Voeding voor een vrouw

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding voor een vrouw

Hallo allemaal!

Wie kan en wil mij wat advies geven over voeding en supplementen, om sterk te worden en spiermassa op te bouwen.
    Ben een meid van 24 jaar, train sinds mijn 17e.
    Train nu behoorlijk fanatiek, al zeg ik het zelf, maar de voeding is het belangrijkst. Wat eet je als vrouw zijnde op een dag om alles binnen te krijgen en op welke tijdstip? Doelstelling: nog meer spiermassa!!

Eet veel kwark, tonijn en kipfilet. Nu ook aan de eiwitshake (whey)

Alle tips en adviezen zijn welkom!!

GreetZ Dijana...... No pain!!!

Hmm jah "als vrouw zijnde" hoeven wij niks anders te eten als mannen hoor
    Ik weet dat je het niet zo bedoelt maar ik krijg nou een heel maf beeld van een potje "speciaal vrouwenvoer" in me hoofd hahaha.

kwark tonijn kip en whey is prima. Meer spiermassa is gewoon meer eten!

Comment

Hallo Dijana,
      neem allereerst is de stickies door mbt voeding, maak een knap voedings schema met de doelen die jij wilt.. je geeft aan meer spiermassa,, meeste spiermassa win je door bulken, alleen word je hier ook vetter door,, dit kan je dan weer bestrijden door cutten, maar meer over die termin vind je zeker in de stickies.. post hier anders even je training schema en evt. je voedings schema zodat wij dit kunnen beoordelen..

succes

Comment

is cardio geen betere of gezondere manier dan cutten om je vet kwijt te raken??
        Soms moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt.

Comment

nee.. iedereen heeft een dagelijkse behoefte aan kcal als je hier onder gaat zitten(maximaal 500kcal, rustig afbouwen) dan krijg je dus minder kcal binnen dan dat je eigenlijk nodig heb, je lichaam gaat dan dus je vet aanspreken om toch aan zijn behoefte te komen.. cardio is hierbij een hulpmiddel.. der zijn zelfs mensen die wedstrijden doen (bodybuilding) en zo goed als geen cardio doen, maar wel op eemn bf% staan waar jij en ik van kunnen dromen.. cardio is dus niet noodzakelijk, wel makkelijk

Comment

Originally posted by ectomorph View Post
            is cardio geen betere of gezondere manier dan cutten om je vet kwijt te raken??
            Cutten begint met voeding...niet met cardio.
            Bovendien zou je dat geweten hebben als ook jij de stickies had gelezen!
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Voeding voor een vrouw is niet echt anders als voor een man behalve dat het vaak iets minder is.

Goed schema wat net onder je behoefte zit en je komt er ook zonder cardio.
              Who's the Chef

Comment

Lees vooral de voedingssticky door, daar kun je, ook als vrouw, flink mee aan de slag!
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Als je geen cardio gebruikt, moet je wel zorgen dat je een kracht schema gebruikt wat gebruikt maakt van super sets of circuit. Of te wel korte rust intervals en door blijven gaan zodat je hartslag hoog blijft en je veel verbruikt.

Cardio is een middel wat pas na een tijdje ingezet wordt als je merkt minder vet te verbranden. Dan is cardio de hamer die je door het plateau helpt te komen om weer te blijven verbranden.

Maar voeding is waar het begint. En dat is voor een man of vrouw niet echt wezenlijk anders. Een vrouw eet wel veel minder dan een man vanwege het hormonale verschil. Vrouw heeft minder testosteron...daardoor minder spieren...daardoor verbruikt ze minder. Even globaal gezegd natuurlijk. Want er zijn genoeg mannen die geen flikker doen en tja dan is een sportende vrouw een grotere eter.
                  Last edited by Falstyr; 27-01-2009, 08:46.

Comment

Heee bedankt allemaal!

