Voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding

Hai

sinds ongeveer 4 maanden ben ik aan het fitnessen.

Het hangt af van mijn werkschema natuurlijk maar zo ziet mijn schema er ongeveer uit:

2 x per week body combat
    1 x per week steppen
    1 x per week een andere groepsles (o.a. bbb, dance aorobics)
    1 x per week krachttraining

Mijn doel is om af te vallen en een beetje gespierde armen zou leuk zijn, maar is niet het belangrijkste.
    Het gaat heel goed, ik ben al bijna slank
    Tot nu toe heb ik niet echt op mijn voeding gelet en daar wil ik verandering ik brengen
    Ik heb op internet al een beetje gezocht, maar ik kom er maar niet uit..

Mijn vragen zijn;
    wat kan ik het beste eten voor het sporten, is dat bij krachttraining en groepslessen hetzelfde?
    wat kan ik het beste eten na het sporten?

Ik wil graag een voeding die meehelpt met afslanken en voeding die me extra energie geeft om lekker mee te springen met de groepslessen
    Ik weet niet zo goed in welke voeding veel koolhydraten zitten en eiwitten enzo, dus als het kan graag voorbeelden van gerechten ik ben niet vervelend.. hihi

Rond krachttraining zijn met name de eiwitten erg belangrijk en dan vooral erna. Dit omdat je de spieren een beetje beschadigd (als je het goed doet) en de eiwitten vervolgens nodig zijn om goed te herstellen.
    Bij de cardio lessen geldt dat een stuk minder hoewel zelfs daarna een portie eiwitten geen kwaad kan en zelfs aan te raden is. Ervoor heb je meer aan koolhydraten, om de benodigde energie te leveren.

Beetje lastig om zomaar wat producten te gaan roepen die je kunt/moet nemen en de hoeveelheden zijn al helemaal niet te doen.
    Wat je rond trainingen eet hangt nauw samen met wat je de rest van de dag eet, een volledig voedingsschema dat goed uitgebalanceerd is en dat precies binnen jouw persoonlijke behoefte past is dus veel nuttiger dan alleen rond de trainingen op je voeding letten.

Check ook vooral ff voedingsschema's van anderen hier op het board, bij veel ervan staan netjes de voedingswaarden vermeld en er zijn ook allerlei links te vinden naar sites met voedingswaarden. Die kunnen je allemaal helpen om tot een eigen schema te komen.
    Zoals ook in de regels staat doen we niet aan kant en klare schema's dus wat eigen inzet is noodzakelijk.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X