Mijn voedingsschema - Hulp gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Bedankt! Ik heb gisteravond gelijk een pot gehaald!
    Helaas was mijn internet niet zo snel gister, anders had ik gelijk kunnen reageren.
    (Wat zijn die potten groot trouwens, dat bedacht ik me dus pas later dat het het gewicht van poeder was =P).
    Hoe ver voor en na het sporten moet ik het nemen?

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
      @ Falstyr

Ben het niet met je eens. Whey heeft volgens nieuwe Amerikaanse onderzoeken (zie Muscle&Fitniss van Oktober 2008) ook vetverbrandende capaciteiten. Door het als tussendoortje te nemen gedurende de dag krijg je een verzadigd gevoel waardoor je minder gaat snaaien en dus makkelijker droog wordt. Ditzelfde effect is ontdekt bj eieren. Bij andere eiwitbronnen niet.
      Caseine (melkeiwitten) wekt juist de eetlust op.
      Als je Whey gaat nemen om honger te onderdrukken is het zonde van het geld vind ik. Af en toe ok, maar altijd is gewoon zonde. Koop dan wat groenten, eieren of sla/komkommers en drink ladingen water. Stuk goedkoper en onderdrukt ook je honger gevoel.

De vezeldichtheid van groenten zal je verbranding ten goede komen aangezien het lichaam meer werk moet verzetten om het te verwerken. Eieren, met eigeel, beinvloed testosteron wat ook de verbranding beinvloed. Sla/water is niks, maar vult wel hehe.

Whey neem je voor de amino's en niks meer. Deze zijn dus nodig bij het ontbijt. 10-15mins voor en na het sporten.

Comment

Dat was de opzet van de discussie niet Vincent. De opzet was om te bewijzen dat whey op andere tijdstippen van de dag nog voordelen kan bieden. En dat doet het dus wel. Dat jij het economisch niet handig vind is nu niet aan de orde.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik neem het nu 's ochtends, met het sporten en als ik echt zin heb in snoep,
          want het is behoorlijk zoet! Wat betreft smiddags nemen voor alleen het afvallen weet ik nu niet zo goed of dat echt effectief is. Wie heeft er ervaring met het weglaten en toevoegen van de whey smiddags zonder sporten?

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
            Dat was de opzet van de discussie niet Vincent. De opzet was om te bewijzen dat whey op andere tijdstippen van de dag nog voordelen kan bieden. En dat doet het dus wel. Dat jij het economisch niet handig vind is nu niet aan de orde.
            Whey werkt wellicht vetverbrandend, maar niet meer dan andere eiwitten. Komt gewoon door de hogere TEF van eiwitten ten opzichte van kh en vetten. Heb na een weishake direct weer honger, dat ligt heel anders dan wanneer ik kwark (caseïne) verorber. Twijfel dus wel ergens aan het verhaal.
            Overigens, hoe je zegt "Ditzelfde effect is ontdekt bj eieren. Bij andere eiwitbronnen niet." klinkt als een quote uit een artikel. En daar moet je mee uitkijken, dat het effect niet ontdekt is, hoeft niks meer te zeggen dan dat ze het gewoon niet onderzocht hebben.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ok bedankt! Dan neem ik de whey 's ochtends en voor en na het sporten, maar niet gewoon tussendoor want ik eet ook ei en kipfilet.
              vannochtend heb ik melk met whey en brinta geprobeerd (zonder te verwarmen) dat was best lekker en het vult voor mij goed.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                Overigens, hoe je zegt "Ditzelfde effect is ontdekt bj eieren. Bij andere eiwitbronnen niet." klinkt als een quote uit een artikel. En daar moet je mee uitkijken, dat het effect niet ontdekt is, hoeft niks meer te zeggen dan dat ze het gewoon niet onderzocht hebben.
                Ik nam aan dat je gelezen had dat ik het idd quote uit een artikel wat ik in de Muscle & Fitness van oktober 2008 heb gelezen. Mijn eigen mening heb ik hier niet geuit, enkel gequote uit dat blad. Ik wilde enkel en alleen Falstyr er op wijzen dat whey proteine niet alleen waarde heeft bij de specifieke tijdstippen dat men ze aanbeveeld te consumeren. Dat het de IDEALE tijdstippen zijn om ze te consumeren is uiteraard waar, maar dat ze nutteloos zouden zijn op andere momenten van de dag is klinklare nonsens.
                Overigens is WEL onderzocht welke eiwitten het meest verzadigende gevoel gaven (gemiddeld genomen) en dat waren wei- en ei eiwitten.
                Da's alles Atta
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Het was even wat werk maar hier is hij dan; mijn nieuwe schema.

