Eten voor en na de Fitness

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eten voor en na de Fitness

Beste mensen,

Gisteren mijn eerste fintess avondje gehad. Even kennis gemaakt met de begeleiders enzo. Ik voelde me een beetje een vreemde eend in de omgeving hehe. Alsof ze allemaal naar je zitten te kijken. Is natuurlijk niet zo maar toch. Ik heb ook even een half uurtje mee gedaan met een stukje kickboxen, waar je zo aan mee mag doen als je daar zin in hebt. En dat heb ik wel even geweten. Ik voel spierpijn waar ik niet eens wist dat daar spieren zitten haha

Maar goed, woensdag ga ik weer en dan gaan we een mooi schema opzetten.

Waar ik dus al weer tegenaan liep nu theorie praktijk werd, was het eten. Na een dag werken ben ik toch best hongerig. Een aangezien ik eerst nog de kleine op moet halen voordat ik thuis kom, en de kleine even bezig moet houden zodat mn vrouw iets aan het eten kan doen blijft er niet veel tijd meer over, want dan vertrek ik dus alweer naar de fitness.

Wat is nou verstandig? Is er een handige snack die je even wat extra energie geeft, niet ongezond is, en lekker makkelijk / snel te maken is of zo uit de verpakking kan trekken zodat ik niet meteen een halve maaltijd nuttig?

Ik hoop wat praktijk tips van jullie te lezen straks!

Groeten van Roy met spierpijn
    Digitaal tekenaar / 2D artist http://www.rkgfx.nl
    Fitness rookie!

Niemand die een beetje in de zelfde situatie zit als ik? (haast tussen het moment van werk en naar huis tot, en dan weer vlug naar de fitniss)

Ik heb dit treadje ook een beetje door gelezen, maar die is zo ontiegelijk groot dat ik een beetje door de bomen het bos niet meer ziet. http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...t-eet-202.html

Ik hoop dat iemand mij een beetje kan vertellen wat nou wijsheid is. Een korte maaltijd van een paar happen en de rest na de fitness. Of bestaan er simpele snacks die niet slecht zijn en je net even wat energie geven.

Ik ben niet zo fanatiek als sommigen hier zijn met het uitrekenen van hoeveel ik per hap naar binnen krijg etc. Gewoon een leuke middenweg
    Fitness rookie!

Comment

Ik zou wel uitrekenen hoeveel je moet hebben. Je hoeft het niet over 6 specifieke maaltijden te verdelen zolang je het maar gedurende de gehele dag binnen krijgt.

bereid simpele maaltijden. Lading havermout met melk is altijd te doen voor een work-out. Of een lading rijst met kip eerder op de dag bereiden en in ene plastic bak klaar zetten voor het moment dat je thuis komt om even vlug naar binnen te werken.

Comment

500ml water, 100-125gram havermout, 30-40gram whey en even roeren met een vork

"Hap" slik weg, bereiding kost 30 sec zitten je complexe carbs in voor je training dus ben je good to go.

Maar zou zowiezo maar eens even voedingsstickies doorlezen want heb niet de indruk dat je6x per dag eet
        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
          500ml water, 100-125gram havermout, 30-40gram whey en even roeren met een vork

"Hap" slik weg, bereiding kost 30 sec zitten je complexe carbs in voor je training dus ben je good to go.

Maar zou zowiezo maar eens even voedingsstickies doorlezen want heb niet de indruk dat je6x per dag eet
          Dat klopt zeker. Ik eet sinds een anderhalve week nu in de ochtend 2 beschuitjes met kaas en een plakje ham. Daarvoor deed ik niet aan ontbijt. Bakje koffie erbij en een glas optimel spul.

Meestal houd ik het niet voor 10 uur en is mijn brood (4 boterhammetjes met kaas) er doorheen waardoor ik de rest van de dag eigenlijk niet eet, wel drink. Niet goed, ik weet het. Ik probeer het te veranderen. Een gewoonte van de afgelopen 15 jaar sloop je er niet zomaar uit heb ik gemerkt. Maar dat gaat goed komen.

Ik ga even uitzoeken wat dat whey is en even in huis halen. Een bordje havermout is inderdaad ook een zeer goed idee. Zo simpel dat ik er niet eens aan denk. Mijn excuus als dit draadje over komt als of ik de rest niet gelezen heb. Dat is echter niet zo. Deze info gaat mij de komende dagen zeker even helpen. Er staat hier zo ontzettend veel op het forum dat het voor mij als nieuwkomer teveel is om alles op te slaan.

Rijst doet het volgens mij ook wel goed onder de fitnissers hier zie ik.
          Last edited by yoRR; 12-05-2009, 19:35.
          Fitness rookie!

Comment

Dat "ontbijt" van jouw is niet echt een ontbijt. Opvoeren die handel

Havermout en Rijst zijn de meest populaire complexe koolhydraat bronnen onder ons sporters. Goed voor ontbijt en voor het sporten. Het geeft je energie die nodig is om intensief bezig te zijn.

Dan nog wat groenten, ongezouten noten, lading vlees en vis.

Je kan eventueel 1x in de week lading vlees en volkoren pasta klaar maken. Dat doe je in bakjes...in de vriezer. Gedurende de week opwarmen en klaar.

