"Slechte" vetten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• "Slechte" vetten

De laatste tijd lees ik meer en meer dat verzadigde vetten helemaal zo slecht niet zijn (ivm testosteron). Dit is toch wel nieuw voor mij. Normaal gezien probeerde ik deze verzadigde vetten steeds te mijden, zeker tijdens de cut.

Nu vraag ik me af of er zoiets bestaat als een perfecte verhouding tussen verzadigde en onverzadigde vetten? Ik zou dit graag willen weten omdat ik vanaf februari begin met keto, waarbij verzadigde vetten toch wel erg belangrijk zijn...
    @ ketIF

TE VEEL, verzadigde vetten is slecht.... Staat nergens dat je ze niet mag hebben toch?

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
      TE VEEL, verzadigde vetten is slecht.... Staat nergens dat je ze niet mag hebben toch?
      Dat TE veel slecht is weet ik, wat ik me afvroeg is wat een goede verhouding zou zijn tussen verzadigde en onverzadigde vetten (bv 30% verzadigde, 70% onverzadigd)
      @ ketIF

Comment

Het is belangrijk meer te weten over vetten. In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken zijn vetten belangrijke grondstoffen en vaak de basis voor uiteenlopende processen in ons lichaam. Vet heeft als belangrijkste functie het leveren van energie. De vitamines A, D, E en K kunnen alleen opgelost worden in vet.

Vet kan zowel van plantaardige als dierlijke oorsprong zijn. Belangrijk is een simpel onderscheid te maken tussen 'goede' en 'slechte' vetten.

Verzadigde vetten zijn van het soort dat gevonden wordt in producten als vlees en zuivelproducten. Je lichaam gebruikt ze vrijwel uitsluitend voor het leveren van energie.

Als je te veel van ze eet van dag tot dag kan het zorgen voor fysiek ongemak in de vorm van het dichtslibben van aderen en andere problemen. Onverzadigde vetten vind je meestal in producten van plantaardige oorsprong. Voorbeelden hiervan zijn te vinden in zonnebloemolie, olijfolie en noten.

Comment

Als je keto dieet volgt maakt het niet uit wat voot vetten je eet. Het wordt allemaal omgezet in ketonen dus eet wat je wilt. TIP knakworst met zaanse mayo!

Comment

Originally posted by gameface View Post
            Als je keto dieet volgt maakt het niet uit wat voot vetten je eet. Het wordt allemaal omgezet in ketonen dus eet wat je wilt. TIP knakworst met zaanse mayo!
            ja ik kijk er al naar uit
            het probleem is dat een hoge cholestrol in de familie zit (vader, grootvader). Ik ben 21 dus ik maak me er voorlopig nog geen zorgen om, maar beter voorkomen dan genezen vind ik.
            Ik zal binnen enkele weken wel ns mn schema op het forum zetten, dan kunnen jullie het beoordelen.
            @ ketIF

Comment

Als hypercholesteremia in je genen zit, betwijfel ik of je daar niet nu al last van hebt. Zou dat toch eens checken voor je keto probeert.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Nadat ik gisteren het stukje over suikers heb bekeken, vraag ik me af of al dat dichtslibben van bloedvaten door verzadigd vet komt.

Het kan zijn dat ik het niet helemaal goed begrepen heb. Maar hij had het over een onderzoek (uit de jaren 70), dat zogenaamd bewees dat verzadigd vet voor alle welvaartziektes zorgt. Hij had het erover, dat ze destijds naar de hoeveelheid vet gekeken hebben van verschillende landen. In landen waar ze minder van verzadigd vet aten, waren de welvaartsziektes niet te bekennen. Waar ze destijds niet naar hebben gekeken is de hoeveelheid suikers die de mensen aten. Want waar zich vetten bevinden, zitten ook meestal veel suikers. Nou blijkt dus dat Fructose voor al die elende zorgt, die we tegenwoordig veel zien opkomen

Dit is wat ik er uit opmaakte. Zijn er meerdere onderzoeken hierna gedaan of is alles over verzadigd vet op dat ene onderzoek gebaseerd? Ben wel benieuwd naar een antwoord hierop.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                  Als hypercholesteremia in je genen zit, betwijfel ik of je daar niet nu al last van hebt. Zou dat toch eens checken voor je keto probeert.
                  Geen slecht idee.
                  Wat zou jij aan iemand aanraden met een te hoge cholesterol die keto gaat doen? Vooral onverzadigde vetten eten of raad je keto in dit geval af?
                  Ik denk dat ik wel een loge begin, zou leuk zijn als ik mn cholesterol in het begin laat meten en op het einde ook en dan kijken wat een high fat dieet met je cholesterol doet
                  @ ketIF

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                    Dit is wat ik er uit opmaakte. Zijn er meerdere onderzoeken hierna gedaan of is alles over verzadigd vet op dat ene onderzoek gebaseerd? Ben wel benieuwd naar een antwoord hierop.
                    Jij hebt goed opgelet. Het oudere onderzoek is gedaan door iemand die nu dood is. Alles was met de hand gedaan en is nu geen mogelijkheid meer om te achterhalen hoe die gast tot zijn conclusies is gekomen. Alle conclusies kwamen uit dat onderzoek. Tot die gast uit het filmpje zijn bevindingen toont en laat zien dat het oorspronkelijke onderzoek vol gaten zat.

Het zijn de suikers die het probleem zijn en niet de vetten.

Comment

Originally posted by Brambo19 View Post
                      Geen slecht idee.
                      Wat zou jij aan iemand aanraden met een te hoge cholesterol die keto gaat doen? Vooral onverzadigde vetten eten of raad je keto in dit geval af?
                      Ik denk dat ik wel een loge begin, zou leuk zijn als ik mn cholesterol in het begin laat meten en op het einde ook en dan kijken wat een high fat dieet met je cholesterol doet
                      Dat zou ik toch wel heel boeiend vinden, een maat van mij heeft het ook in de familie zitten. Hij heeft daar medicijnen voor, maar misschien dat hij beter kan stoppen met frisdrank^^

Comment

Ik heb een hoog cholestrol ook in de familie zitten.. Maar als je naar die documantaire Fat Heat kijkt dan eet die man 3* pd junk, zn vet daalt en zn cholestrol ook..
                        Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Originally posted by Brambo19 View Post
                          Geen slecht idee.
                          Ik zou het alleen doen als je de mogelijkheid (lees: de financiën) hebt, om na een week of vier nog eens te kijken wat er met je cholesterol is gebeurd. Als dat niet is veranderd of is gedaald, kun je het vast houden. Anders zou ik er mee stoppen.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                            Jij hebt goed opgelet. Het oudere onderzoek is gedaan door iemand die nu dood is. Alles was met de hand gedaan en is nu geen mogelijkheid meer om te achterhalen hoe die gast tot zijn conclusies is gekomen. Alle conclusies kwamen uit dat onderzoek. Tot die gast uit het filmpje zijn bevindingen toont en laat zien dat het oorspronkelijke onderzoek vol gaten zat.

Het zijn de suikers die het probleem zijn en niet de vetten.
                            waarom hebben we het dan nog over slechte vetten?

Het is maar goed dat ik niet meer zo eet als vroeger

Comment

Net als cafeïne kan een dagje aan de suiker erg lekker zijn..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X