Mijn trainschema is:

dag 1: Borst, triceps en buik
                    dag 2: Rug, biceps en buik
                    dag 3: Benen en buik
                    dag 4: Schouders en buik
                    dag 5: Bijvoorbeeld weer zoals dag 1. Dit schuift ieder week op, dus ene week train ik dag 1 dubbel, ander week dag 2 dubbel, etc.
                    Soms denk ik dat dit te veel is, trainde eerst maar 3 a 4 keer per week kracht.
                    Doe nu bijna geen cardio, geen tijd, maar er was mij verteld dat dit ook je spiermassa kost..... klopt dat?
                    Ik weet eigenlijk niet wat ik echt eet op een dag, dus daar ga ik ff mee aan de gang. Weet wel dat ik behoorlijk aan het bulken ben nu, dat helpt echt!! At eerst niet genoeg. Maar ben beetje bang om vet te worden....

Comment

iedere dag buik trainen schiet je niks mee op.. een spier heeft rust nodig, minimaal 48 uur, zou alleen je buik doen bij dag 1 en 4 als het zo belangrijk voor je is,

niet alleen van buikspier oefeningen krijg je buikspieren(hoe raar dit mischien klinkt) post even netjes je schema met oef. der bij zodat we dit kunnen beoordelen. typ ook even wat je eet op een dag met de Eiwitten Kh. en vetten der bij, laat vervolgens je vetpercentage berekenen zodat je je dagelijkse behoefte kan uitrekenen zodat je een voedinsschema kan maken, dit is de eerste x niet makkelijk, maar als je der zelf mee aan de slag gaat, en het post als je denkt van mwoa.. mischien is dit wel oke dan kunnen wij hiernaar kijken, aanpassingen geven etc.

Comment

Inderdaad overkill dat trainingsschema. Minder buikoefeningen doen. Vervang het door core versterkende oefeningen 2x in de week. Als je het schema zo laat door roteren moet je veel eten en niet langer dan 8 weken dat schema doen. Daarna 7-9 dagen rust eer je met een anders schema begint. Anders raakt je lichaam oververmoeid en ga je blessures krijgen.

Rust is belangrijk, want alleen dan groeien de spieren. Tijdens het sporten maak je ze alleen maar kapot zodat ze een reden hebben zich te verstevigen tegen de stress die je er op uitoefende.

Niet bang zijn vet te worden. Gewoon eten. Vet kun je naderhand altijd nog weg werken.

Comment

Bedankt voor de tips...
                          Ik vond het ook al zo veel, die buik.

Ik ga hard aan de slag met mijn eetschema wat ik nu eet. Is idd wel wat werk. Probeel heel schoon te eten, gebruik geen zout en suiker (behalve als ik kantenklare gerechten eet, dus doe dit minimum) En veelal magere producten natuurlijk.
                          Zal ook ff mijn trainschema erop zetten....mmm

O ja ik hardloop meestal 1 a 2 keer per week, kost dit mijn spieren?? Of helpt eiwitrijk daarna?
                          Meet vanavond mijn vet op de sportschool met zo'n tang! (als ze de nieuwe al binnen hebben)

Jullie horen weer snel van me... ga ermee aan de slag! Thanks guys

No pain!!! Ben aangekomen

Comment

Als je voldoende eet zal je lichaam voldoende hebben voor herstel. En als je ook goed intensief kracht sport doet zul je gewoon je spieren kunnen behouden en uitbouwen.

Kijk naar veel atleten die sprinten op de 100m. Die doen ook cardio. Jay Cutler doet ook cardio van tijd tot tijd. Er zijn genoeg voorbeelden dat cardio geen spierverlies bezorgt. Dit gebeurd alleen in een cut/afslank periode waarin je ook onder je kcal behoefte eet.

Cardio op zich heeft als functie om afvalstoffen sneller af te laten voeren, spieren wat meer op te rekken voor betere doorbloeding en versnelt dan herstel. Alhoewel ik dan persoonlijk liever Pilates ofzo zou volgen daar voor.

Het wordt pas een ander verhaal als je lange tijd duur cardio gaat doen.

Comment

Waarom doe je aan hardlopen? Vind je het leuk, vind je conditie belangrijk? Of is het omdat je denkt zo minder snel in vet aan te komen?
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X