Werk in shiften

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Werk in shiften

Yoh

ff een vraagje.

Ik werk in shiften nl. middag (14u-22u), vroege (6u-14u) en nacht (22u-6u).
    Kan dit geen negatieve gevolgen hebben op je bf omdat je geen regelmaat kunt houden in je voeding?
    ik ben namelijk op 2 weken 2 kilo bijgekomen en da is mogelijk spiermassa maar ik merk niet echt veel verschil als ik voor de spiegel sta.
    doe elke dag een uur op de hometrainer aan ongeveer 130 hartslagen per minuut dus mijn vet zou normaal moeten verminderen.

zal ff mijn voedingsschema er nog bijzetten voor alle duidelijkheid.
    dit hangt natuurlijk af van welke post ik moet doen.

5u: 80 gr havermout met 0.5l halfvolle melk + 4 rijstwafels
    8u: 4 volkorenboterhammen met kipfilet en pindakaas + banaan + 4 rijstwafels + handje noten
    11u: 4 volkorenboterhammen met kipfilet en pindakaas + banaan + 4 rijstwafels + handje noten
    14u: 4 volkorenboterhammen met kipfilet en pindakaas + 4 rijstwafels + handje noten
    15u tot 17u: trainen + cardio
    18u: 125gr rijst met currysaus + ongeveer 300gr kipfilet (rauw zijnde)
    21u: 250gr magere kwark

en dan over de ganse dag gespreid een 3l water ongeveer. ik drink geen limonade of cola.

greetz liquid

Je hebt nog een hoopt te leren.

Met alleen hometrainer ga je het niet redden, en zeker is een hr van 130 niet de beste manier om vet te verbranden.

Ook moet je wel te veel eten, anders zou je niet 2 kg aankomen in 2 weken.
    Weet wat je behoefte is, anders kun je niet fatsoenlijk afvallen.

Comment

heb mijn behoefte hier uitgeteld en da kwam uit op ongeveer 3100 kcal per dag en daar kom ik nog niet aan met wat ik nu eet.

en fietsen is voor mij de enige mogelijkheid want ik mag door omstandigheden niet lopen of andere handelingen waardoor ik schokken op mijn rug krijg.

dat ik nog veel moet leren weet ik zelf ook wel maar doordat jij alleen tegen mij gaat zeggen wat ik verkeerd doe ga ik het ook nie leren.

en afvallen is helemaal de bedoeling niet. mijn lichaamssamenstelling veranderen is de bedoeling.

Comment

Jij zegt dat je hometrainer doet en dus je vet moet verminderen.
        Wat is dan je doel?

spiermassa kweken? afvallen? conditie?

Deze 3 dingen gaan niet samen, het is 1 van de 3 kiezen en niet 2 of alle 3.

Ik weet wel niet hoeveel pindakaas en kip je op je brood doet, maar ik ga gewoon van een normale hoeveelheid uit.
        Alles bij elkaar krijg je met dit schema dan ongeveer 3500 kcal binnen.

Ik vind het sowieso een nogal slecht schema..

veel te eentoning, veels te veel fruit tussen door.
        rijstwafels zijn niet perse slecht, maar bieden niet veel, omdat 1 rijstwafel eigenlijk niks voorsteld.

En als laatste nog, 1 a 2 kg spieren erbij komen, is niet meteen zichtbaar.

Comment

Je kunt twee van die drie doelen best verenigen mr Fit.

@ topic
          Lichaamssamenstelling veranderen met alleen een hometrainer gaat lastig worden. Het enige wat je daarmee kunt doen is vetverbranden. Ik neem aan dat je ook wat spieren wilt hebben, en dat wordt dus een sportschoolabbonnement nemen.

Zolang je elke dag hetzelfde eet zul je niet erger of minder erg aankomen met een onregelmatig ritme dan met een onregelmatig ritme. Of het moet zijn dat je door het onregelmatige ritme minder goed en/of korter slaapt, dan zou het wel kunnen.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Je kunt twee van die drie doelen best verenigen mr Fit.

@ topic
            Lichaamssamenstelling veranderen met alleen een hometrainer gaat lastig worden. Het enige wat je daarmee kunt doen is vetverbranden. Ik neem aan dat je ook wat spieren wilt hebben, en dat wordt dus een sportschoolabbonnement nemen.

