Mijn dieetschema! Tips en opmerkingen zijn altijd welkom!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn dieetschema! Tips en opmerkingen zijn altijd welkom!

HIER VOLGT MIJN DIEET SCHEMA:

Gedetailleerd voedingsschema Michael Jong (dieetschema)

08:00 uur Whey Eiwit shake Cal 85 Eiw 20 Kool 1
    90 gram Brinta Cal 292,50 Eiw 10,35 Kool 58.50
    Banaan Cal 123 Eiw 1,8 Kool 28.2
    1 visolie capsule
    De Banaan en Brinta prak ik door elkaar met water J
    Heel Ei gekookt Cal 80 Eiw 7,3 Kool X
    Totaal maaltijd 1 Cal 580,50 Eiw 39,45 Kool 87.7

10:00 uur 2 broodjes kipfilet Cal 167 Eiw 12 Kool 28
    Vitamine C 1000 miligram

Totaal maaltijd 2 Cal 167 Eiw 12 Kool 28

12:00 uur Avondeten ong. Cal 500 Eiw 15 Kool 90
    1 Tomaat Cal 14 Eiw 0,8 Kool 2.3
    Avondeten is altijd Miihoen of rijst!

Toaal maaltijd 3 Cal 514 Eiw 15,08 Kool 92.3

14:00 uur 2 broodjes kipfilet Cal 167 Eiw 12 Kool 28
    Davitamon Compleet Dragees 1 pil
    Totaal maaltijd 4 Cal 167 Eiw 12 Kool 28

16:00 uur 2 broodje kipfilet Cal 167 Eiw 12 Kool 28
    75 gram tonijn Cal 74,25 Eiw 17,62 kool X
    Davitamon B Complex Forte Dragees 1 pil
    Totaal maaltijd 5 Cal 241,25 Eiw 29,62 Kool 28

17:30 uur Banaan Cal 123 Eiw 1,8 Kool 28.2
    Toaal tussendoortje 1 Cal 123 Eiw 1,8 Kool 28.2

Voor het rennen Banaan Cal 123 Eiw 1,8 Kool 28.2
    Totaal tussendoortje 3 Cal 123 Eiw 1,8 Kool 28.2

Direct na training Whey Eiwit shake+ Cal 85 Eiw 20 Kool 1
    29 gram Dextrose Poeder
    Totaal tussendoortje 4 Cal 85 Eiw 20 Kool 1

30 min na training 3 broodjes kipfilet Cal 250,50 Eiw 18 Kool 42
    Banaan Cal 123 Eiw 1,8 Kool 28.2
    Totaal maaltijd 6 Cal 373,50 Eiw 19,8 Kool 70.2

(Voor het slapen) 400 gram kwark Cal 240 Eiw 41,24 Kool 16
    1 visolie capsule
    Dit neem ik altijd 2 uur na maaltijd 6
    Totaal maaltijd 7 Cal 240 Eiw 41,24 Kool 16

Totaal Cal 2614,25 Eiw 192,79 Kool 407,60

*(Avondeten is een schatting!)
    *(Ik zorg altijd dat ik 8,5 uur van tevoren in bed lig voordat ik op moet staan!)
    *(Schema geld om de 2 uur kan ook om een anderen tijd begonnen worden!)
    *(Eiwitten zijn gebaseerd op 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht!)
    *(Koolhydraten zijn gebaseerd op 5,5 gram per kilogram lichaamsgewicht!)
    *(Schema is gebaseerd op een gewicht van 73 kilogram)
    *(Er is met opzet 10 gram eiwitten extra bij gedaan om er zeker van te zijn dat er geen sprake is van een tekort aan eiwitten.)
    *(Schema is alleen voor op trainingsdagen!)

Op zaterdag begin ik me ontbijt zoals altijd. Vervolgens eet ik producten zoals salades en kwark. Verder eet ik op zaterdag 1 portie paling.