Comment

Kickstart de dag sowieso met een mini-ontbijtje voordat je echt gat ontbijten. Neem een wheyshake met 5 gram creatine en 40-60 gram snelle koolhydraten (eetlepel honing, dextrose, witbroodje met jam etc etc) meteen na het opstaan. Zorg dus dat het klaar staat als je wakker wordt. Na een half uurtje ontbijt je volgens Falstyr's advies.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Oke, de baas (mn vrouw) gaat vandaag even brinta in huis halen en wat half volle melk. Dan begin ik in ieder geval elke ochtend met een bord pap. Als ik naar de fitness ga neem ik ook een bord voor wat extra energie en om niet met een lege maag in de sportschool te staan. Daarna eet ik gewoon wat de pot schaft.

Deze ochtend een persoonlijke overwinning gehaald. Nu ik 2 weken bezig ben met 'verstandig eten en drinken' ben ik van 88,5 naar 95,8 gegaan. Die 95 heb ik al héél lang niet meer gezien! Het motiveert me enorm om naar de 94 te klimmen, and so on!! Bedankt voor de reacties, ik heb weer even wat om aan te werken!
                Fitness rookie!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                  Kickstart de dag sowieso met een mini-ontbijtje voordat je echt gat ontbijten. Neem een wheyshake met 5 gram creatine en 40-60 gram snelle koolhydraten (eetlepel honing, dextrose, witbroodje met jam etc etc) meteen na het opstaan. Zorg dus dat het klaar staat als je wakker wordt. Na een half uurtje ontbijt je volgens Falstyr's advies.
                  k doe zelf een whey shake en een stuk fruit bij het opstaan voor wat vitamines en vezels dan douchen en daarna "echt" onbijt
                  Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                  Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                    k doe zelf een whey shake en een stuk fruit bij het opstaan voor wat vitamines en vezels dan douchen en daarna "echt" onbijt
                    Precies wat ik bedoel dus.
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik heb helaas niet zo heel veel tijd in de ochtend. Ik sta rond half 7 op, dan is het als een speer even opknappen, aankleden en rond kwart voor 7 de kleine wakker maken, 10 voor 7 naar benee om het flesje te maken, en even een ontbijtje voor vrouw en mij...even mijn mail checken (eigen bedrijfje) en half 8 is het inladen, kleine weg brengen en werken.

dus ik heb iets snels en makkelijk's nodig. Ik denk dat een bord havermout wel gaat werken. Is snel te maken, kan ik tijdens het flesje al voorbereiden bijvoorbeeld. Wat is dat Shey nou eigenlijk waar jullie het allemaal over hebben
                      Fitness rookie!

Comment

Je kan 15mins eerder naar bed en 15mins eerder op staan. Hele dag aan maaltijden maken is vrij snel gedaan als je veel rijst en kip en wat groenten en noten eet. 1 pan/pot per ding en je hoeft er niet de hele tijd naast te staan. Dus kun je even wassen/aankleden. Alles in de bakjes mikken en in je tas doen voor de dag. Zo doe ik het met werk.

Pap met wat rozijnen of blauwe bos bessen of beetje honing er door is lekker en goed voor je. Geen suiker toevoegen dus als het even kan.

Qua ontbijt gooi ik brinta/havermout met whey en water in een shakebeker..opdrinken en klaar. Als je het luxe wilt kun je het in een mixer doen met wat fruit en dat opdrinken. Deed ik in het begin met kwark en banaan en wat water om daarna op te drinken. Maar dan zit je weer met schoonmaken hehe.

Mbt voeding is het vooruit denken en klaarmaken een enorme time saver. 1x in de week lading vis of vlees klaar maken en in bakjes in de vriezer vooral.
                        Last edited by Falstyr; 13-05-2009, 08:59.

Comment

Het vooraf maken is inderdaad een plan van aanpak om eens nader te bekijken. Een kwatier eerder naar bed? Maak er maar een uur van. Ik ga regelmatig om 1 uur naar bed. Moet er wel bij zeggen dat dit is zonder sporten. Ik verwacht dat ik straks na het sporten het niet meer uithoud tot 1 uur

Ik werk ook freelance in de avonduren bij en daar zit ook wat manuren in. En dan wil ik aan het einde van de avond soms nog wel eens even een uurtje gamen voor het slapen gaan. Even voor de ontspanning en ik vind het leuk. Men, ik heb nog genoeg om te puzzelen! Bedankt voor de tips!

wat eet je voor vis en vlees? Maak je een simpel gerecht met rijst ofzo? En gooi je dat dan door elkaar?
                          Fitness rookie!

Comment

Originally posted by yoRR View Post
                            wat eet je voor vis en vlees? Maak je een simpel gerecht met rijst ofzo? En gooi je dat dan door elkaar?
                            Kip, rijst met ongezouten cashew noten is het makkelijkste recept wat er is.

Maar je kan ook combinaties maken met...

Vlees - Kip, Rosbief, Biefstuk
                            Carbs - rijst, nasi, bami, volkoren pasta zonder saus
                            dan gooi je er naderhand nog wat kruiden overheen en klaar.

Vis a la tonijn, zalm, koolvis kun je ook van alles mee doen.

Volkoren pasta slierten, gekruide zalm, zelfgemaakte knoflook saus als een soort "soepje" en wat kruiden in een bakje voor later of vers in een soepbord.

Koolvis met wat ananas schijfjes. Maar dit is meer vlak voor het slapen. Zit weinig tot geen koolhydraten in die je voor het sporten nodig hebt.

Groenten zijn goede koolhydraatbronnen als toevoeging. Spinazie is een diverse bruikbare bron Biefstuk op een bedje spinazie bijvoorbeeld.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              ...

Volkoren pasta slierten, gekruide zalm, zelfgemaakte knoflook saus als een soort "soepje" en wat kruiden in een bakje voor later of vers in een soepbord.
                              ...

What the heck moet ik me hier bij voorstellen flappus?
                              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X