Cutten/afvallen, waar moet ik beginnen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutten/afvallen, waar moet ik beginnen.

Hallo,

Ik ben al een poosje bezig met sporten(fitness) met als doel afvallen. Alleen zijn er nog geen resultaten. Ik ben zelfs wat aangekomen!

Ik sport 2 keer per week, doe voornamelijk kracht (met 20min cardio)

Nu ben ik heel internet aan het aflezen over het cutten en voedingsschemas e.d.

Ik wil hier echt fanatiek een begin aan maken, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik heb via dit forum wel mijn dagelijkse hoeveelheid kcal etc berekend. Maar dan loop ik vast.

Ter info: Ik ben 20 jaar, 1,90m en weeg 97 kilo. Mijn hoofddoel is afslanken, met daar naast spieropbouw kweken. Mjin dagelijkse beweging is gewoon ronduit slecht (Op de 2 dagen sporten na)

Dit is wat ik al berekend had:

2839 kcal - 500 = 2339 kcal
    Eiwitten 288 gr = 1152 kcal
    Vetten 80 gr = 720 kcal

1152+720 = 1872 kcal
    2339- 1872/4 = 116 gr koolhydraten

Klopt dit? En hoe moet ik nu beginnen met een voedings schema maken?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, want ik ben ten einde raad.

Groeten,

Wie zegt dat je nog geen resultaten hebt? Je kunt vet zijn verloren en spieren zijn aangekomen, en aangezien spieren zwaarder zijn kun je idd zijn aangekomen.

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
      Wie zegt dat je nog geen resultaten hebt? Je kunt vet zijn verloren en spieren zijn aangekomen, en aangezien spieren zwaarder zijn kun je idd zijn aangekomen.
      Daar heb je gelijk in natuurlijk. Maar ik ben nu al dik een half jaar bezig en als ik in de spiegel kijk is het er niet veel beter van geworden.

Maar goed, ondanks dat, wil ik ook gewoon een gezond en verantwoord voedingspatroon op bouwen.

Groeten,

Comment

We hebben hier een eigen topic met hulp voor je voeding. Dat kun je invullen.
        Je zal zo van iemand wel n linkje krijgen, even geduld kerel t komt goed.

Comment

je weet wat je behoeftes zijn zo te zien nu is het de juiste producten kiezen en deze opvullen tot aan je behoefte.. good luck

Comment

Maar hoe weet ik nu zeker of deze behoeftes wel kloppen?

Als ik het goed begrijp moet ik nu dus +/- 2400 kcal op een dag innemen? Waarvan 1100 kcal eiwitten, 720kcal aan vetten en 116 gr aan koolhydraten?

En maak je dan 1 schema voor alle dagen?(inclusief de dagen die ik train)

Hoelang zal het gaan duren voordat ik veranderingen zal gaan zien?

Sorry voor al deze vragen, maar ik ben echt een leek op dit gebied. Ik heb ook al heel wat stickies afgelezen maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

En als laatst, wat voor producten worden aangeraden bij de eiwitten, vetten en kh?

Alvast bedankt!

Comment

Als je de stickies door hebt gelezen en je je daaraan hebt gehouden, zou je behoefte goed moeten zijn. Dan moet je de boel nu in gaan vullen met voedsel.

Eiwitrijke producten: Magere kwark, kip, vlees, vis, ei, noten en whey.
              Vetrijke producten: vette vis, vlees, noten en ei.
              Veel koolhydraten: volkoren brood, volkoren pasta, rijst, brinta en havermout.
              Ik doe een gok

Comment

Ik heb alles even zorgvuldig op nieuw berekend en kom nu met verschillende websites en theorieën op een dagelijks onderhoud van +/- 2500 kcal.

Nu heb ik verschillende stickies gelezen en in de een wordt vermeldt dat je je eiwitten, vetten en kh moet berkenen doormiddel van je lichaams gewicht, en een andere methode zegt doormiddel van percentages. Met beide kom ik op andere waarden uit.

