal etc berekend. Maar dan loop ik vast.
Ter info: Ik ben 20 jaar, 1,90m en weeg 97 kilo. Mijn hoofddoel is afslanken, met daar naast spieropbouw kweken. Mjin dagelijkse beweging is gewoon ronduit slecht (Op de 2 dagen sporten na)
Dit is wat ik al berekend had:
2839 kcal - 500 = 2339 kcal
Eiwitten 288 gr = 1152 kcal
Vetten 80 gr = 720 kcal
1152+720 = 1872 kcal
2339- 1872/4 = 116 gr koolhydraten
Klopt dit? En hoe moet ik nu beginnen met een voedings schema maken?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, want ik ben ten einde raad.
Groeten,
Comment