"Slechte" vetten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Wie heeft het trouwens over 20 gram dextrose? Lijkt me ook een beetje weinig voor na de training.

En dextrose stimuleert trouwens de insuline ook gewoon goed. Kost in tegenstelling tot fruit geen ene drol. 1.49 euro voor 500 gram. Alleen daarom neem ik al geen fruit meer na de training.

Comment

Maar kunnen we nu concluderen dat chocomel ook slecht is omdat hier behalve lactose, veel sucrose in zit?

Comment

Originally posted by frederik47 View Post
        Maar kunnen we nu concluderen dat chocomel ook slecht is omdat hier behalve lactose, veel sucrose in zit?
        Nee. Zijn genoeg topics over geweest.
        Groeten

Comment

Chocomel zoals wij aanraden voor na de training is dan ook alleen bedoeld voor na de training en niet daar buiten om.
          Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
            Chocomel zoals wij aanraden voor na de training is dan ook alleen bedoeld voor na de training en niet daar buiten om.
            Tenzij je hem als weightgainer wilt gebruiken als je niet in spier- en vetmassa aan komt. Dan kun je hem wel als maaltijd tussendoor zien.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

We zijn de laatste 20 jaar van 40 energie% van onze dagelijkse inname uit vet, naar 30 energie% uit vet gegaan. Er zijn talloze campagnes geweest over gezonde vetten en slechte vetten. en het lijkt me dus dat we ook minder verzadigd vet zijn gaan consumeren. We zijn dus de laatste 20 jaar minder vetten gaan consumeren. Terwijl de hoeveelheid hart en bloedvaat ziekten zijn toegenomen.

Veel vetten zouden slecht zijn voor je hart en bloedvaten. dat werd in eerste instantie gezegd x aantal jaren geleden. Naderhand zouden het vooral de verzadigdigde vetten en de transvetten zijn. Maar ik ken verhalen van mensen die een keto dieet gevolgd hebben en ook gewoon veel verzadigd vet namen en die toch betere bloedwaarden kregen. Puur door weinig koolhydraten te eten, en dus ook geen suikers.

De vraag is dan ook zijn verzadigde vetten eigenlijk wel zo slecht? Naar wat ik uit de video uit het topic evil carbs and obesity heb gehaald niet.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                We zijn de laatste 20 jaar van 40 energie% van onze dagelijkse inname uit vet, naar 30 energie% uit vet gegaan. Er zijn talloze campagnes geweest over gezonde vetten en slechte vetten. en het lijkt me dus dat we ook minder verzadigd vet zijn gaan consumeren. We zijn dus de laatste 20 jaar minder vetten gaan consumeren. Terwijl de hoeveelheid hart en bloedvaat ziekten zijn toegenomen.

Veel vetten zouden slecht zijn voor je hart en bloedvaten. dat werd in eerste instantie gezegd x aantal jaren geleden. Naderhand zouden het vooral de verzadigdigde vetten en de transvetten zijn. Maar ik ken verhalen van mensen die een keto dieet gevolgd hebben en ook gewoon veel verzadigd vet namen en die toch betere bloedwaarden kregen. Puur door weinig koolhydraten te eten, en dus ook geen suikers.

De vraag is dan ook zijn verzadigde vetten eigenlijk wel zo slecht? Naar wat ik uit de video uit het topic evil carbs and obesity heb gehaald niet.
                ik heb er zelf ook wat op gevonden. Heb het in het topic ""slechte" vetten toch niet zo slecht?" geplaatst. Je ziet dat er verschillende onderzoeken naar gedaan zijn en er niet duidelijk navoren kwam, dat verzadigd vet slecht is. Sterker nog, in zwisterland nam de vetconsumptie met 20% toe, terwijl de aantal hart- en vaatziektes daalde.

Er is nooit een duidelijk verband gelegd tussen verzadigd vet en al die ziektes van tegenwoordig, maar toch neemt men dit als waar aan.