volgorde: kcal eiwit koolh vet
                  het diner is een voorbeeld, maar ik probeer het altijd op dezelfde verhouding te leggen.

--------------------------------------------------------------------------------

07:00 ontbijt 300.00 ml melk (verse 2lt kan) 135 9.30 14.10 4.65
                  07:00 ontbijt 50.00 gram brinta 165 6.70 32.50 1.05
                  07:00 ontbijt 30.00 gram prostar whey proteinepoeder framboos 122 24.64 2.14 1.61

08:45 ontbijt 2.00 snee boterham volkoren 152 5.80 27.60 2.52
                  08:45 ontbijt 2.00 stuk kippenei gebakken 220 14.00 1.00 18.00

10:45 tussendoortje 1.00 snee boterham volkoren 76 2.90 13.80 1.26
                  10:45 tussendoortje 1.00 beleg kipfilet 10 1.88 0.10 0.31

12:45 lunch 3.00 snee boterham volkoren 228 8.70 41.40 3.78
                  12:45 lunch 3.00 beleg kipfilet 30 5.64 0.30 0.93

16:00 tussendoortje 120.00 gram maiskorrels(euroshopper) 144 3.60 27.60 2.40

19:00 diner 120.00 gram volkoren pasta (soubry) 398 16.20 76.80 3.00
                  19:00 diner 40.00 gram mais 45 1.32 9.20 0.40
                  19:00 diner 150.00 gram roerbakgroente italiaans (ah) 75 2.25 7.50 3.75
                  19:00 diner 150.00 gram tartaar, runder onbereid 190 33.00 0.00 6.00

21:30 tussendoortje 125.00 gram kwark, mager 62 8.75 5.62 0.00

--------------------------------------------------------------------------------

Totaal ontbijt 794 60.44 77.34 27.83
                  Totaal tussendoortje 292 17.13 47.12 3.97
                  Totaal lunch 258 14.34 41.70 4.71
                  Totaal diner 709 52.77 93.50 13.15

Kilocalorieën (omgerekend): 2064 578 1038 446

Verhouding: 100% 28% 50% 21%

2054 144.68 259.67 49.66

Comment

en natuurlijk voor en na het sporten nog wat whey

Comment

Wat minder pasta en wat meer kwark voor het slapen gaan.
                      Dan kom je qua koolhydraten en eiwitten beter uit.

Verder ziet het er netjes uit.

Comment

Tussen 12:45 en 19:00 eet je wel heel weinig. Zou van de andere maaltijden wat naar dat 16:00 tussendoortje schuiven.

Comment

Is 100 gram pasta goed?
                          Ik ga 1 boterham van 12.45 naar 4 uur verplaatsen.
                          Kwark verhoog ik naar 500 gram?

Comment

ja denk wel dat de meeste 500g kwark hier eten.
                            heerlijk voor bij de tv of zoals nu bij de pc
                            Calisthenics / Street workout

Comment

vandaag was ik bij mijn ouders en die aten yoghurt, net zoals ik vroeger ook deed. nu ik kwark eet lijkt het ineens veel zoeter geworden, haha.

Comment

Als je een tijdje volgens schema eet gaan je smaakpappillen zijn resetten. Je gaat alle voeding qua smaak meer waarderen. Stuk ontwikkeling die veel mensen die "dieten" niet ervaren...of zich niet kunnen ontdoen van de smaak verslaving om door te gaan en echt vooruitgang te boeken. Je krijgt mentale ontwikkeling en discipline aangeleerd op die manier. Het kaf van het koren zullen we maar zeggen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X