Evil Carbs and Obesity

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Evil Carbs and Obesity

Een documentare die wel interessant is voor de meeste mensjes hier.
    Ik zeg al heel lang hetzelfde als die gast. Damn ik ben net zo goed als een Ph D :P

YouTube - Sugar: The Bitter Truth

Goeie shizzle fallus

Wel interessant om te lezen dat fructose de insuline op blijft pompen, hoger dan normale levels of glucose door je TG voor de gek te houden. Waar en hoe het fout gaat maakt me niet zoveel uit, komt er wel op neer dat na je training HFCS en sucrose je brain voor de gek houden en je TG meer insuline laten produceren, waar je dus wel op zoek naar bent na je workout lijkt me zo.

Hele stuk over fiber was ook wel boeiend, general consumption staat op 35gr per mens o.i.d. las vorige keer stuk op t-nation over, deze kerel heeft het over 100-300gr fiber, kom je niet meer van de plee af lijkt me zo lol
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Oke, dat was inderdaad verhelderend. Ik ben in ieder geval blij dat ik geen frisdrank meer drink. Als ik het zo allemaal aanhoor dan kun je binnenkort nog beter een pakje sigaretten op een dag oproken dan een fles frisdrank opdrinken! Ben ook wel blij dat mijn ouders mij vroeger lekker melk, water en wat siroop lieten drinken, hadden ze toch gelijk^^

Wel mooi trouwens dat die man in zijn betoog over suikers ook meteen even de hele kapitalistische inslag van de Amerikaanse samenleving de grond in boort

Comment

had hem al eens op Dutchbodybuilding gezien, was echt heel erg onder de indruk van deze video. suiker is evil

Comment

1,5 uur? das lang
          ga m vanavond wel kijken...leuk
          You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Suiker mag wat mij betreft echt de oorzaak van bijna alle westerse welvaartziektes genoemd worden. Behalve vlak na trainingstijd is het een nutteloze toevoeging aan je voeding.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Heel erg verhelderend allemaal. Ik denk dat ik amper fructose of dergelijke troep binnen krijg.

Ik vraag me nu af, hoe slecht is verzadigd vet nu? schijnbaar slippen de aders dicht door fructose/sucrose consumptie of veroorzaakt vet dit ook nog steeds?

Als je dit zo hoort, begrijp ik niet waarom men dit toelaat. Zoveel gezondheidsproblemen tegenwoordig en dat allemaal door dit?

Dat kinderen sportdrankjes kopen vond ik wel herkenbaar. Ik verbaasde me laatst, toen een kind met een half liter AA drank aankwam zetten en de moeder dit voor hem kocht. Er zit maar iets van 14 a 15 gram aan suiker in per 100 ml, dat is dus 75 gram suiker in de hele fles. Nou ga ik er vanuit dat een kind dit in een dag leeg drinkt, want wat is nou 500 ml vloeistof.
              De kinderen worden er mee volgegoten. Mensen krijgen in hun hoofd gestampt dat vet slecht is en het allemaal om kcal gaat, nou niet dus!

Ik heb werkelijk waar een paar jaar geleden een duitse reclame van katja gezien voor yoghurtgums, waarin ze zeiden, met 0% vet en met een topmodel als heide klum in de hoofdrol. Het kan aan mij liggen, maar in die dingen heeft nooit vet gezetenn maar well 70% suiker. Met deze reclames wekken ze de indruk dat vet slecht is. Vet zit er niet in, dus je kunt het gewoon eten, zeker als een model het eet. Mcdonalds gebruikt haar trouwens nu ook, belachelijk.

Of een lekker vruchtenyoghurt, dat kan toch geen kwaad, dat is toch gezond, er zit fruit in. Nou, jammer, ook dat stampen ze vol met fructose-glucosesiroop. Jij krijgt nooit dezelfde smaak, als je alleen de vruchten erin doet, die yoghurts zijn volstampt met toegevoegde suikers.

Ik weet wel niet wat het effect van zoetstoffen is. Maar ik denk dat je toch beter een lepel zoetstoffen als een lepel sucrose/fructose kunt nemen. Dus liever geen frisdrank, maar als je iets neemt, light!

By the way, glucose is ook gewoon een suiker zover ik weet. Dus om suiker evil te noemen, gaat een beetje te ver.