Op zondag begin ik me ontbijt zoals altijd. Vervolgens eet ik producten zoals salades en kwark. Op zondag nuttig ik 1 smokkel.
    Ik train nu onderhand 17 maanden 5 dagen in de week en ben hier nooit mee gestopt. Dit schema begon heel amateurristies en is tot dit schema uiteindelijk uitgegroeid.

Na de vakantie ga ik voor massa trainen dat schema zal ik dan ook posten. Ook zal ik eerdags wat foto's posten.

P.S. vetten heb ik bewust niet berekent kom door de producenten die ik eet al aan voldoende vetten volgens mijn

Als laatste zo ik nog een kleine samenvating van mijn training geven ik train als volgt(ik weet dat dit niet op dit forumdeel hoort maar het is deel van het schema om droog te trainen dus vandaar een kleine samenvating):

Maandag: Borst, Buik (30 min) en cardio (30 min hardlopen).

Dinsdag: Rug en cardio (30 min hardlopen).

Woensdag: Schouder, onderarm 1oef en Buik (30min) cardio (30 min hardlopen).

Donderdag: Bicep, Tricep en cardio (30 min hardlopen).

Vrijdag: Benen en Buik (30 min).

IK ZOU ZEGGEN BRAND MAAR LOS!

Trainingsschema klinkt rot. Voedingsschema, tjah... Echt wijzer worden we er niet van, en ik vind dat je een beetje doorslaat met je bananen.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Trainingsschema is alleen een korte samenvating wanneer ik wat train niet hoeveel setjes etc...

En wat is er zo onduidelijk aan het schema staat precies vermeldt hoelaat ik wat eet en de hoeveelheid call, kool en eiwitten.

Ik zou graag ook de onderligende gedachte willen weten op je argumenten.

Comment

Je bent nogal dol op bananen. Zou je je nickname niet willen wijzigen in Banana Joe?
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by JonkoeBoy View Post
          Trainingsschema is alleen een korte samenvating wanneer ik wat train niet hoeveel setjes etc...

En wat is er zo onduidelijk aan het schema staat precies vermeldt hoelaat ik wat eet en de hoeveelheid call, kool en eiwitten.

Ik zou graag ook de onderligende gedachte willen weten op je argumenten.
          ben je blind ofzo? ik weet niet of je ooit van ---->OPMAAK<----- hebt gehoord.

Volgens mij hebben we het hier te maken met een aap ( niet beledigend bedoel hoor, alleen vanwege de vele bananen.) te veel fruit voor in de cut, zou ook eerder een appel pakken dan een banaan.

Ik ga verder geen commentaar meer geven, omdat ik langzaam een beetje ziek word van mensen die verwachten dat wij hun behoefte zomaar opeens weten.

Dus kom eerst maar met je behoefte en een fatsoenlijke opmaak. ! ding weet je al, niet zoveel bananen eten. Eet groente dat is veel beter in de cut.

Comment

Je moet toch even wat duidelijker zijn in wat je doel is.. Want voor elk doel heb je natuurlijk een ander trainingsschema als zowel een eetschema. En 85 kcal vind ik wat weinig voor een whey shake. Of mix je het met water? Ik persoonlijk doe het met melk. Maar wees duidelijker dan dit.. want zo kan niemand je echt helpen of gericht commentaar geven.. en idd.. waarom zoveel bananen?
            1.79 85kilo BF12%.. we blijven bezig de blokjes moeten komen!

Comment

Ten eerste opmaak weet ik zeker wel wat het is ik had het word bestandje gekopieerd en geplakt en toen kwam het er zo uit te zien.

Ten tweede me behoefte weet ik zeker wel dat staat er onder vermeld. 2,5 gram eiwit per kg en 5.5 ggram kool per kg.

En over de bananen,,, die rekende lkkr makkelijk had al genoeg eiwitten en moest er nog kool bij zonder omhoog te gaan met eiwitten dus gooiden er een paar bananen bij. Maar heb nergens last van en ik neem in me avondeten al meer dan 2 ons groenten per dag dus dat zit wel goed.

