vraagjes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraagjes

hallo

vraag 1
    hoe betrouwbaar is een weegschaal met vetpercentage meting?

vraag 2
    is er een berekening om de gemidelde vetpercentage te weten te komen met behulp van gewicht lengte ??

grt patrick

Vraag 1: Absoluut niet betrouwbaar.
    Als je meer vocht in je lichaam heb, is het vetpercentage al heel anders als je weinig vocht heb.
    Ligt er ook nog aan wanneer je meet.
    Niet te vertrouwen dus.

Beste is nog steeds 4 puntmeting en dan heb je nog niet echt een betrouwbaar beeld, want op de ene plek zit meer (benen bij vrouwen) dan op de andere.

Onderwatermeting is het betrouwbaarst geloof ik.

Ach...ik doe nu al een tijdje aan deze sport, heb me al die tijd blind gestaard op metingen, werd er onzeker van.
    Nu meet ik zomaar nog eens een keer, maar ik ga nu echt op de spiegel af, dat is toch wel het betrouwbaarst wat er is.

Vraag 2: even googlen
    Sponsored by:
    Inshapesupplements

Comment

Weegschaal is idd niet betrouwbaar.
      Meting met de tang is een stuk beter, met die verschillen waar Corina het over heeft wordt rekening gehouden doordat er verschillende tabellen zijn voor mannen en vrouwen en ook de leeftijd speelt een rol.
      Overigens is ook die niet perfect natuurlijk, maar als je de meting alrijd door dezelfde persoon laat doen en die heeft er voldoende ervaring mee geeft het wel een heel betrouwbaar beeld van de veranderingen. Het absolute percentage zal misschien niet perfect zijn maar of je bf stijgt of daalt en met hoeveel procent is wel prima te volgen.
      Overigens geldt dat laatste in mindere of meerdere mate wel voor alle soorten van meting, je progressie is over het algemeen redelijk te volgen door altijd dezelfde meting op dezelfde tijd door dezelfde persoon/machine te laten doen.

Die berekeningen waar je naar vraagt zijn er wel maar zijn over het algemeen zo mogelijk nog onbetrouwbaarder dan de weegschaal dus heb je niks aan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X