Wat is voor mij nu het beste. De berekening met lichaams gewicht komt bij mij hier op uit:

Dagelijks onderhoud = 2500 kcal
                Cut = 2500 - 500 = 2000 kcal

Eiwitten = 97 x 2.5 = 243 gram = 972 kcal

Vetten = 60 gram = 540 kcal

Koolhydraten = 972+540 = 1512; 2000-1512= 488/4 = 122 gram
                En met percentages dit:

Dagelijks onderhoud = 2500 kcal
                Cut = 2500 - 500 = 2000 kcal

Eiwitten = 2000 x 35% = 700 kcal

Vetten= 2000 x 20% = 400 kcal

Koolhyraten = 2000 x 45% = 900 kcal
                Wat is voor mij de goede methode? Zodra ik weet of dit goed is kan ik dan namelijk beginnen met het opstellen van een voedingschema.

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                  We hebben hier een eigen topic met hulp voor je voeding. Dat kun je invullen.
                  Je zal zo van iemand wel n linkje krijgen, even geduld kerel t komt goed.
                  Bedoel je bijvoorbeeld deze link: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-ingevuld.html
                  Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                    Aah bedankt! Super handig, ik ga me hier na de kerst eens even goed inverdiepen!

Comment

Hallo,

Het is nu weer een tijdje geleden dat ik voor het laatst gereageerd heb, maar door drukte ben ik er nog niet aan toegekomen om een goed voedingsschema op te stellen.

Echter heb ik me er wel in proberen te verdiepen.

Ik vroeg me af of je ook ergens een soort van (deskundige) hulp kan krijgen bij het maken van voedingsschema's.

Ik vind het erg lastig om te bepalen wat er in het schema in moet, hoeveel en wanneer ik bepaalde gerechten etc. moet nemen.

Doordat ik er niet uitkom motiveert het me ook niet echt om er nog meer over te lezen en op te zoeken.

Misschien is er wellicht iemand op het forum die me kan helpen bij het samenstellen bij een schema? En dan vooral helpen bij wat voor soort eten er in moet en wat wel mag en niet mag.

Ik hoop dat jullie me begrijpen. En nee, ik ben niet te lui om het zelf allemaal te doen en op te zoeken, dat heb ik al gedaan.

Groeten,

Comment

Als je 25-35 euro kan missen dan is Dynobet bereid een compleet en zeer duidelijk schema voor je te maken. Ook voor advies is hij altijd wel te porren. --> KLIK <--

Heb je dit er niet voor over of ben je zelf een beetje creatief? Download dan alsnog het excel bestandje en vul hier in wat je eet / wat je wilt eten. Dit bestand is zeer uitgebreid en bevat al een lijst met tientallen producten, die je eventueel zelf nog kunt aanvullen met producten en voedingswaardes. --> KLIK <--
                        Squat 8x 97,5kg ¤ Deadlift 8x 100kg ¤ Dumbell Bench​ 8x 60kg

Comment

Bedankt voor de reactie.

Die sheet invullen heb ik geprobeerd, maar zonder een soort van vergelijkings materiaal kom ik daar ook niet goed mee uit.

Misschien dat ik Dyonobet overweeg. Dan weet ik (als het goed is) zeker dat het schema goed en effectief is.

Morgen wou ik eerst eens bij de sportschool vragen of hun mij misschien kunnen helpen. Alleen weet ik niet of dit gebruikelijk is?

Groeten,
                          Last edited by Bulletje258; 02-02-2014, 22:53.

Comment

Daar kun je het zeker vragen, dat is in de meeste sportscholen niet meer dan normaal. Echter heb ik persoonlijk bij meerdere sportscholen bij mij in de buurt het idee dat ze er geen kaas van hebben gegeten, dus wellicht doe je er beter aan om hier de stickies (nogmaals) goed door te lezen in het voedingsgedeelte.

En vergelijkingsmateriaal is er in principe niet. Voedingsschema's zijn voor iedereen volledig anders, omdat ze volledig gericht zijn op een bepaald persoon en een bepaald doel.
                            Squat 8x 97,5kg ¤ Deadlift 8x 100kg ¤ Dumbell Bench​ 8x 60kg

Comment

Originally posted by Lolloler View Post
                              En vergelijkingsmateriaal is er in principe niet. Voedingsschema's zijn voor iedereen volledig anders, omdat ze volledig gericht zijn op een bepaald persoon en een bepaald doel.
                              Ik snap dat elk voedingsschema anders is, maar ik doel meer op het indelen. Welke keuzes moet ik maken, wat kan ik beter 's ochtends wel of niet eten... etc. etc.

Maar goed,

Ik ga morgen nog even bij de sportschool informeren, of die me kunnen helpen. En anders ga ik overwegen om Dynobet in te schakelen!

Bedankt!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X