Tot slot zal ik het wordbestandje posten zodat het wat overzichtelijker is.

Originally posted by Misterfit View Post
              ben je blind ofzo? ik weet niet of je ooit van ---->OPMAAK<----- hebt gehoord.

Volgens mij hebben we het hier te maken met een aap ( niet beledigend bedoel hoor, alleen vanwege de vele bananen.) te veel fruit voor in de cut, zou ook eerder een appel pakken dan een banaan.

Ik ga verder geen commentaar meer geven, omdat ik langzaam een beetje ziek word van mensen die verwachten dat wij hun behoefte zomaar opeens weten.

Dus kom eerst maar met je behoefte en een fatsoenlijke opmaak. ! ding weet je al, niet zoveel bananen eten. Eet groente dat is veel beter in de cut.

Comment

Originally posted by JonkoeBoy View Post
                Ten eerste opmaak weet ik zeker wel wat het is ik had het word bestandje gekopieerd en geplakt en toen kwam het er zo uit te zien.

Ten tweede me behoefte weet ik zeker wel dat staat er onder vermeld. 2,5 gram eiwit per kg en 5.5 ggram kool per kg.

En over de bananen,,, die rekende lkkr makkelijk had al genoeg eiwitten en moest er nog kool bij zonder omhoog te gaan met eiwitten dus gooiden er een paar bananen bij. Maar heb nergens last van en ik neem in me avondeten al meer dan 2 ons groenten per dag dus dat zit wel goed.

Tot slot zal ik het wordbestandje posten zodat het wat overzichtelijker is.
                fruit bevat snelle suikers, is niet verkeerd als je daarna intensief bezig bent. maar als je dat niet bent, dan word dat geheid opgeslagen in vet.
                groente bevat vezels, dat zijn langzame kh. Hiervoor heb je dus meer tijd om ze te gebruiken.

En kom op zeg, mijn behoefte is 2,5 gram eiwit per kg en 5.5 gram kh per kg. Doe eens normaal zeg, dat is geen behoefte.

Je behoefte druk je nog altijd in kcal uit. Oook al zou ik hiermee je behoefte in kcal kunnen bereken ( wat ik dus niet ga doen), dan moet ik nog steeds je gewicht weten.

Comment

Schema in word bestand.

FileShack

Comment

Originally posted by Bonobo30 View Post
                    Je moet toch even wat duidelijker zijn in wat je doel is.. Want voor elk doel heb je natuurlijk een ander trainingsschema als zowel een eetschema. En 85 kcal vind ik wat weinig voor een whey shake. Of mix je het met water? Ik persoonlijk doe het met melk. Maar wees duidelijker dan dit.. want zo kan niemand je echt helpen of gericht commentaar geven.. en idd.. waarom zoveel bananen?

Ja neem shake met water neem geen melk vette bende:P

En dat van de bananen sochtens omdat ik dan net wakker word ff wat snelle kool

Voor de training 1 omdat die dan op me training is opgenomen. en tijdens omdat ik anders langer dan twee uur zonder eten zit en snel word opgenomen.

En na de training ook. maar nam die bananen eigenlijk ook omdat ik niet zoveel brood wou eten.

Maja heb er geen last van maar je hebt wel gelijk zijn aardig wat bananen

Maar ga de 25ste op vakantie daarna ga ik beginnen voor massa te trainen dus word me schema ook aardig anders ga dan ong rond de 3g eiwit per kg zitten denk omdat ik hd 17 ga proberen. verder nog wat producten zoals arginine, zma, carnitine, creatine, casein protein en de producten die ik nu al neem dan.