Zolang je elke dag hetzelfde eet zul je niet erger of minder erg aankomen met een onregelmatig ritme dan met een onregelmatig ritme. Of het moet zijn dat je door het onregelmatige ritme minder goed en/of korter slaapt, dan zou het wel kunnen.
            ik doe ook krachttraining he. dacht dat dat duidelijk was.

ik doe eerst gewichttraining en daarna ga ik onmiddellijk thuis een uur op de hometrainer fietsen omdat mij verteld is dat dit het beste is na je training omdat je dan rapper je vetreserves gaat aanspreken.

als ik met de middag of met de vroege sta dan slaap ik altijd 8u. met de nachtshift is dat meestal een uurtje minder.

en wat is dan het beste hartritme voor vetverbranding? dacht dat 130 ideaal was.....

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
              Jij zegt dat je hometrainer doet en dus je vet moet verminderen.
              Wat is dan je doel?

spiermassa kweken? afvallen? conditie?
              dacht al duidelijk te hebben gemaakt dat ik mijn lichaamssamenstelling wil veranderen.
              dus minder vet en meer spieren.
              weeg nu 92 kilo voor 1m84.

Originally posted by Misterfit View Post

Ik vind het sowieso een nogal slecht schema..

veel te eentoning, veels te veel fruit tussen door.
              rijstwafels zijn niet perse slecht, maar bieden niet veel, omdat 1 rijstwafel eigenlijk niks voorsteld.
              2 bananen per dag; is dat dan zoveel?
              en rijstwafels zijn bijna pure kh. kan nie slecht zijn ,toch?

en over die eentonigheid: als ik dit lekker vind en geen problemen heb om dit te eten en vol te houden, en de verhoudingen zijn goed, waarom zou het dan slecht zijn?

Comment

Rijstwafels kunnen wel. Hoge GI, lage GL. Vind ze zelf ook niet ideaal, maar wie ben ik.

Om vet te verbranden moet je wat mij betreft geen LIT doen (zeker geen uur, dat gaat je je testosteronaanmaak kosten), maar HIIT (bijvoorbeeld tabata's).

Als je met de nachtshift een uurtje minder slaapt zou het kunnen dat je wat eerder vet aanzet, maar of het echt veel uitmaakt...
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Om vet te verbranden moet je wat mij betreft geen LIT doen (zeker geen uur, dat gaat je je testosteronaanmaak kosten), maar HIIT (bijvoorbeeld tabata's).
                  vertaling?

denk dat je bedoelt dat lage interval training niet goed is en dat ik beter hoge intentie intervaltraining kan doen.

maar wat je met die tabata's bedoelt weet ik niet.....
                  wat is dan de beste manier om vet te verbranden op een manier dat het niet ten koste van mijn testosteronaanmaak gaat?

Comment

Originally posted by Liquid View Post
                    vertaling?

denk dat je bedoelt dat lage interval training niet goed is en dat ik beter hoge intentie intervaltraining kan doen.

maar wat je met die tabata's bedoelt weet ik niet.....
                    wat is dan de beste manier om vet te verbranden op een manier dat het niet ten koste van mijn testosteronaanmaak gaat?
                    Vertaling

Lit = Low intensity training ( cardio op een "lage" hartslag )
                    HiiT = High intensity interval training ( Is tempo wisseling: Hard - zacht - hard - zacht etc of tabata's 20 sec op zijn hardst en dan 10 sec rust en dan weer 20 sec op zijn hardst etc. totdat je 4 min vol hebt)

Comment

en wanneer kan je die tabata's dan het best doen?

voor of na de gewichttraining?

Comment

Tabata kun je ook met gewichten doen. Is niet perse cardio..
                        Dus pak je biceps bijvoorbeeld en maak de 4 min vol, zodat je aan het einde helemaal kapot bent.

Tis maar een voorbeeld, anders spiergroepen zijn natuurlijk ook prima.
                        verder niet veel ervaring met tabata's, dus ik laat de rest aan generalx of andere bodynetters over.

Comment

Tabata's zijn wel een vorm van cardio, maar zoals ErikV bewees: je kunt er ook van groeien. Je zult wel ontiegelijk diep gaan, maar als je ermee klaar bent weet je dat je doorzettingsvermogen hebt.

sigpic

Comment

Tabata's zijn wel een vorm van cardio, maar zoals ErikV bewees: je kunt er ook van groeien. Je zult wel ontiegelijk diep gaan, maar als je ermee klaar bent weet je dat je doorzettingsvermogen hebt.
                            k, cardio met gewichten. Maar ik denk bij cardio aan hardlopen, crosstrainer etc. en niet aan gewichten

Comment

en kun je er wat voorbeelden van geven hoe je dit moet doen?

of kan ik dit ergens op het forum vinden?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X