Comment

Beter gezegd: Suiker is niet slecht, wanneer het in mate en op de juiste tijden wordt gegeten, maar vergif is altijd slecht.

Comment

can the guy get to the point??

Comment

ik heb het 16 mins gekeken maar was me toch echt te langdradig. Suiker is slecht voor je;..dat zei mn oma 40 jaar geleden ook al.

Kan iemand korte samenvatting geven van de interessante feiten?
                    You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

De hoofdpunten ( voor mij ):
                      - fructose-glucosestroop wordt verteert als een vergif
                      - Het zit voortaan in alles.
                      - de regering verbiedt alleen directe vergiffen en fructose is een indirecte vergiftiging.
                      - low fat dieete zijn eigelijk high fat dieeten.
                      - Het begon allemaal met de politiek.
                      - coca cola wist wat ze deden, sodium verbergen met suiker en caffiene voor het vocht afdrijvende effect.
                      - iedereen eet meer.
                      - theorie van kcal in - kcal uit is niet waterdicht.
                      - 6 maand oude baby's zijn al te dik

Comment

Het was een heel verhaal, ook veel stofjes werden er genoemd.

Hij begon met uitleggen hoe glucose verwerkt wordt in het lichaam. Een klein deel van de glucose wordt in de lever omgezet, een grootdeel gaat naar de spieren en hersenen en andere organen.

Toen liet hij fructose zien. Deze wordt alleen in de lever verwerkt. Spieren en hersenen kunnne dit stofje niet gebruiken. Tijdens het verwerken in de lever gebeuren er allerlei dingen.

- Er kom veel LDL cholosterel vrij (de slechte chlosterol)
                        - De fructose wordt omgezet in vet.
                        - De insulinespiegel stijgt.
                        - je wordt minder insulinegevoel.
                        - Het mooiste van alles, je hersenen herkennen niet dat je wat binnen krijgt en je blijft de honger houden, het lichaam reageert er niet op. Dus je kunt blijven door snoepen.

Het komt erop neer, dat een hoeveelheid fructose netzo veel schade aan de lever geeft, als de zelfde hoeveelheid alcohol. Met als verschil, dat alcohol deels door de spieren en hersenen opgenomen wordt (vandaar dat je ook de directe effecten van alcohol). Afgezien van de directe effecten, krijg je ook precies dezelfde ziektes/aandoeningen ervan. Zoals een vette lever, diabetes enz.

Mijn zus die dus Ă©Ă©n 1,5 liter fles cola per dag drink, krijgt maar liefst 165 gram aan fructose per dag (4 liter bier ) binnen en dan ben je je zelf gewoon aan het vergiften. Je lever krijgt na loop van tijd gewoon schade.

Heb ergens anders gelezen, dat het lichaam pas sinds korte tijd met grote hoeveelheden fructose te maken krijgt en het lichaam simpel weg de fructose nooit als serieuse energiebron had moeten verwerken. Daarom kan het lichaam er ook niks mee.
                        Je kreeg vroeger hooguit een paar gram fructose binnen, met fruit bijvoorbeeld, maar vezels compenseren het effect van de fructose (vraag me niet precies hoe)
                        Tegenwoordig krijgt men niet 5 a 10 gram fructose binnen, maar gemiddeld 60 a 70 gram. Vroeger maakt fructose dus 0,25 a 0,5% (behoefte van 2000 kcal) van de dagelijks energie voorziening uit en nu 3 a 3,5%.
                        De mens eet gemiddelde 27,375 kilo fructose per jaar, sommige mensen nog meer, nou wat zullen de gevolgen daarvan zijn.

Comment

Het ergste van allemaal dat fabrikanten gebruiken is HFCS ofwel glucose fructosesiroop. Dat spul legt je verzadigingsgevoel lam en zorgt ervoor dat je naast een hoge insulinepiek ook nog es meer honger krijgt dan je normaal zou hebben! HFCS is echt het ergste wat fabrikanten van zoetigheid ooit verzonnen hebben!
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

langzaam maar zeker komen we wel tot een complete samenvatting

Comment

Holy shit. Dit is nog behoorlijk heftig allemaal.
                              Owner of the Iron Playground.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X