Comment

Ik heb laatst een beetje gegoogled over verzadigde vetten, en heb gelezen dat jappaners een officiele waarschuwing hebben (van wie weet ik niet) dat ze teveel verzadigde vetten eten.

Maar diegene die over de 100jaar worden, en dat worden jappaners het meest eten 7 keer per dag waarvan veel vette vis en zijn ook gek op alles in bv. varkensvet te bereiden en consumeren ook het meest verzadigde vetten. Dus zo gevaarlijk is het inderdaad niet.

Mrfit: Gezien het andere topic over dr. Frank ging (en het dus offtopic waS), heb ik de post verplaatst naar dit topic. Vind het namelijk wel interessant om over verzadigd vet door te praten.
                  Last edited by Misterfit; 13-05-2010, 15:56.

Comment

Wageningen UR - Nieuws & Agenda

Comment

De vraag is dus waarom koekjes/frisdrank/chocola/snoep enz ongezond zijn.
                      Komt het door de suikers, vetten enz?

Had volgens mij ook een keer gehoord dat koolzuur in frisdrank ook positief effect had, maar zit wel weer veel suiker in wat het ongezond maakt.

Het is ook wel moeilijk om te kijken wat een product nou echt slecht maken want suikers en vet zitten vaak bij elkaar.

Comment

Even een algemene vraagje ik moet zo ongeveer 110 gram vetten binnenkrijgen, hoewel gram hiervan mag verzadigd zijn, want ik kreeg voordat ik aan dit schema begon eigenlijk amper vet binnen. Graag reacties! Zijn daar verhoudingen voor. Alleen onverzadigd vet binnenkrijgen lukt niet, dus vandaar hoor ik graag verhoudingen die gehanteerd worden!
                        "Straight outta gym"

Comment

Maar hoe zit dat dan met pindakaas, daar zit toch ook slechte suikers in of niet?

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                            Even een algemene vraagje ik moet zo ongeveer 110 gram vetten binnenkrijgen, hoewel gram hiervan mag verzadigd zijn, want ik kreeg voordat ik aan dit schema begon eigenlijk amper vet binnen. Graag reacties! Zijn daar verhoudingen voor. Alleen onverzadigd vet binnenkrijgen lukt niet, dus vandaar hoor ik graag verhoudingen die gehanteerd worden!

ongeveer 30% van je totale vet-inname mag bestaan uit verzadigde vetten ( let op, wel de meervoudige verzadigde en niet de enkelvoudigde) de rest van de vet iname verdelen aan epa en dha (visolie/vetten) en onverzadigde en dan vooral de enkelvoudigde (olijfolie).
                            Last edited by okidoki71; 14-05-2010, 15:14.
                            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                            There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by STED View Post
                              Maar hoe zit dat dan met pindakaas, daar zit toch ook slechte suikers in of niet?
                              Als je fatsoenlijk gemaakte pindakaas hebt zal dat minimaal zijn (alleen de suikers uit de pinda's zelf). En vooral geen light pindakaas nemen.

Edit:

Als voorbeeld de pindakaas van Calvé: 2,5 gram suikers op 100 gram.
                              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by DeRakker View Post
                                De vraag is dus waarom koekjes/frisdrank/chocola/snoep enz ongezond zijn.
                                Komt het door de suikers, vetten enz?

Had volgens mij ook een keer gehoord dat koolzuur in frisdrank ook positief effect had, maar zit wel weer veel suiker in wat het ongezond maakt.

Het is ook wel moeilijk om te kijken wat een product nou echt slecht maken want suikers en vet zitten vaak bij elkaar.
                                Dan moet je ze juist mijden

Denk even aan het volgende: carbs + fats = insuline opvragen.
                                En aangezien insuline een blinde brute voedingsduwer is, propt hij ook je vetcellen vol enzo. Dat werk.
                                http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X