afvallen en vetpercentage

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• afvallen en vetpercentage

vandaag me eigen gewogen en vetpercentage gemeten, resultaat, 2 kilo afgevallen en ongeveer 1.1% vet aangekomen, hoe kan dit, heeft iemand daar ervaring mee????????

Dan ben je dus nog meer dan 2 kilo afgevallen in spier en vocht enzo...
    Heb je een kuurverleden? Hoe is je voeding? Hoe is je training? Zijn gewicht en bf opdezelfde tijd en manier gemeten als de vorige keer? En op welke manier is het bf gemeten?

Comment

ontbijt kcal E K V
      Krentenbrood 50 gr 128 4 25 2
      Kaas(20+) 25 gr 67 10 0 3
      Melk(halfvol) 180 ml 90 6 9 3
      yoghurt(m) 200 gr 66 8 8 0
      margarine 10 gr 75 0 0 8

tussendoor
      sinasappel 1 stuk 48 1 11 0
      yoghurt(m) 150 gr 50 6 6 0

lunch
      brinta 30 gr 110 4 22 1
      melk(halfvol) 200 ml 100 7 10 3
      ei-eiwit 3 stuk 48 12 0 0

Tussendoor
      kippebouillion 200 ml 20 1 4 0
      kwark(m) 300 gr 168 29 10 0
      appel 1 stuk 60 1 14 0

avondeten
      kabeljouwfilet 320 gr 288 58 0 5
      tomatenpuree 30 gr 29 1 6 0
      erwten 50 gr 41 3 6 0
      rijst(zilvervlies) 180 gr 664 16 140 4

tussendoor
      biogarde mager 200 gr 66 8 8 0
      amandelen 20 gr 116 4 1 11
      walnoten 15 gr 99 2 1 9
      shake 30 gr 120 26 3 0
      appel 1 stuk 60 1 14 0

totaal 2513 208 298 49

probeer dagelijks te varieren, zit elke dag wel ongeveer op dezelfde waardes

Comment

Schema zegt me niets zonder je behoefte erbij en daarbij beantwoord het maar een heel klein deeltje van alle vragen die ik je heb gesteld.
        Als je werkelijk wilt weten wat er fout gaat zul je toch echt met wat meer informatie moeten komen, stel die vragen niet voor niets hè.

Comment

ben pas een 6 maanden bezig met trainen, ben 31 jaar, lengte 1,89/gewicht 120kg en bf 27. woog eerst 136 kg en heb dit terug weten te brengen tot de 120 kg, probeer er nu uit te vinden hoe ik nog verder kan afvallen en mijn bf verlagen zonder mijn spiermassa te verbruiken. ik heb geen kuurverleden en train 3 dagen mijn spiergroepen en en doe 5 keer in de week cardio
          vetpercentage is gemeten door zo'n omron handmeter.

Comment

Daar hebben we iig al gelijk probleem 1 te pakken, die Omron.
            Zijn leuk ter indicatie maar zeker niet al te betrouwbaar. Hoe meer de omstandigheden verschillen hoe groter de onbetrouwbaarheid, dus wederom de vraag of alles op dezelfde tijd en onder dezelfde omstandigheden is gemeten.
            Gezien jouw stats zit er toch behoorlijk wat spiermassa onder het vet, dat is al 1 factor die de Omron sterk beïnvloed. Als voorbeeld, bij Cur (1.87, 115 kg) geeft de Omron gemiddeld zo'n 4% teveel aan. Daarnaast wijkt dat ding nogal af afhankelijk van je laatste eetmoment, heb je minder dan 2 uur voor meting gegeten heb je alweer een afwijking te pakken.

Verder is het bv mogelijk dat je vocht vasthoudt, weet niet hoeveel je drinkt en of het goed verdeeld is over de dag.
            Je vvm bestaat niet alleen uit spier hè maar uit alles wat geen vet is.

Als je bang bent spiermassa in te leveren kun je het accent wat meer naar de krachttraining verleggen, zonder al te veel cardio in te leveren trouwens. Betwijfel persoonlijk of dat direct nodig is; denk dat je heel behoorlijk bezig bent en dat het huidige 'probleem' vooral veroorzaakt wordt door afwijkingen in de metingen en evt gewenning aan je eetschema, weet niet hoe lang je dit al volgt.
            Bepaal anders je behoefte opnieuw en kijk of je voedigsschema niet boven je behoefte zit óf te ver eronder, 500 kcal onder je behoefte is meer dan zat.
            Succes!

Comment

heb nog opeens mijn behoefte onder de loep genomen, zit nu met mijn dieet rond de 2500 kcal maar volgens de berekening moet ik op ongeveer 3000 calorieen zitten dus dat zou betekenen dat ik nog 500 kcal meer moet eten, op de sportschool hebben ze gezegd dat ik om af te vallen zo laag mogelijk met kcal moet gaan zitten, het liefst zo laag dat ik net geen honger gevoel krijg, mijn inziens is het dan misschien toch verstandiger om naar die 3000 kcal te gaan en dan de verdeling hoog in eiwitten en laag in kh en v te gaan zitten.
              zou dit misschien ook het probleem kunnen zijn???

Comment

Wat je zegt kun je proberen als je wilt, maar als je behoefte 3000 kcal is en je gebruikt 2500 kcal zit je op zich dus prima.
                Is 500 kcal onder je behoefte en daar zou je heel behoorlijk vet mee moeten kunnen verbranden, als uiteraard je training en cardio ook op orde zijn zoals bij jou.

Comment

sorry, ben even onduidelijk geweest, die 3000 kcal is berekend om aftevallen, ik geloof even uit mij hoofd dat mijn bmr zit op 3500 kcal en nog iets, dus moet eigenlijk zitten op die 3000, als je het zo bekijkt

Comment

Zou kunnen idd, als je te ver onder je behoefte zit gaat je lichaam juist vasthouden uit angst dat het tekort komt.
                    Hoog in eiwitten en laag in koolh/vet klinkt allemaal leuk maar is nogal relatief.
                    Zo'n 20% goede vetten heb je echt wel nodig, daaronder is dus niet goed. Te weinig koolh zorgt weer voor vermoeidheid/lusteloosheid en te veel eiwitten hebben weinig nut belasten alleen wel je lichaam veel zwaarder.
                    Percentages zijn nogal perssonlijk, wat voor de ene goed werkt vindt de ander weer niets. Zou toch als richtlijn mee willen geven; 20-25% vet, 2 tot 3 gr eiwit per kg vvm (ook hierover lopen de meningen nogal uiteen maar is mi zat) en dan dus de rest koolhydraten.

Afhankelijk van hoe je erop reageert kun je uiteraard wat schuiven met de percentages.

Comment

bedankt voor je reactie, ga het een en ander uit proberen, heb nu mijn kcal op 2800 gezet, kijken wat dat de komende weken doet, ik hou je op de hoogte.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X