Maar opzich vind ik het vrij goed gaan ben aardig droog geworden sinds ik dit schema volg zoals die nu is. laatste keer dat ik met woog was ik 71kg en ben 1.84 maja massa heb ik niet komt tevens door al die cardio denk. Maja dikke sixpack zit er wel haha dus lorete here we come

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                      fruit bevat snelle suikers, is niet verkeerd als je daarna intensief bezig bent. maar als je dat niet bent, dan word dat geheid opgeslagen in vet.
                      groente bevat vezels, dat zijn langzame kh. Hiervoor heb je dus meer tijd om ze te gebruiken.

En kom op zeg, mijn behoefte is 2,5 gram eiwit per kg en 5.5 gram kh per kg. Doe eens normaal zeg, dat is geen behoefte.

Je behoefte druk je nog altijd in kcal uit. Oook al zou ik hiermee je behoefte in kcal kunnen bereken ( wat ik dus niet ga doen), dan moet ik nog steeds je gewicht weten.
                      Weet me behoeften wel zat rond de 3300kcal toen ik dit schema een half jaar terug maakte (deed het al een tijd maar ging toen tellen). Kwam uiteindelijk precies uit in eiwitten en kool en kwam op de 2600 kcal, ik dacht persoonlijk als ik me eiwitten en kool binnenkrijg zit ik wel goed. Ik zag die 600kcal tekort meer als een voordeel om droger te worden.

Comment

Zal van de week wel een paar foto's posten kunnen jullie vanuit daar oordelen.

Oordeeld altijd wat makkelijker als je ziet hoe iemand er uit ziet kwa droogheid en massa.

Comment

Ik geloof niet dat je op dit schema vooruit gaat qua massa.

Ik vind de cal verdeling waardeloos. Wat ik ook opmerkelijk vind, is dat je het word vet niet kent. Je weet wat dat is of niet?

bij het ontbijt mis ik vet.

maaltijd 2 is geen maaltijd. 167 cal? ook hier mis ik vetten. Broodjes? neem volkoren brood.

avond eten om 12 uur smiddags, leg uit warm eten noemen we zoiets.
                          Maar eet je daar ook nog vlees bij. Ik weet niet wat ik van mihoen moet denken ( geen idee of het goed of slecht is bedoel ik) als je rijst neemt, zilverrijst nemen.

maaltijd 4 alweer maar 167 cal, netzo waardeloos als maatlijd 2. zelfde commentaar als bij maaltijd 2

maaltijd 5 precies zoals bij 2 en 4

die banaan voor en na de training kan goed. Ik zou alleen de whey eiwitten iets verhogen, nu heb je denk ik maar 20 gram, kan wel ietsjes hoger.

1 uur na de training zou ik toch wat meer naar binnen drukken.

laatste maaltijd is goed zo.

Mijn tips, ga gevarieerder eten. Zorg dat je meer eiwit bronnen krijgt. Zoals noten, rosbief en een paar ei eiwitten ( niet 1 eitje, je kunt de eigeel weglaten, dan is het eitje maar 15 cal. ) Voeg wat pindakaas toe voor de vetten ( kun je ook uit de noten halen. Knikker der een paar bananen uit, zodat je de kcal voor nuttigere dingen kunt besteden.

verder zeg je dat je behoefte 2600 kcal is. Ga dan op 3100 of meer zitten wil je echt massa kweken. En ik weet niet waar je "vetten zijn slecht" waan vandaan komt, maar vetten heb je wel degelijk nodig, voor zowel afvallen als massa kweken.

Wat melk betref, halfvolle melk kun je best nemen. Als je de vetten niet wilt uit de melk, kun je ook magere melk nemen, doe ik ook.

Er moeten een hoop veranderen, want dit wordt niet wat.
                          Ik ga nu fffkes mijn avond eten maken

Even voor de duidelijkheid, soms krijg ik te horen dat ik wat bot ben ofzo. Maar doe dit niet om iemand zwak te maken, maar om te helpen. anyway, good luck

Comment

ik vraag me af of deze meneer drinkt

Comment

Originally posted by barryharry View Post
                              ik vraag me af of deze meneer drinkt
                              Ik vraag me af waar jij vandaan komt...
                              Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse